Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms / VAT - salg af ydelser til andre EU land

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 23
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
hej Amino'er

jeg har et enkeltmandsvirksomhed hvor jeg er software udvikler og arbejder for et kunde i Belgium.

og så vidt jeg forstå, det er "salg af ydelser i andre EU land".

det er ret simpelt og faktura indholder ca. 80 timer om måned og der er timepris.

spg.1 hvordan skal jeg indberette moms/VAT i faktura? og skal jeg betal moms i DK ?

jeg er nybegynder og har kigget på dinero og billy og er mest til billy indtil videre..

spg. 2 hvad kan i anbefale som regnskabs program og koster ikke ret meget

mange tak på forhånd :-)


Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Mar 23
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

det giver super mening, tusind takSmile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal først undersøge at din kunde er momsregistret - og gemme kontrollen som print screen, ellers vil du hænge på manglende moms - det  sker i Tjek et momsnummer (VIES) - Your Europe (europa.eu)

Når du så har set det, så fakturerer du med en faktura med teksten REVERSE CHARGE VAT ELLER 0 VAT og bogfører på kontor ydelsessalg til EU
Hver måned skal du så indberette på hver kundes VAT nummer i moms under EU moms for hvert EU land i SKAT.dk OG ved den almindelige momsindberetning, skal det samlede salg af den type i rubrik B og de to tal skal jo så stemme ens samlet
Her har du mere om salg til momsreg i EU https://johnhannover.blogspot.com/2023/02/moms-ved-salg-til-firmaer.html