Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor sælger man bedst sin affiliate side med 15k besøgende?

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 18
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

HC2018:

Ok - det er bare fordi du skriver "Derudover vil jeg også gerne give andre muligheden for at byde. ".....så du regner med at du kan finde en på Amino som vil give over 200.000 for et projekt som du ikke vil bruge penge på en salgsannonce ? Og hvis du skriver tidligere på året, så betyder det jo også kun at det er de sidste 1-2 måneder som den har været over 10.000 kr. i indtjening.....jeg ønsker dig held og lykke med salget :-) Og omvendt hvis det bare er passiv indtægt og du ikke arbejder på den (dvs. ingen timeløn til medarbejder eller dig selv) så vil det da være den bedste investering du kan gøre, er at beholde den selv....det er svært at finde noget som kan tjene 10.000 om måneden uden at du skal gøre noget selv....

1. Som mit opslag beskriver, så var jeg blot nysggerig efter gode steder at poste salgsopslag indefor netop nichen affiliatesider. Har aldrig nævnt, at jeg ledte efter en køber her på Amino?
2. Som beskrevet i tråden, fandt vi ud af, at Saxis gebyret var lavere end først antaget, derfor nævner jeg også at muligheden er åben, men det er sidste udvej. Jeg har solgt webshops på Saxis før og betalte med glæde de 3.5%. Jeg vil bare prøve de andre alternativer først.
3. En side der vækster og har 15k besøgende + ca. 10tkr. i månedlig indætgt, er sjældendt noget der bare kommer passivt. Derudover er der også en VA ansat til dele af driften, men det er en mindre udgift, og en udgift der kan afskaffes.
4. Hvis du er købsinteresseret og ønsker dokumentation for indtægter, besøgende og tidligere bud på siden mv., så sender du bare en privat besked. Ellers kan jeg ikke gøre så meget ved din, anatager jeg, skepsis? 

Tilmeldt 1. Aug 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:51

patrickbolby:
Derudover er der også en VA ansat til dele af driften, men det er en mindre udgift, og en udgift der kan afskaffes

Men derfor bliver man jo også nødt til at kende overskuddet på siden...det hjælper da ikke at tjene 10.000 om måneden hvis der er udgifter for 10.000 om måneden - skal man betale 250.000 for det. Og som du selv nævner "dele af driften" dvs. du sikkert også bruger tid på det, den løn skal også modregnes (vil jeg mene)

Nej, det var ikke for at være skepsis - det var fordi jeg troede at du ønskede at sælge, og derfor tror jeg bare at det vil være nemmere at have styr på sine tal, betale Saxis og så solgt. Igen du skriver + ca. 10tkr. i månedlig indtægt - betyder det 8.000 eller 12.000 og hvor lang tid har den gjort det osv. osv. så nej, jeg har ikke behov for yderligere dokumentation - det virker ikke så seriøst i mine øjne - og det er ikke for at spille smart overfor dig :-)

Men du har fået en par gode idéer til hvor du kan sælge den gratis, og jeg er sikker på at der er folk som er interesseret i den.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

HC2018:
Men derfor bliver man jo også nødt til at kende overskuddet på siden...det hjælper da ikke at tjene 10.000 om måneden hvis der er udgifter for 10.000 om måneden - skal man betale 250.000 for det. Og som du selv nævner "dele af driften" dvs. du sikkert også bruger tid på det, den løn skal også modregnes (vil jeg mene)

Det er den faktor mange overser. Sådan et site, og jeg er IKKE ekspert i test sites, kræver konstante nyheder og spændende nyheder for at holde besøgende inde og det kunne let være en del timer samlet om måneden

Det kan godt være det ikke er fuldtid, det er det givet ikke, men jeg tror nemt der ligger en arbejdsindsats over året på ganske mange timer i det

Klart, at 10.000 om måneden eller 120 t om året har en værdi, men der er INTET passivt over en indtægt fra et affiliate side set med mine øjne

Man skal kende det præcise resultat minus et seriøst antal timer til løn - Med mindre affiliate købere er lige ud dumme, så er det overskud efter helt normal aflønning for hver en time der måtte medgå, inkl evt andre udgifter - skal der købes noget til tests og og og - jeg har heller ikke set hvor den ranker i google mm 

Er der så et overskud på 50.000 tilbage, så er jeg enig i det nok kan give 150 t ved salg som max men, der er jo flere her der siger det slet ikke gælder affiliate og online (og jeg har altså handlet mange online forretninger) og hvorfor sælger de det så ikke - når de siger det er let. Så er det da bare at aftale, at de får 10% af prisen og så sælge det for 2-300.000 kr hvis det er let?

