det er klart at hvis du har 15.000 besøgende og tjener 32,50 kr. om måneden i affiliate, så er den måske ikke 100.000 kr.....
hej igen, nej, den ligger pt omkring 10tkr om måneden i indtjening og er forsat stigende. typisk vil man tage et gennemsnit af månedlig indtjening og gange med min. 24. for at finde værdisætning :-).
buddet på de 100 kom lå den mellem 4.5-6tkr pr måned.
det er klart at hvis du har 15.000 besøgende og tjener 32,50 kr. om måneden i affiliate, så er den måske ikke 100.000 kr.....
hej igen, nej, den ligger pt omkring 10tkr om måneden i indtjening og er forsat stigende. typisk vil man tage et gennemsnit af månedlig indtjening og gange med min. 24. for at finde værdisætning :-).
hvis du bruger det princip er det EFTER der er trukket fra til hvad der svarer til alm løn - fuldtidsforretning 300.000 kr trukket fra overskud per år - deltid naturligvis mindre. Ellers betaler man jo for at få lov til at arbejde blot for en lille løn - det er overskud EFTER normal løn der kan anvendes på den måde
Med 100 t ville jeg sælge omg
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
hvis du bruger det princip er det EFTER der er trukket fra til hvad der svarer til alm løn - fuldtidsforretning 300.000 kr trukket fra overskud per år - deltid naturligvis mindre. Ellers betaler man jo for at få lov til at arbejde blot for en lille løn - det er overskud EFTER normal løn der kan anvendes på den måde
vh John Hannover
Hej John, jeg vil meget gerne høre, hvor du har de oplysninger fra, når det gælder salg af affilitesider? Den metode du beskriver der, er ikke noget jeg har hørt fra nogen andre i branchen, så du må gerne sende, hvis du har et eksempel på din prisfastsættelsesmetode i affiliatebranchen.
vh John Hannover
Fuldstændig forkert. Sådan fungerer det måske i praksis når det kommer til en fysisk forretning på gågaden i Århus. Online er det en helt, helt anden sag. 100.000 er alt for lidt for en hjemmeside der står og tjener 10.000 i måneden - halvpassivt.
Jeg har solgt RIGTIG mange affiliate-hjemmesider.
Jeg havde nok ikke kalkuleret med 24 måneders omsætning i Danmark. Men 18-20 måske.
vh John Hannover
Fuldstændig forkert. Sådan fungerer det måske i praksis når det kommer til en fysisk forretning på gågaden i Århus. Online er det en helt, helt anden sag. 100.000 er alt for lidt for en hjemmeside der står og tjener 10.000 i måneden - halvpassivt.
Jeg har solgt RIGTIG mange affiliate-hjemmesider.
Jeg havde nok ikke kalkuleret med 24 måneders omsætning i Danmark. Men 18-20 måske.
Fedt at høre dit input, når du har meget erfaring inden for salgsdelen. Det du beskriver der, stemmer meget godt overnes med det jeg ser og hører. Og ja, det kan være lidt fluffy, fordi multiplen afhænger jo selvfølgelig også af andet end bare indtjeningen. Grunden til, at jeg godt tør sige udbudspris i omegnen af 24x, er fordi at siden er sat rigtig godt op, og den er skalerbar, fordi den er så bred, så der er rigeligt med potientale for mere vækst, samt et uforløst potentiale med linkbuilding, hvilket må antages at give den et boost (har det i hvert fald gjort de gange der er investeret i det).
Hvis den tjener 10.000 om måneden, så skal du da ikke sælge den for 100.000 i følge dine egne beregninger - så skal du da sælge den for 250.000 kr. - så var det godt at du sagde nej til de 100.000 :-)
Hvis den tjener 10.000 om måneden, så skal du da ikke sælge den for 100.000 i følge dine egne beregninger - så skal du da sælge den for 250.000 kr. - så var det godt at du sagde nej til de 100.000 :-)
Her må jeg nok quote mig selv, som svar til dig..
patrickbolby:
patrickbolby:
Teststudiet har tidligere på året modtaget et bud på 100.000 kr, men vi valgte at beholde den lidt endnu, siden da er den vækstet mere end 50%, så det giver en indikation af hvor salgsprisen ligger henne.
Ok - det er bare fordi du skriver "Derudover vil jeg også gerne give andre muligheden for at byde. ".....så du regner med at du kan finde en på Amino som vil give over 200.000 for et projekt som du ikke vil bruge penge på en salgsannonce ? Og hvis du skriver tidligere på året, så betyder det jo også kun at det er de sidste 1-2 måneder som den har været over 10.000 kr. i indtjening.....jeg ønsker dig held og lykke med salget :-) Og omvendt hvis det bare er passiv indtægt og du ikke arbejder på den (dvs. ingen timeløn til medarbejder eller dig selv) så vil det da være den bedste investering du kan gøre, er at beholde den selv....det er svært at finde noget som kan tjene 10.000 om måneden uden at du skal gøre noget selv....