Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger mellemmand til import af varer uden for EU

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Karsten og også tak for svar til dig John.

Nu nævner I begge en filial, men hvis jeg først skal ud i det show, hvorfor så ikke bare oprette en ApS, fuldstændig uden tilkobling til mit engelske firma? Er det ikke bare mere bøvl for mig at koble de to firmaer sammen? 

Jeg har stadig min gamle privatkonto hos Danske Bank, så kan da høre dem om de relativt let kan hjælpe mig med en erhvervskonto. Har haft konto hos dem i 30 år, så de kender mig da! 

Men ja, hvad skulle fordelen være for mig i forhold til at lave en filial og ikke bare oprette et ApS? Hvis jeg opretter et Aps, så skal jeg stille med de 40.000 kr., hvordan gør man rent praktisk det. Ville jeg f.eks. kunne fremvise pengene fra min engelske erhvervskonto eller SKAL man have en dansk erhvervskonto hvor pengene står på? Jeg tænker, at hvis det måske tager 1-2 måneder at få oprettet en erhverskonto i Danmark, så ville det jo være fint, hvis man accepterede at jeg kunne fremvise pengene på anden vis, f.eks. via min engelske erhvervskonto. Kan også vise dem beløbet på min Danske Bank privatkonto. 

Hilsen,

Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke sikkert du vil opleve den helt store daglige forskel. Du skal dog være meget klar over datterselskab ApS osv jo altid skal overholde transfer pricing osv men jeg tror du vil finde det ret ens og mest spørgsmål om evt sambesatning UK erjer osv - som nok mest skal checkees i UK

ApS kræver bekrftelse af kapitalen på 40 t inumum så de skal indbetales fra dit UK selskab til en klientkonto i dk hos advokat eller via stifteselskab osv 

Begge dele kræver dansk adresse og du får givet behov for en ansat 


God ide at checke bank med erhrrvskonto for det er i alle lande vanskelgt at få, hvis ikke jer bor i landet selv

AI svarer ret så fint på forskellene så dette overlader jeg til den

denlandsk virksomhed og at oprette et datterselskab som et ApS (Anpartsselskab) ligger primært i den juridiske struktur og det økonomiske ansvar.

  1. Dansk filial som anden udenlandsk virksomhed: En dansk filial er en afdeling eller en forlængelse af den udenlandske virksomhed i Danmark. Filialen er ikke en selvstændig juridisk enhed, men en integreret del af den udenlandske virksomhed. Den udenlandske virksomhed er fuldt ud ansvarlig for filialens aktiviteter og forpligtelser. Det betyder, at eventuelle økonomiske tab, gæld eller retssager, der involverer filialen, påvirker den udenlandske virksomheds økonomi og omdømme direkte. Filialen skal registreres i Danmark og følge de danske regler og forskrifter.

  2. Datterselskab som ApS: Et datterselskab som ApS er derimod en selvstændig juridisk enhed, der er adskilt fra moderselskabet. Det betyder, at et datterselskab har sit eget CVR-nummer, eget regnskab, og dets økonomiske ansvar er normalt begrænset til selskabets egenkapital. Som ejer af et datterselskab har moderselskabet normalt aktiemajoriteten og kontrollerer selskabets drift og beslutninger. Datterselskabet har ret til at operere som et selvstændigt selskab og har ansvar for at overholde de danske lovgivninger og regler.

Generelt set er oprettelsen af en dansk filial som anden udenlandsk virksomhed mindre kompliceret og kræver færre juridiske formaliteter sammenlignet med at oprette et datterselskab som et ApS. Men det betyder også, at det økonomiske ansvar er større for den udenlandske virksomhed, da filialen ikke har en separat juridisk identitet.

Det er vigtigt at bemærke, at juridiske og økonomiske overvejelser kan variere afhængigt af den specifikke situation, virksomhedens aktiviteter og de gældende love og regler på det pågældende tidspunkt. Derfor anbefales det altid at konsultere en professionel revisor, advokat eller virksomhedskonsulent for at få skræddersyet rådgivning baseret på din specifikke situation.

denlandsk virksomhed og at oprette et datterselskab som et ApS (Anpartsselskab) ligger primært i den juridiske struktur og det økonomiske ansvar.

  1. Dansk filial som anden udenlandsk virksomhed: En dansk filial er en afdeling eller en forlængelse af den udenlandske virksomhed i Danmark. Filialen er ikke en selvstændig juridisk enhed, men en integreret del af den udenlandske virksomhed. Den udenlandske virksomhed er fuldt ud ansvarlig for filialens aktiviteter og forpligtelser. Det betyder, at eventuelle økonomiske tab, gæld eller retssager, der involverer filialen, påvirker den udenlandske virksomheds økonomi og omdømme direkte. Filialen skal registreres i Danmark og følge de danske regler og forskrifter.

  2. Datterselskab som ApS: Et datterselskab som ApS er derimod en selvstændig juridisk enhed, der er adskilt fra moderselskabet. Det betyder, at et datterselskab har sit eget CVR-nummer, eget regnskab, og dets økonomiske ansvar er normalt begrænset til selskabets egenkapital. Som ejer af et datterselskab har moderselskabet normalt aktiemajoriteten og kontrollerer selskabets drift og beslutninger. Datterselskabet har ret til at operere som et selvstændigt selskab og har ansvar for at overholde de danske lovgivninger og regler.

Generelt set er oprettelsen af en dansk filial som anden udenlandsk virksomhed mindre kompliceret og kræver færre juridiske formaliteter sammenlignet med at oprette et datterselskab som et ApS. Men det betyder også, at det økonomiske ansvar er større for den udenlandske virksomhed, da filialen ikke har en separat juridisk identitet.

Det er vigtigt at bemærke, at juridiske og økonomiske overvejelser kan variere afhængigt af den specifikke situation, virksomhedens aktiviteter og de gældende love og regler på det pågældende tidspunkt. Derfor anbefales det altid at konsultere en professionel revisor, advokat eller virksomhedskonsulent for at få skræddersyet rådgivning baseret på din specifikke situation.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)