Antal besøgende siger lidt - meget lidt faktisk, kroner i kassen efter alle udgifter inkl timerne, siger langt mere, og kan de vise 50.000 kr i rent overskud (som jo så er før skat) efter alle udgifter, så kan det givet sælges for mere end 100 t

Jeg er helt enig i der er købere til den - min egen blog har 30 k eksponeringer på nettet sidste måned, men den er ikke sat til at skulle tjene noget, og tager masser af tid at holde interessant. Den tror jeg, at jeg på en god dag i medvind kunne få 15 kr for :)  Men det er heller ikke formålet overhovedet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 23
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:26

Edit: Fortrød :-) Gider egentlig ikke diskutere det.

Tilmeldt 22. Oct 18
Skrevet kl. 20:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

HC2018:

Og som du selv nævner "dele af driften" dvs. du sikkert også bruger tid på det, den løn skal også modregnes (vil jeg mene)

Hvis du læser, hvad der er skrevet herinde i tråden tidligere, så er det ikke normen, at man skal modregne sin egen løn i prisfastsættelsen for affiliatesider (tænker løn er ret individuelt, så det ville ikke give nogen logisk mening overhovedet at gøre det, hvis du spørger mig, og nok også derfor man ikke gør det, tænker jeg). Som der tidligere blev svaret til John Hannover i netop den sammenhæng, så er det ikke en butik i en gågade, hvor det fx. her er altafgørende, for driften, med lønnede fastansatte i butikken. 
 - og ja, selvfølgelig skal man opgive alle omkostninger i en salgsopstilling, men, igen, dette er ikke nogen salgsopstilling?

Alle der driver affiliate sider kan vælge, om de selv vil lave arbejdet, eller outsource det. Jeg har automatiseret store dele af driftprocesserne med Python, PHP, API'er mv. Så er der en smule manuelt arbejde tilbage, hvor størstedelen af det manuelle så bliver lavet af en VA. Det er jo helt valgfrit for en evt. ny ejer om han vil have en VA. Som jeg skriver kan det sagtens afskaffes uden, at det påvirker noget som helst for siden der sælges. Kunne siden ikke køre uden den VA, så var det selvfølgelig en væsentlig faktor, men det er jo slet ikke tilfældet. Det er ganske almindelig outsourcing af opgaver. I mine øjne det et kæmpe plus, at driften er så simplificeret/automatiseret, at det kan håndteres af en VA med relativt få klik.

HC2018:
det hjælper da ikke at tjene 10.000 om måneden hvis der er udgifter for 10.000 om måneden - skal man betale 250.000 for det

Nu har du skrevet pris et par gange.. Det med at man skal betale 250.000kr. må stå for din egen regning. Jeg har nævnt tidligere bud, indtjening og ca. multipler, men jeg har aldrig henvist til en fastalgt salgspris. Desuden regner du ikke multiplen ud fra seneste måneds indtjening, men ud fra et gennemsnit af flere forgående måneder. Og i sidste ende er den ikke mere værd end, hvad højest bydende vil give for den. Omkostninger er der selvfølgelig og tager du omsætningen på den, så er det også +15tkr./mdr. - netop derfor ordet "indtjening" er brugt (uden løn).

HC2018:
det virker ikke så seriøst i mine øjne

Hvad er det, du mener, der er useriøst? 

HC2018:
Men du har fået en par gode idéer til hvor du kan sælge den gratis,

Ja, der er kommet gode relevante inputs i tråden her, og i privat beskeder, så det er jeg super taknemmelig for!

Håber ikke det blev skrevet for skrapt, og håber det giver mening efterhånden :-).

Tilmeldt 1. Aug 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:32

Yes, lad os stoppe den her. Jeg synes bare at det er "fjollet" at du synes at Saxis er for dyrt - det er vel kun dyrt hvis det ikke virker. Hvad nu hvis du får 25% mere for din side? Men hvis siden kan generer så mange penge, nærmest passivt - så giver det bedre mening at beholde den, og bare skovle penge ind :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33

patrickbolby:
er det ikke normen, at man skal modregne sin egen løn i prisfastsættelsen for affiliatesider (tænker løn er ret individuelt, så det ville ikke give nogen logisk mening overhovedet at gøre det, hvis du spørger mig,
Så er købere af den type bare - rent ud - dummere end andre købere, og vil give penge for at få lov til at arbejde et antal timer

Jeg har i høj grad haft med handel med online sider at gøre og kan ikke se EN grund til at købere skulle ville give noget for at få lov til at få arbejde - og nej i handler er løn ikke individuelt men svarer til det man normalt skulle betale en ekstern for at lægge de timer. Jeg har deltaget som leder i mere end 20 virksomhedshandler fra de mindre til de helt store

