Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af digitale produkter på online markedspladser

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,

Jeg er netop færdig med at producere mit digitale projekt som jeg har i sene at sælge på platforme som bl.a. Etsy.

Det er et digitalt produkt som derfor ikke kræver forsendelse det er blot instant download.

Mit problem opstår dog i at jeg overhovedet ikke ved hvordan jeg skal lave regnskab over dette og om der er noget jeg skal være opmærksom på.

Jeg tænkte selv at der ikke ville være de store krav siden det er et digitalt produkt, men jeg er sprit ny iværksætter så har brug for lidt hjælp :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

marco970:
Hej Alle,

Jeg er netop færdig med at producere mit digitale projekt som jeg har i sene at sælge på platforme som bl.a. Etsy.

Det er et digitalt produkt som derfor ikke kræver forsendelse det er blot instant download.

Mit problem opstår dog i at jeg overhovedet ikke ved hvordan jeg skal lave regnskab over dette og om der er noget jeg skal være opmærksom på.

Jeg tænkte selv at der ikke ville være de store krav siden det er et digitalt produkt, men jeg er sprit ny iværksætter så har brug for lidt hjælp :)

Der er STORE krav
1 Du skal føre regnskab og følge bogføringsloven og gemme alle bilag og regnskab i + 5 år og indberette overskud til skat

2 Din bank kommer givet at kræve en erhvervskonto når de ved der er erhverv på en personlig konto der spærres, så tal med banken (der er ikke fradrag for omkostning til erhvervskonto desværre)

3 Du skal momsregistreres så snart du ved du kan komme på på +50.000 omsætning på nogen 12 mdr periode = senest når du rammer 4 t om måneden vil jeg stærkt tilråde, ellers får du moms + bod på al omsætning inden

4 Hvis dit salg til EU er under 10.000 euro per år er det bare dansk moms på, ved over skal du momsregistreres i alle EU lande via SKAT i danmark MOSS systemet
Du skal derfor tydeligt identificere alle kunder med navn og fuld adresse inkl landet der downloades til, også for korrekt brug af rubrik C moms til lande uden for EU

MEN mon ikke Etsy (som jeg ikke kender i detaljer) er din eneste kunde så de håndterer momsen mod den egentlige kunde, og så skal du kun forhold dig til moms af salg til det land Etsy arbejder fra - og igen - under 50 t med sikkerhed hver 12 mdr periode kan du være personligt registreret, og over skal du registreres med CVR/momsnummer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)