Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor eller banklån?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer:-) 

Jeg er i begyndelsen af min karriere som iværksætter og er nået til spørgsmålet om startkapitalen. 
jeg har haft kontakt til opfind.dk som gerne ville gå videre med at søge efter en licensaftale. Det er jeg ikke interesseret i, da jeg synes det spændende ligger i alt arbejdet omkring udviklingen af produktet. 

Jeg tænker at jeg skal bruge omkring 200.000 til at starte det hele op, og er i tvivl om den smarteste løsning vil være at søge midler i banken eller via en investor
Jeg kommer til at åbne et ApS når den tid kommer.

og godt nytår🥳 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nurseduvet:

Hej med jer:-) 

Jeg er i begyndelsen af min karriere som iværksætter og er nået til spørgsmålet om startkapitalen. 
jeg har haft kontakt til opfind.dk som gerne ville gå videre med at søge efter en licensaftale. Det er jeg ikke interesseret i, da jeg synes det spændende ligger i alt arbejdet omkring udviklingen af produktet. 

Jeg tænker at jeg skal bruge omkring 200.000 til at starte det hele op, og er i tvivl om den smarteste løsning vil være at søge midler i banken eller via en investor? 
Jeg kommer til at åbne et ApS når den tid kommer.

og godt nytår🥳 

før du tænker i det smarte - så skal du nok gøre op med dig selv, OM banken overhovedet vil være med i lån - for det vil den normalt kun hvis du kan stille en 100% sikkerhed i form af noget 110% sikkert

Investor får du næppe med heller, før du har eksekveret og vist, at du har kunder og laver ordentlig omsætning, med mindre det er en ven eller familie. Tænk i "løvernes hule" hvor du klart ser, at hvis ikke der ER skabt omsætning og ordentlig fremgang, så er investorer som udgangspunkt, helt uinteresserede

Det er så to helt forskellige scenarier også. vil du have fordel af at have en anden med arbejds og ide mæssigt eller ikke.

Mit gæt er, at du faktisk selv skal skaffe dine 200.000 eller - sætte ambitioner til at starte langsommere og tjene penge ind til udvidelser

vh John Hannover.


6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Nov 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar:-)👍🏼 

vi har noget at stille sikkerhed i. Så måske banken vil hjælpe. 
ja okay. En samarbejdspartner ville ikke nødvendigvis være en skidt ide. 
men hvis ikke investorer er interesseret når det er så nyt, så er det måske udelukket som du skriver. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan du sige noget mere om ideen?  har opfind.nu snakker om muligheden for evt. at patentere produktet?  hvordan er du kommet frem til at 200.000 DKK. er nok? 

De fleste investorer vil kræve at du har også selv har hånden på kogepladen mht egen investering, så lån kommer i nok ikke uden om.  Der er dog mulighed for at låne penge andre steder end i banken f.eks via Lendino eller som netværkslån. 

Hvis jeg var dig vil jeg anbefale at du tager kontakt til et af erhvervshusene, de giver gratis rådgivning til iværksættere, de vil kunne rådgive mht. kapitalfremskaffelse.  

Du er meget velkommen til at sende mig en privat besked, hvis du har brug for yderlige hjælp. 

Held og lykke

Godt nytår

Ravn

Tilmeldt 4. Nov 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn 

ja og jeg har fået designbeskyttet den i EU
tusind tak! Det er virkelig guld værd når folk er søde og vil hjælpe. Det er så meget værdsat.

jeg er kommet frem til den ca pris da jeg har rådført mig med dem der skal producere den:-) 

det kunne godt tyde på at banklånet er det jeg skal gå efter i første omgang🤔

Vil helt sikkert tage kontakt til et erhvervshus👍🏼 

når du skriver at jeg kan skrive til dig for at få yderligere hjælp hvad er det så specifikt du kan og vil hjælpe mig med? For hjælp har jeg helt sikkert brug for😁 sikke en jungle. Det er jo en helt ny verden ift det jeg kommer fra🙈

Og godt nytår til dig også🥳

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes forskellige accelerator programmer som kan hjælpe dig på vej. Jeg deltog selv i Danish Tech Challenge i 2017 hvor de stiller kontor og rådgivning til rådighed. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nurseduvet:
hvad er det så specifikt du kan og vil hjælpe mig med?

Der er flere muligheder men med +25 års erfaring som iværksætter kan jeg helt sikkert hjælpe dig med lidt råd og vejledning i hvordan du starter virksomhed, så du undgår de største faldgrubber i denne nye verden som iværksætter. Alt afhængig af produkt og potentiale, vil jeg sikkert kunne hjælpe dig med lån eller evt. investering. 

Hvis du har lyst til en uforpligtende snak, så send mig en privat besked.

Godt Nytår

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 4. Nov 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skriver til dig når jeg er ovre min influenza. Det lyder spændende! 

god dag

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Du er meget velkommen. 

Rigtigt god bedring!

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)