Vi er så bare slet ikke enige her, men hvem siger vi skal være det - bare du får den solgt

vh John Hannover

Tilmeldt 22. Oct 18
Skrevet kl. 21:55
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:

patrickbolby:
er det ikke normen, at man skal modregne sin egen løn i prisfastsættelsen for affiliatesider (tænker løn er ret individuelt, så det ville ikke give nogen logisk mening overhovedet at gøre det, hvis du spørger mig,
Så er købere af den type bare - rent ud - dummere end andre købere, og vil give penge for at få lov til at arbejde et antal timer

Jeg har i høj grad haft med handel med online sider at gøre og kan ikke se EN grund til at købere skulle ville give noget for at få lov til at få arbejde - og nej i handler er løn ikke individuelt men svarer til det man normalt skulle betale en ekstern for at lægge de timer. Jeg har deltaget som leder i mere end 20 virksomhedshandler fra de mindre til de helt store

Vi er så bare slet ikke enige her, men hvem siger vi skal være det - bare du får den solgt

vh John Hannover

Jeg får lidt lyst til at skrive det samme som Geo,

Geo HH:

Edit: Fortrød :-) Gider egentlig ikke diskutere det.

Men jeg synes måske ikke det er helt fair at kalde alle købere i affiliate branchen (inkl. mig selv) for dummere end andre. Jeg købte selv Teststudiet for ca. 1.5 år siden til en pris på 20.000kr. I dag er den væstenligt mere værd, og den har udelukkende været drevet som sidebeskæftigelse. Synes du også, at en virksomhed som Obsidian Media med 10.mio i bruttofortjeneste, der opkøber andres sider jævligt, er dumme? 

Uenighed er helt fint, men det er måske lige grænsen at udtale sig sådan, når du, efter eget udsagn, ikke selv har den store indsigt i branchen og de personer du udtaler dig om.

Tilmeldt 15. Mar 23
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:19

Cookie - John Hannover:

patrickbolby:

vh John Hannover

Jeg har VIRKELIG ikke lyst til, at svare dig. Men jeg bliver en kende forundret. Jeg værdsætter generelt dine input på Amino, men her ér du altså ude på et sidespor og taler i dén grad om en branche du ikke ved noget om.

Det er så mind blowing dumt for mig, at du kan fortælle mig, at hvis jeg f.eks har en hjemmeside der har 25.000 i indtjening om måneden efter alle udgifter er betalt ikke er noget værd.

Det ér jo basalt set det du siger. Du siger at hvis man regner med en løn på 300.000 om året til sig selv, at en hjemmeside der så tjener 300.000 om året er lig med nul kroner værd idet at man jo er dummere end snot, hvis man betaler for at få lov til at arbejde. 

For det første så er det de færreste affiliatesider der kræver 160 timers arbejde hver måned - herunder også denne hjemmeside.

For det andet kan der jo ligge LANGT flere overvejelser til grunde for et køb. Interesse, vækst ift. en relateret hjemmeside man i forvejen ejer, fremtidigt potentiale, friheden, at være sin egen chef, drive den i egen retning og mange andre grunde.

Hvis den her hjemmeside kun kræver lad os sige 20 timers arbejde hver måned. Så kan du potentielt eje 8 af den her type hjemmesider og have en indtægt på +80.000 i måneden. Det må siges at være et ret godt fuldtidsarbejde.

Vi kan også køre videre med din teori. Hvis nu en person køber 4 af denne type hjemmeside og bruger i alt 80 timer i måneden på, at holde den kørende. Så betaler man jo ganske rigtigt måske et højt beløb for, at få fat i hjemmesiderne. Til gengæld har du købt dig et godt betalt deltidsarbejde som giver dig en årsløn på 480.000 og 80 timers ekstra frihed i måneden.

Der er så mange aspekter at tage hensyn til. Det er rigtigt nok at vi ikke skal være enige. Men John, come on. Det bliver lidt for skørt nu.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43

Geo HH:
Det er så mind blowing dumt for mig, at du kan fortælle mig, at hvis jeg f.eks har en hjemmeside der har 25.000 i indtjening om måneden efter alle udgifter er betalt ikke er noget værd.

Nu er det sidste fra mig her. Det letter hvis du kan læse. Naturligvis er en hjemmeside der har OVERSKUD på 25.000 kr om måneden penge værd. 
Dog intet hvis den kræver fuldtids arbejde . Det  gør den ikke her, men der er en ansat der laver noget og samme gør ejer og de timer skal regnes fra i overskuddet - det er alt- 
Var den en fuldtid -0 værd med 25 t om måneden, ingen betaler penge for at måtte arbejde fuld tid for 25 t før skat. Om den tager 2 dage eller 5 om ugen aner jeg ikke - siger blot - det skal være rent overskud efter der er til alle de arbejdstimer der måtte være nødvendige og et test site kræver masser af arbejde normalt for at køre tests og holde det kørende. 
Længere er den ikke
Du er bare ikke i stand til at læse - 

farvel  John H

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)