Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af Stripe og Billy

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Beklager sent svar. Håber det går fremad med projektet?

Henrik70:

Vedrørende min US konto i Stripe, så skriver Stripe, at jeg skal "Upload a valid US tax residency document". Begrundelse er den at Wise ikke har afdelinger i USA men samarbejder med Evolve Bank and Trust - hvad gjorde i for at få godkendt jeres US Wise kto?

Vi har ikke en US konto hos Stripe. Så vidt jeg forstår vil det kræve at vi etablere en virksomhed i US. Vi har en dansk konto og så settler vi hos Wise i de valutaer hvor det er muligt (USD, EUR og GBP). Og for AUD og CAD settler vi til vores danske bank konti hvor vi har valutakonti sat op.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 18. Jun 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for svar. Det går fremad, jeg fandt en løsning på oprettelsen af en kto i USD i Stripe. Jeg har udfyldt en W8 formular for virksomheder som ikke er registreret i USA. Nu skulle mine kommende amerikanske medlemmer (kunder) kunne indbetale på den amerikansk kto uden høje gebyr

Go' dag, og mange tak for input.

Mvh

Henrik

Tilmeldt 26. Jun 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin og Henrik,
Tak for jeres indlæg i denne tråd.

Martin, jeg håbede du måske kunme hjælpe ved at uddybe dit svar. Jeg ønsker også at settle i USD og benytte mig a Wise for payouts. Dog, ligesom Henrik, er der krav om W8 legal document for connection til Wise USD konto (Dansk Stripe konto). Hvordan udfører du payouts fra Stripe til Wise i USD uden US bank konto?
Tak for din tid!

Vh.
Dan
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan

Wise's USD konto ér fra US. Prøv bare at sæt en op og så connect den i Stripe. Det burde fungere.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 26. Jun 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for dit hurtige svar, Martin!
Jeg har testet of det fungerer. Dog er jeg ikke sikker på legal compliance issues ved at have US bank og udfyldning af W8 dokumentet som Stripe har som et requirement for fremtidige payouts til denne US konto? Ved du noget om dette? Jeg går ud fra af dette er noget som du/I har udfyldt?

Et andet spørgsmål (som jeg lige krydser fingre for du have tid til at svare på) :-)
Du skrev følgende:
Nå, lang historie kort; man må godt bogføre aggregerede fakturaer. Så vi ændrede vores integration så den genererede 1-2 fakturaer i Billy per land per måned; en med og en uden (lokal) moms (salg til private vs til virksomheder). Det er sådan set en simplere integration, så det vil jeg anbefale dig at overveje.

I mit setup vil jeg have mange daglige transaktioner i Stripe fra kunder over hele verden (Settler kun i USD). Hvis det er tilladt at bogføre som månedligt salg for hvert land i Billy, så vil helst udnytte mig af dette.
- Hvordan foregår dette ift. kurs veksling, osv. med dit regnskabsprogram?
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan

Jeg kan desværre ikke huske hvilke dokumenter vi udfyldte. Det er snart lidt tid siden.

dan.c:
I mit setup vil jeg have mange daglige transaktioner i Stripe fra kunder over hele verden (Settler kun i USD). Hvis det er tilladt at bogføre som månedligt salg for hvert land i Billy, så vil helst udnytte mig af dette.

Det er tilladt. Hvis gjort korrekt. Men spørg endelig din revisor for at være sikker og få lidt med klare instrukser. Min forståelse er: Ved revision skal revisor have adgang til fakturarer genereret i Stripe. Det kunne de fx gøre via stikprøver. Vi gav dem bare direkte adgang, så kunne de selv tjekke at det hele stemte. Så vidt jeg husker er det også et krav at der skal være et "paper trail" så revisor kan gå ind på en "aggregat faktura" i Billy og derigennem finde frem til hvilke slut-fakturarer i Stripe der hører til denne.

Hvis du ikke skal sælge til private i EU og undgår det moms-show, og det hele er i én valuta, så vil jeg nok tro det var smartest at bogføre det hele i én månedlig aggregat. Så behøver du heller ikke tænke på at angive hvilke Stripe faktuarer der hører til hvilket aggregat, for så hører alt fra en måned jo dertil.

dan.c:
Hvordan foregår dette ift. kurs veksling, osv. med dit regnskabsprogram?

Det er et godt spørgsmål! Det var nok især det vi havde lidt udfordringer omkring. Men du hvis du settler alt din indtægt i USD så vil jeg tro det er ret simpelt. Du skal have en konto i Billy i USD for dit udestående fra Stripe. Når du bogfører hertil så bogfører du i USD og så er der ingen veksling. Så har du payout til din Wise USD konto. Det bogfører du også bare i USD. Så overfører du til din danske USD konto (vil jeg tro). Stadig ingen veksling. Jeg går ud fra du så først veksler på din danske bank konto (det var i hvert fald det som var billigst for os), og det er ret nemt at bogføre i Billy (kan ikke lige huske præcis hvordan, men det finder du nemt ud af). Pointen er; du skal have konti i Billy i forskellig valuta. 

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 26. Jun 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for dit svar!

Men skal en salgstransaktion i fremmed valuta ikke bogføres til transaktionsdagens kurs? Ligesom ved køb? Hvis fakturabeløbet er angivet i udenlandsk valuta, skal du omregne beløbet til danske kroner ved bogføringen, jf. afsnittet Beregning af erhvervelsesmoms.

Hvad hvis jeg skal sælge til private i EU? :-)
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)