Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger mellemmand til import af varer uden for EU

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Jeg har et engelsk firma og sælger varer importeret fra Kina til det engelske marked. Der er tale om et elektronisk produkt. 

Nu vil jeg også sælge disse varer på det danske marked, men frem for at oprette dansk firma, blive importregistreret m.v., så leder jeg efter en mellemmand, repræsentant, der er hjemmehørende i Danmark, og juridisk kan indføre varerne. Er der nogen her der yder den service eller kender til firmaer, der tilbyder dette?

Bedste hilsner,

Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal nok nævne hvad det er for varer for næsten alle agenturer mm er jo ganske så branche bestemt, så led efter nogen du kan se importerer nogete i samme stil som udgangspunkt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for kommentar John. Jeg har lige opdateret mit oprindelige indlæg!
Hilsen, Daniel

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Skal din forespørgsel forstå sådan, at det du søger er nogen som kan stå for selv importen og afgifts håndteringen, mens selve salget skal "mellemmanden" ikke have noget at gøre med.

vh

Hilbert

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hilbert, 

Tak for svar.

Ja, det er lige præcis dette. Jeg har en dansk hjemmeside, og jeg har sådan set også en dansker, der kan modtage varerne et fysisk sted og sende til kunder. Hvad jeg mangler er "retten" til at importere varerne, da jeg ikke har et dansk firma, men alene et engelsk. Så jeg har brug for én, der kan sikre at varerne kan komme til den danske adresse, og hvor import og afgifter er håndteret, så jeg bare kan betale den regning og koncentrere mig om at sælge produkterne!

Håber det giver mening og hvis det er en ydelse du tilbyder, så ville det være rigtig fint at tage en snak.

Hilsen,

Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke se andet end det jo kræver en med et CVR for at håndtere det, men du kunne jo kontakte nogle store danske speditører om de kender løsninger

Den med CVR vil så i pricip skulle eje varen og tage ansvaret og du kan så ikke sælge fra andet firma, så jeg TROR du skal overveje at lave en helt alm filial - anden dansk virksomhed” med import og momsregistrering og have en dansk ansat der så tager sig af det praktiske - og dermed har du den korrekte momsregistrering til salg af dine varer til private i DK- 
Det er nok også bedre du selv kontrollere pris og service og alt og tager den omk og har resten i egen lomme, end at skulle betale et eksternt selskab for opgaven

Vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er der en del love, der skal overholdes for den her type produkter. Her vil det være importøren som har ansvaret og denne som vil stå med hele risikoen for bøder og erstatningsansvar, samt omkostninger og krav ved tilbagetrækning af produkter.

Samtidig undrer jeg mig over du ikke selv registrerer en filial i danmark og håndterer tingene selv, når der er meget få omkostninger forbundet ved dette.

Så det lyder godt nok noget risikobetonet at indgå en aftale med dig.

Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Karsten,

Årsagen til at jeg ikke har registreret et firma i Danmark er at jeg er bosiddende i England og har et firma her. Jeg tænker, at der vil være en masse bøvl forbundet med at have et firma i England og et i Danmark, men det er måske bare mig der overkomplicerer det.

Men helt grundlæggende handler det desværre nok om at jeg ikke forstår lovgivningen godt nok. 

Hvis jeg vender den om og spørger dig:

Du sidder i England, du har et engelsk firma, svarende til en ApS og du har en firmakonto. Du vil nu sælge det samme produkt i Danmark, som du gør i England, hvad ville du så gøre? (i forhold til firma og bankkonto, pyt med alt det andet i den forbindelse). Pointen er, at du skal kunne importere direkte fra Kina til Danmark. Har overvejet at importere til England, men giver ingen mening at sende produkterne til Storbritannien (et ikke EU-land) for så at sende videre til Danmark. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville oprette en "dansk filial "anden udenlandsk virksomhed" som moms og importregistreret med en ansat (deltid start) til at varetage det daglige

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)