Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed med en anden bankkontoejer?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. min kæreste vil gerne oprette en virksomhed (aps) og skal selvfølgelig bruge en erhvervskonto. Står i den situation at jeg kan få en konto gratis med godd fordele da jeg er en “God” kunde i min egen åbenbart.

spørgsmålet lyder så på, må jeg Gerne oprette en erhvervskonto I mit navn trods hun er virksomhedensejer? 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

KrytShon:
spørgsmålet lyder så på, må jeg Gerne oprette en erhvervskonto I mit navn trods hun er virksomhedensejer? 

Erhvervskontoen skal oprettes til virksomheden ikke til en af jer privat.

Hvordan banken stiller sig i forhold til at lave en konto "for dig" til din kærestes virksomhed - det ved kun banken.

/Brian

Tilmeldt 17. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Men der er vel intet ulovligt i det? Altså banken kan sige vi ikke må og lukke den, men vi kan ikke blive stillet for en dommer pga. det ?

Tilmeldt 24. Jan 23
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan potentielt altid "blive stillet for en dommer" ;-)! Spørgsmålet er hvad dommeren siger.

Spørgsmålet er lidt mærkeligt. Hvis virksomheden skal have oprettet en bankkonto så er det jo virksomheden, der skal have kontoen. Så er det lige meget, hvem der har iværksat at kontoen bliver oprettet.

Hvis du opretter en konto i eget navn som virksomheden bruger så er det jo ikke virksomhedens konto, og så har virksomheden ikke en bankkonto. Hvorvidt det så bliver problematisk over tid er en anden historie...

Hilsen
Mette
Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Erhvervskontoen skal som nævnt oprettes i virksomhedens navn, men du kan evt. tilbyde banken at stå som personlig kautionist og se om det gør en forskel.

Oprettes kontoen i dit navn, vil indeståendet kunne anses som ulovligt aktionærlån (https://skat.dk/data.aspx?oid=2350785).

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

KrytShon:

Men der er vel intet ulovligt i det? Altså banken kan sige vi ikke må og lukke den, men vi kan ikke blive stillet for en dommer pga. det ?

Jo, det er der.

Et ApS er en selvstændig juridisk enhed og det er derfor ikke lovligt at blande selskabets økonomi med jeres private.

Virksomhedens bankkonto skal oprettes i virksomhedens navn og cvrnr.

Ellers er der tale om ulovlige aktionærlån som typisk vil udløse bøde og fuld personlig beskatning af beløbet.

Det er kun i personligt ejet virksomhed, f.eks. enkeltmandsvirksomhed, du kan blande virksomhedens økonomi med din private.

---

Det lyder besynderligt at en bank tilbyder dig denne ulovlige løsning da banken er forpligtet til at at indberette ulovligheder som en del af deres hvidvaskkontrol.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

KrytShon:

Hej. min kæreste vil gerne oprette en virksomhed (aps) og skal selvfølgelig bruge en erhvervskonto. Står i den situation at jeg kan få en konto gratis med godd fordele da jeg er en “God” kunde i min egen åbenbart.

spørgsmålet lyder så på, må jeg Gerne oprette en erhvervskonto I mit navn trods hun er virksomhedensejer? 

100% nej. Hvis der går penge ind på konto ejet af ApS så vil alle de penge medføre skat som var det løn + bod og - så skal de oveni betales tilbage. Så snart et ApS får penge ind på en konto der ikke tilhører det aps - og her til en vens konto, så udløser det fuld personskat af hele omsætningen, så det er IKKE noget i skal så meget som drømme om

Jeg ser flere pt som i FB fora er sat i skat af en omsætning på 400.000 kr per år i 2 år = 800.000 kr = skat 320.000 kr at betale + de 800.000 kr skal så føres tilbage i ApS egen konto, hvor de indgår i resultat til skat, og når de skal ud, så er der igen en skat på 320.000 for ejeren + risiko for bod, så hele omsætningen og lidt til, går til skat

Læg et godt ord ind for kæresten og se hvad det så kan give af pris for en erhvervskonto ejet af det ApS som er ENESTE lovlige mulighed (også for selskabskapitalen på 40 t - ellers er det samme sag, mere end 100% samlet skat og bod og alle pengene væk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)