Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af Stripe og Billy

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 18. Jun 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ved at få udviklet en hjemmeside som skal fungere som en abonnements platform med brugere fra hele verden. Jeg bruger Billy som regnskabsprogram og Stripe som indløser. Derudover bruger jeg Wise til at modtage indbetalinger. Jeg sender ikke fakturaer ud men email påmindelser om at der vil blive trukket et beløb automatisk. Efter at pengene er trukket sender jeg en kvittering. Jeg vil gerne kunne trække alle indbetalinger til Stripe automatisk over i regnskabsprogrammet Billy, så jeg ikke skal bogføre noget manuelt. Er der nogen herinde der har erfaring med dette og ved hvordan man gør dette?
Jeg formoder at jeg skal benytte et dansk regnskabsprogram når jeg er skattepligtig i Danmark?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare kort ja til du ikke vil kunne finde et udenlandsk program der lever op til alle danske regler - og for ApS vil d det også skulle være et  certiceret program (som billy givet bliver)

Husk ved udenlands salg momsen - skal være ret - og ved over 10.000 euro momsreg i alle EU lande i MOSS systemet - og fuldt overblik over landet for hver kunde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jun 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Mange tak for dit svar. Jeg er ikke helt sikker på hvad der menes med "og fuldt overblik over landet for hver kunde". Kan du uddybe det? på forhånd mange tak.

Vh Henrik Thomsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik70:

Hej John. Mange tak for dit svar. Jeg er ikke helt sikker på hvad der menes med "og fuldt overblik over landet for hver kunde". Kan du uddybe det? på forhånd mange tak.

Vh Henrik Thomsen


for at kunne lave din moms korrekt, kræves det jo, at du har sikker viden om hvor din ydelse leveres. Via købers fulde navn og adresse og gerne IP kontrol mm 
Hvis ikke du med sikkerhed kan identificere en køber som købende fra USA, så kan du jo ikke bare lægge dansk moms på, hvis køber sad i Tyskland i virkeligheden, så køber skal identificeres

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Jeg har en abonnementsforretning hvor vi har kunder i hele verden, anvender Stripe (og Wise til at slippe for Stripes 2% vekselgebyr). I mange år brugte vi også Billy. I dag bruger vi e-conomic (primært fordi vores nye bogholder ikke gad Billy - ellers ville jeg klart være blevet med Billy).

Vi startede med at overføre alle fakturaer enkeltvis til Billy. Det fungerede fint. Indtil det ikke gjorde. Vi havde simpelthen for mange posteringer og Billy stoppede med at fungere (timeout). De har primært små kunder, så de gad ikke bruge tid på at rette op på deres performandeproblem. E-conomic mente heller ikke de kunne supportere det.

Nå, lang historie kort; man må godt bogføre aggregerede fakturaer. Så vi ændrede vores integration så den genererede 1-2 fakturaer i Billy per land per måned; en med og en uden (lokal) moms (salg til private vs til virksomheder). Det er sådan set en simplere integration, så det vil jeg anbefale dig at overveje.

Sig til hvis der er noget jeg kan være behjælpelig med.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 18. Jun 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John for din tilbagemelding. Det har jeg noteret og får fuldt op på min registrering af kunden...

Vh Henrik Thomsen

Tilmeldt 18. Jun 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin 

Mange tak for din tilbagemelding og svar. Ja, jeg kunne godt bruge lidt sparring/viden om hvordan du har gjort det - jeg er iværksætter og forholdsvis ny på dette område.

1) I forhold til Wise sad jeg i går og oprettede kontoer i følgende lande USA, Canada, Australien, New Zealand, England i EU og da jeg så skulle oprette kontoerne i Stripe, så kunne jeg ikke oprette for Canada, Australien og New Zealand, hvordan har du sat Stripe op til at dække hele verden?

2) Jeg har søgt bindende svar fra Told og Skat og er ikke momspligtig af salgsmomsen undtagen for kunder i Danmark, så jeg er udover et moms problem i opstartsfasen, hvor kúnderne og markedsindsatsen er i hhv. USA, Canada, Australien, New Zealand og England.

