Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms / VAT - salg af ydelser til andre EU land

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 23
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
hej Amino'er

jeg har et enkeltmandsvirksomhed hvor jeg er software udvikler og arbejder for et kunde i Belgium.

og så vidt jeg forstå, det er "salg af ydelser i andre EU land".

det er ret simpelt og faktura indholder ca. 80 timer om måned og der er timepris.

spg.1 hvordan skal jeg indberette moms/VAT i faktura? og skal jeg betal moms i DK ?

jeg er nybegynder og har kigget på dinero og billy og er mest til billy indtil videre..

spg. 2 hvad kan i anbefale som regnskabs program og koster ikke ret meget

mange tak på forhånd :-)


Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Mar 23
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

det giver super mening, tusind takSmile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal først undersøge at din kunde er momsregistret - og gemme kontrollen som print screen, ellers vil du hænge på manglende moms - det  sker i Tjek et momsnummer (VIES) - Your Europe (europa.eu)

Når du så har set det, så fakturerer du med en faktura med teksten REVERSE CHARGE VAT ELLER 0 VAT og bogfører på kontor ydelsessalg til EU
Hver måned skal du så indberette på hver kundes VAT nummer i moms under EU moms for hvert EU land i SKAT.dk OG ved den almindelige momsindberetning, skal det samlede salg af den type i rubrik B og de to tal skal jo så stemme ens samlet
Her har du mere om salg til momsreg i EU https://johnhannover.blogspot.com/2023/02/moms-ved-salg-til-firmaer.html  


Hvis din kunde ikke er momsregistret, så skal du fakturere med enten dansk moms op til max 10.000 euro omsætning EU og derefter skal du momsregistreres i hvert EU land via skat.dk som moss registrering og fakturere med hvert EU lands momssats. Du skal derfor altid kende din kundes præcise land

Mere her om salg til private https://johnhannover.blogspot.com/2023/02/moms-ved-salg-til-private-i-danmark-til.html 

Jeg ville bruge Dinero og stærkt overeje trods alt at betale for plus versionen med en rigtig god support

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Mar 23
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for det detaljerede svar, det er absolut guld værd 

Image result for folded hands emoji

Tilmeldt 9. Jun 23
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 04:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for det grundige svar; det er virkelig uvurderligt.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)