Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pensionsopsparing i VSO

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er konsulent og har en enkeltmandsvirksomhed. Jeg har planer om årligt at hæve til omkring topskattegrænsen og overføre resten som opsparing i VSO. Jeg indbetaler også op til fradragsgrænsen til min ratepension.

Jeg forventer ikke, at resten af mit arbejdsliv nødvendigvis skal være selvstændig. Jeg kunne godt forestille mig, at der ville være perioder hvor jeg har et alm. lønmodtagerjob og så andre perioder, og så andre perioder hvor jeg er selvstændig.

Jeg ser min opsparing i VSO som et alternativ til pensionsopsparing. Jeg er dog i tvivl om, hvorvidt der er nogle regler for VSO ift. perioder hvor man ikke har aktivitet i virksomheden. Jeg vil ikke lukke virksomheden, selvom der ikke er aktivitet i perioder -- blot køre med nulindberetning til moms og inden overskududvidet selvangivelse. Når jeg engang om mange år går på pension, tænker jeg også at enkeltmandsvirksomheden stadig skal være aktiv, dog uden omsætning -- hvilket gør det muligt løbende som pensionist også at have fra VSO.

Er der nogle faldgrupper ved ovenstående og er der andet jeg bør være opmærksom på?

Jeg har tidligere kollegaer og bekende der som selvstændig kører med ApS (nogle med holding) og så i stedet sparer op i et ApS. Er der nogle fordele ved dette, jeg bør overveje i stedet ift. at bruge det som pensionsopsparing?

Mvh. Dennis

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en betingelse for opretholdelse af VSO at virksomheden drives erhvervsmæssigt aktiv - ellers opløses den

Gå til en revisor. ALternativ kan være livrente som også giver fradragi topskat - og endeligt er det jo kun ide at undgå topskat, hvis du ved du siden i livet kan få penge ud uden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
og endeligt er det jo kun ide at undgå topskat, hvis du ved du siden i livet kan få penge ud uden

Der er vel også en sandsynlighed for at den afskaffes eller grænsen i det mindste hæves.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:
Der er vel også en sandsynlighed for at den afskaffes eller grænsen i det mindste hæves.
afskaffes tror jeg hellere jeg vil satse 1000 kr på at solen ikke står op i morgen, end at topskat afskaffes.

Mig bekendt var C med sin ynkelige forsøg på at lige Anders Samuelsen der sad oppe i et træ og ikke kunne komme ned igen, alene for håbet om 0 topskat - årsagen til at blå blok tabte valget.

Der er ikke det mindste der ligner flertal for afskaffelse af topskat. Selv den mest bimse konservative formand har opdaget det nu. LA har - som de der ellers kravlede i træer, også trukket helt i land, og sagt, at tiden jo ikke er til, at det virker som et oplagt krav

Nå - ja - jeg tror også der kan ske en vis forhøjelse af bundgrænsen (og går ind for det klart) men topskat contra velfærd, den debat tabte C hele blå bloks valg på Stick out tongue

Sorry - det er slet ikke, at jeg er uenig med dig sikkert, jeg er bare så ked af, at den liberale side jeg hører til, smider alt over bord flere valg i træk, ved at klatre i topskattetræet. For fanden - de må da have bare EN dygtig spindokter?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)