Som udgangspunktet havde jeg forstillet mig, at bruge Billy kun til at lave bogføring og regnskab og Stripe til at sende kvitteringer og klare betalingerne fra medlemmerne. Betalingerne skal køre automatisk og bliver trukket fra kundens konto og så vil jeg lave en eksportering fra Stripe over i Billy med indbetalingerne? Jeg har ikke som udgangspunkt planlagt at sende faktura ud ved hver indbetaling, er der lovkrav om det? 

Jeg påskønner alle de råd på området som du har mulighed for at viderebringe.

Rigtig god dag!

Vh Henrik Thomsen

Tilmeldt 18. Jun 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Lige et spm mere....

Hvordan satte du integrationen op? Det er måske en anden mulighed jeg skal kigge ind i.

Vh Henrik

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

1) Ja, med en dansk konto hos Stripe, er det desværre ikke muligt at settle i alle valutaer. Jeg har ikke forstået hvorfor det er. Vi settler i USD, EUR og GBP til Wise uden at betale noget vekselgebyr. Herfra betaler vi de regninger vi har i de valutaer. For AUD og CAD settler vi til vores danske bank konti de de respektive valutaer (uden at veksle). Her betaler vi så et 1% settlement fee. Jeg kan ikke forklare hvorfor. Men det er stadig billigere end de 2%. Hos banken betaler vi ca 0,2% for at veksle. Vi har prøvet at forhandle med Stripe, og fået en minimal discount. Deres bedste råd til os var at åbne virksomhed lokalt hvis vi gerne ville have lavere gebyrer (det tror jeg lige vi venter lidt med!)

2) Det lyder fint at bruge Stripe og Billy som du planlægger. Jeg har altid gået ud fra at man skal sende en faktura til kunden, så det har vi gjort. Men jeg kan ikke svare på om det strengt taget er nødvendigt. Vi har bare automatiseret det, og sender den faktura som Stripe genererer. Mon ikke det er noget du kan gøre via deres customer portal? (det er noget der er kommet efter vi byggede vores eget, så jeg har ikke selv prøvet det)

Vi har skrevet vores egen integration i Ruby. Det har der nok samlet set ligget nogle mandemåneder i over de sidste par år. Der er så mange små detaljer man skal skal (eller kan vælge) at have styr på. Ud over de åbenlyse, fx: export af reverse charge liste til One Stop moms, refunderinger/kreditnotater, mails ved udløb af kort og fejlende betaliner (helst med auto-login links til updating af kortoplysninger).

Du kan bruge alt alt for meget tid på at få styr på alverdens edge cases og bygge det perfekte system. Hvis du stadig er igang med at bygge dit produkt og ikke har sendt din første regning endnu. Så vil jeg anbefale dig at finde en simpel løsning som en god nok for nu. Glem at spare 2% på vekslegebyr. Det er ikke rigtig væsentligt for din success. Skær alle hjørner du kan og fokuser på at byg et godt produkt. Snak med dine kunder. Og få det solgt! Så skal du nok finde ud af detaljerne og hvor du kan spare lidt senere :)

Jeg ville ønske jeg kunne pege på den simple løsning. Vores egen løsning er desværre ikke simpel. Jeg vil nok kigge grundigt på Stripe's customer portal hvis jeg var dig. Men der er sikkert andre gode alternativer (Chargebee, Recurly, Paddle etc).

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 18. Jun 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Mange tak for dit svar, det er utrolig hjælpsomt - man bliver så fokuseret nogle gange, at man ser sig blind på et problem...

Jeg er stadig i gang med programmeringsfasen men er snart klar til at launche hjemmesiden med en beta periode.

Det giver god mening ikke, at bruge al for meget unødigt tid på opsætningen af div. kto som f.eks en canadisk kto i Stripe, så jeg tror jeg venter og tager den lette løsning. 

Vedrørende min US konto i Stripe, så skriver Stripe, at jeg skal "Upload a valid US tax residency document". Begrundelse er den at Wise ikke har afdelinger i USA men samarbejder med Evolve Bank and Trust - hvad gjorde i for at få godkendt jeres US Wise kto?

Endnu en gang mange tak - og rigtig god uge!

Med venlig hilsen

Henrik Thomsen

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)