Hej Amino Jeg vil gerne høre Jer ad om I kan vejlede mig lidt om reglerne for tilbud og udsalg? Jeg ejer en webshop. I den forbindelse kører jeg jo af og til nogle tilbud og udsalg. Sådan som jeg har forstået det, så må man som udgangspunkt kun køre tilbud og udsalg i en kort periode - herefter skal der gå 30 dage før varen igen må komme på tilbud. Er det forkert forstået? For jeg ser jo f.eks Bilka, Føtex og Netto køre med "månedens tilbud" som jo er væsentlig over de 10 dage. Jeg tænker at jeg må tolke reglerne forkert? Situationen kort: Grunden til, at jeg spørger simpelthen fordi at den branche jeg er i sælger nogle ret specifikke nicheprodukter. Jeg har 2-3 primære konkurrenter i denne branche. Problemet for mig er, at den ene konkurrent har kørt såkaldt "Sommerudsalg" i 54 dage indtil videre. Vi sælger mange af de samme produkter og de kører med 30% på alt. En anden konkurrent har som "modsvar" indtil videre kørt med 35% i over en måned nu. Jeg kan såmænd godt følge med i de prisnedsættelser. for en periode Jeg kan TYDELIGT se en nedgang i min omsætning startende fra den dag de hhv. 30 og 35 procents nedsættelse begyndte. Jeg havde forstået det sådan, at tilbud og udsalg kun måtte gælde en given periode. Ikke ligefrem i snart 2 måneder - kan nogen guide mig og evt. fortælle mig om jeg tager fejl? Mange tak :) |
Dine 10 dage som udgangspunkt er korrekt. Hvad andre gør kan du ikke bruge til noget som helst, har du set hvor mange der går og cykler over for rødt i København? :) Priser og besparelsesudsagn (forbrugerombudsmanden.dk)
vh John Hannover