Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omkostninger ifm. salg af ejerandele

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle,

Jeg ejer 1/3 af et ApS, hvor jeg er fratrådt som direktør grundet uoverenstemmelser, men jeg har beholdt min ejerandel. Mine to partnere har nu ytret at de gerne vil købe mine ejerandele. De siger så at vi hver især privat skal betale 1/3 af omkostningerne, der er forbundet med at få opgjort/vurderet selskabets værdi. Kan det passe at det er en ejeromkostning og ikke en selskabsomkostning? Og skal det i så fald fordeles mellem i dette tilfælde tre ejere? Også den som er ved at blive købt ud?

På forhånd mange tak for hjælpen.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja  -det er jo ikke for selskabets interesse men for jeres egen - så det er helt naturligt at aftale det delt. De kunne også sælge til en pris i blev enige om uden en vurdering, eller bruge indre værdi bare, men ellers er det helt naturligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære John,

Mange tak for dit hurtige svar.

Men ville det ikke give mening at lade selskabet betale det mens vi alle tre er ejere eller?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

AlexaN:
Kære John,

Mange tak for dit hurtige svar.

Men ville det ikke give mening at lade selskabet betale det mens vi alle tre er ejere eller?

jeg kan ikke se det nej. Selskabet har ikke fradrag for det, for det er jo ikke selskabets formål eller indtjening at vurdere egen værdi faktisk - det er jo alene i jeres interesse som ejere . men hør jeres revisor
Jeg ville mene revisor nok mest ville kigge til indre værdi og ikke meget andet i det fald, men hør revisor om det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svar John. Revisor har umiddelbart lagt op til at det er en ejerudgift.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)