Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

our-site danske søgeord

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  Aminoer

Jeg har kigget en del på dette site http://our-site.dk/service/ressourcer/danske_soegeord.php?X=400

men er lidt i tvivl om hvor retvisende det er - jeg har læst at nogle mener at de absolutte tal ikke passer helt, men hvordan er tallene relativt ? Hvis et søgeord har 100 hits og et andet har 200 hits - kan jeg så stole på at det bliver søgt dobbelt så mange gange ???

Vil meget gerne høre om der er nogle der har gode/dårlige erfaringer eller kommentarer til dette ellers rigtig interessante værktøj

Mvh Kristian

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 14:28

Hej du

Talene er så vidt jeg ved estimater. De absolutte tal er derfor ikke korrekte, men et resultat på en beregning der forsøger at ramme de endelige tal så nøjagtigt som muligt.

Hvis jeg var dig, ville jeg da bare ringe til dem og spørge? (Tlf. 97 21 60 88)

God påske 

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 00:54

Oza:

Hej du

Talene er så vidt jeg ved estimater. De absolutte tal er derfor ikke korrekte, men et resultat på en beregning der forsøger at ramme de endelige tal så nøjagtigt som muligt.

Hvis jeg var dig, ville jeg da bare ringe til dem og spørge? (Tlf. 97 21 60 88)

God påske 

Hej ...Jeg har selv ringet til dem engang, for at få en forklaring på hvordan de beregner den viste søgevolumen, men fik ikke et særligt brugbart svar. Jeg husker at ham jeg snakkede med sagde, at den metode de brugte, svarede til at tælle trafik på vejene, altså at stille sig ud på Hillerød Motorvejen, samt andre store Motorveje og så bare tælle. og så lave et lands-gennemsnit. .. Tongue Tied HHmmmm tænkte jeg.....Det kan jeg så ikke bruge til en s...

Min egen erfarring med tallene er, at de er meget usikre, f.eks har jeg flere placeringer som nr. 1 der modtager 7 gange så mange klik, som de siger der er søgninger. Omvendt har jeg også andre søgeord, der kun giver mig en anelse flere klik, end de siger der er søgninger. Så min umiddelbare vurdering vil være, at du ikke skal stole alt for meget på deres tal, men det er da et meget godt værktøj, hvis man bare bruger det, uden for høje forventninger.

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 11:12

Jeg husker at ham jeg snakkede med sagde, at den metode de brugte, svarede til at tælle trafik på vejene, altså at stille sig ud på Hillerød Motorvejen, samt andre store Motorveje og så bare tælle. og så lave et lands-gennemsnit. .. Tongue Tied HHmmmm tænkte jeg.....Det kan jeg så ikke bruge til en s...

Hej Tommy

Jeg har selv fået samme forklaring :) Jeg er helt enig. Jeg har brugt servicen få gange, når jeg ville have et hurtigt bud på, om et ord blev brugt mest i ental eller flertal eksempelvis. Selve tallet i sig selv er sikkert ubrugeligt og forkert, men tallene i forhold til hinanden kan give et groft bud på hvad, der søges mest på.

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 11:36

Lavede lige en hurtig test - mange af de søgeord, som dagligt rammer mit site, giver "ingen resultater fundet".

Det virker ikke synderligt overbevisende.

Men jeg er selvfølgelig også i Silkeborg og ikke i Hillerød Surprise 

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 09:03

Jeg har også talt med Our-Site. 

Som du kan se af Our-site's database, er det mindste antal søgende på en hvilken som helst frase, 17. Så én søgning viser altså tallet 17, hvilket viser at han estimerer at have tilgang til 1/17 af den faktiske danske trafik. Fordelingen mellem de forskellige søgemaskiner er meget usikker, da den er baseret på en gammel fordelingsnøgle. Endvidere er databasen baseret på et rullende gennemsnit over mere end 4 år. Dette gør at der f.eks. optræder søgeord og fraser, som hører til i julesæsonen, men der er jo ingen som vil søge på "julefrokost" i marts måned.

Databasen er dermed netop mest anvendelig til at finde alternative ord og fraser.

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk

Tilmeldt 20. Sep 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:03

Jeg takker for svar og kommentarer og har en fornemmelse af at jeg sagtens kan bruge sitet til mit formål - altså blot til at få en ide om det er søgeord A jeg skal fokusere på i stedet for søgeord B. Jeg er kun interesseret i forholdene mellem forskellige søgeord og det er mindre vigtigt at our-site viser fx 35 gange selvom det "virkelige" antal er 67 for et specifikt søgeord.

Kender i andre sites der giver noget af den samme information - helst på dansk da jeg har en del ord med alle vores dejlige æ,ø og å´er ;=)

Mvh Kristian
www.dacon.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 23:14

Count666:
Kender i andre sites der giver noget af den samme information

http://www.netinvade.com/ppc/keyword_tool/ 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)