Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke virksomhed bør jeg starte?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg har startet en mindre affliate side - og jeg kan allerede nu se, at inden for meget kort tid (3-4 måneder) - kommer jeg til at ramme 50k i indtjening og bør derfor ha et CVR nummer. Jeg har aldrig haft en virksomhed for, så det er derfor en helt ny verden for mig - og selvom jeg har læst om de forskellige typer, kunne jeg stadig godt bruge lidt input

Info:
* Få udgifter ca. 5000,- hver 5-6 måned - men kunne potentielt gå hen og blive mere, hvis jeg vælger skalere "projektet"
* Jeg er pt. alene om projektet, men der kommer potentielt en 2. part på - som vil få et sted mellem 5% (måske lidt mere) af projektet/siden
--> 2. part ønsker ikke at kunne hæfte
* Jeg har ingen problemer med at ligge start kapital, hvis nødvendigt
* Siden kører rimelig meget sig selv, og forventer at det er en side, der minimum har en 8-10 år liv i sig (dvs selvom jeg går hen og får travlt med andre ting osv. så vil siden forsat ha en indtjening)

Min umiddelbare indskydelse er det skal være et ApS, men måske har jeg misset noget?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lyder jo som noget helt uden risiko, og så er EMV ofte mest fordelagtigt men meget spiller ind
Du kan se fordele og ulemper ved ApS eller personlig virksomhed her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. May 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan umiddelbart ikke se nogen former for risiko - fortjeneste er så "høj", at selv efter en måned med min sides nuværende størrelse - så ville jeg nok kunne dække udgifter det næste års tid, uden problemer.

Måske har jeg ikke forstået det helt, men som EMV, kan der kun være 1 person som ejer 100% ikke? jeg er 99% sikker på der kommer en 2. part på, som kommer til at være en fast del af projektet
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

KnudHansen:
Jeg kan umiddelbart ikke se nogen former for risiko - fortjeneste er så "høj", at selv efter en måned med min sides nuværende størrelse - så ville jeg nok kunne dække udgifter det næste års tid, uden problemer.

Måske har jeg ikke forstået det helt, men som EMV, kan der kun være 1 person som ejer 100% ikke? jeg er 99% sikker på der kommer en 2. part på, som kommer til at være en fast del af projektet

personlig virksomhed for flere er I/S men det vil jeg ikke anbefale grundet personlig solidarisk hæftelse men omvendt . uden risiko ER der da fordele

I ApS er det lettere at sælge anparter og tage andre ind til markedspris (kan ikke lønne med anparter uden lønindberetning)
I begge fald er ejeraftale super vigtigt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Sep 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder som om, at du gør gode fremskridt med din affiliate side. Når det kommer til at vælge den rette forretningsstruktur, overvej at konsultere med en skatterådgiver eller en revisor, da de kan give dig skræddersyet rådgivning baseret på din unikke situation. Et ApS er en gængs valgmulighed, men det er vigtigt at tage hensyn til din fremtidige vækst og eventuelle partnere. En professionel kan hjælpe dig med at træffe den bedste beslutning for din situation. Held og lykke med din forretning!
Fra København
Tilmeldt 31. Jul 23
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Et ApS lyder helt rimeligt. Særligt idet du ønsker at få en partner med - med ApS bliver denne overdragelse ret nem. 

Du kan læse mere om ApS her: Hvad er et anpartsselskab (ApS)? - Juraviden.dk

Du kan jo også overveje at stifte et holdingselskab i samme ombæring; det kan du gøre med "de samme 40.000 kr." med rullende kapital. Det kan give dig skattemæssige fordele i fremtiden, hvis du skal sælge dit datterselskab/hive en masse udbytte ud. Ja, der kommer selvfølgelig 2x regnskaber, men når du er i et begrænset stadie, kan dette gøres for meget få penge (+ der er jo ingen drift i holding). 

Om risikoen må jeg blot bemærke, at der altid kan være risici (også ved affiliate); man har f.eks. set Forbrugerombudsmanden give nogle store bøder for ikke at tydeliggøre, at der er tale om reklame. Du har sikkert helt styr på det, men jeg nævner blot, at der kan være risici. 

Når du får en ny partner ind, husk ejeraftale: Ejeraftaler – undgå problemer i jeres selskab - Juraviden.dk

Gratis artikler og værktøjer om jura - læs mere på Juraviden.dk

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra det du skriver bør du nok oprette et ApS. Mange fordele og ulemperne er vel kun krav til regnskab og krav til startkapital.

Hvis du vil oprette ApS, momsregistrering osv. så kan du bl.a. på https://lexly.dk købe enkle skapeloner. Oprettelse af et ApS koster 1.495 kr + gebyr på 670 kr. til Erhvervsstyrelsen, altså totalt 2.165 kr ekskl. moms.

Held og lykke med projektet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)