Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura og privat hævning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg er ny her og har følgende spørgmål:

Jeg har en lille virksomhed (med cvr) hvro jeg tilbyder digitale ydelser til andre virksomheder.
Udover det har jeg mit alm arbejde.

Jeg er interesseret i hvor meget jeg skal "gemme" til moms & skat af hvert faktura.
Jeg har ikke tænkt mig at bruge mit private fradrag til det her.
jeg har læst at det er ca 50%.

Lad os sige at jeg har en faktura på 2000 ex moms / 2500 inkl. moms.
Skal jeg gemme 50% af de 2000 eller 2500?
Med andre ord, skal jeg tage 1.000 kr. til mig selv (privat udbetaling) eller 1.250 kr.?

Håber ovenstående giver mening :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke lade være med at bruge dit private fradrag - du SKAL angive forskud (og gør du ikke kan skat næste år låse det på et højere tal, så gør det) og så betales din skat via nedsat fradrag

Moms ved du vel hvad er - nemlig 20% af det du har faktureret men det ser du da direkte i dit regnskabsprogram (20% af omsætning svarer til 25% moms lagt på)

Skat op til topskat er 40% men du skal forskudsregistrere helt enkelt, da du næppe vil være glad for at skat næste år - fordi du IKKE gjorde det i år, sætter f.eks 200.000 kr overskud som låst i forskud
Dit overskud er indtægter minus udgifter og begge uden moms - men du bør sætte dig meget mere ind i moms og pligter som virksomhed, så du ikke får grimme overraskelser, og for himlens skyld bruge et godt regnskasprogram
Meget mere letlæst om regnskab uanset program i e.bog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jan 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
hej og tak for svaret.

Jeg var ikke klar over at man SKAL oplyse forventet overskud på forskudsopgørelsen.
Hvad hvis jeg skriver 20.000 og men kommer til at omsætte for 100.000, hvad sker der så?
For lige nu har jeg ingen ide om hvor meget det bliver til.

Jeg druger Dinero og har styr på havd der skal til osv.
Det var bare en jeg hørte sige, at man kan skrive 0 på forskudsopgørelsen, gemme 50% af omsætningen, og betale når året er omme.
Derfor mit spørgsmål.

Men tak for svaret :-)
Tilmeldt 25. Jan 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu opdateret kolonne 221 med det jeg tro jeg kommer til at omsætte - omkostninger og begge uden moms

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hobbyv22:

Jeg har nu opdateret kolonne 221 med det jeg tro jeg kommer til at omsætte - omkostninger og begge uden moms

SÅDAN så er der betalt skat af dit overskud via nedsat fradrag for lønnen og du har overskuddet frit

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)