Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor skal trustpilot ikke indhente tilladelse?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan det være at trustpilot ikke skal have tilladelse til at ens virksomhed bliver anmeldt på deres side?
Hvordan kan de frit smide virksomheder op til anmeldese på deres side, hvad er reglerne herfor?
Kan man som privat virksomhed nægte at være på deres side?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

der er som jeg husker det dom der viser de helt overholder GDPR og er et anmeldesite - på samme vis tom google må vise dit firma ved søgning eller telefonbøger - prissammenligningsside osv og det er anmelder som i princip ansvarer for selve anmeldelse og - nej du kan mig bekendt ikke meddele du ikke vil anmeldes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mere interessant er hvorfor du overhoved tænker at de ikke må og hvilken tilladelse de skal have til offentlig tilgængelige oplysninger.

Tilmeldt 18. Feb 22
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Kim Vinberg:

Mere interessant er hvorfor du overhoved tænker at de ikke må og hvilken tilladelse de skal have til offentlig tilgængelige oplysninger.

Er du dum eller hvad?
Det er da helt oplagt - har prøvet det selv - at hvis man har én dårlig anmeldelse på Trustpilot, så kræver det en Trustpilot strategi og hertil skal allokeres resourcer, - tid og penge- man skal lave sin hjemmeside og mails om, så man opfordrer de tilfredse kunder man har, og som sikkert udgør 95 procent af det samlede antal kunder, til at angive anmeldelse, så det samlede snit bliver repræsentativt osv osv - DERFOR er din kommentar lidt "dum", for det er indlysende, at der er nogle problematiske aspekter omkring Trustpilot, arbejde og penge. 
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mainmood:

Kim Vinberg:

Mere interessant er hvorfor du overhoved tænker at de ikke må og hvilken tilladelse de skal have til offentlig tilgængelige oplysninger.

Er du dum eller hvad?
Det er da helt oplagt - har prøvet det selv - at hvis man har én dårlig anmeldelse på Trustpilot, så kræver det en Trustpilot strategi og hertil skal allokeres resourcer, - tid og penge- man skal lave sin hjemmeside og mails om, så man opfordrer de tilfredse kunder man har, og som sikkert udgør 95 procent af det samlede antal kunder, til at angive anmeldelse, så det samlede snit bliver repræsentativt osv osv - DERFOR er din kommentar lidt "dum", for det er indlysende, at der er nogle problematiske aspekter omkring Trustpilot, arbejde og penge. 

Fantastisk måde at tale til folk på. Det må jeg give dig. 

Jeg har fået flere dårlige anmeldelser igennem min tid, specielt da jeg drev webshop hvor det kunne være alt fra at jeg brugte for tykke papkasser til at jeg faktisk havde lavet en fejl i det afsendte. 

Hvis man ikke kan overskue at skulle besvare 1 email når der kommer en anmeldelse, så skal man måske til at afsætte flere ressorucer til sin kundeservice. Opfordringvia mail kan ske helt automatisk, og det ved du sikkert også godt. Og modtager man mange mails med anmeldelser, så burde det også gå godt i forretningen til at man kan besvare disse også. 

Min kommentar handler udelukkende om hvorfor det skulle være ulovligt, at du så mener den er dum er helt op til dig selv. 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Kim Vinberg: i en tid hvor alle mennesker har adgang til muligheder hvor de kan ytre sig, eventuelt anonymt, så er det, omend det er træls, en ting man skal leve med: der vil komme negative kommentarer, kunder der ikke er tilfredse, trolls der bare har set sig ondt på dig.
Johan Cruyff sagde engang: "enhver fordel har en ulempe". Internettet byder mange fordele, ergo også en hel del ulemper. Det er desværre noget man skal leve med.

Jeg havde engang en ven, men vores venskab gik i stykker. Ikke længe efter skrev han en anmeldelse på min "Google My Business": "Ingen backup og ingen service". Og så gav han mig 1 stjerne.
Jeg ville muligvis kunne have fjernet bedømmelsen, men det ville koste mig en masse tid. Det orkede jeg ikke. Jeg svarede ham bare: "Det er jeg ked af at høre. Men jf. min ordrebog har du aldrig købt backup-tjenester eller andre tjenester af mig, så jeg er bange for at du forveksler mig med en anden IT-virksomhed".

Albert

Tilmeldt 1. Aug 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det er jo ikke det trådstarter spørger om ....det er fint med jeres egen holdning til kundeservice osv.

Trådstarter er vel interesseret i hvordan kan Trustpilot bruge firmaer logoer osv. på deres side uden tilladelse.

Hvis "vi andre" bruger f.eks. Philips eller Nike logo/navn på vores hjemmeside, så vil jo blive bedt om at fjerne det eller få en sag på nakken.

Tilmeldt 3. Jan 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jeg kan lige give dig et nuancert svar på hvorfor. 

Trustpilot er efterhånden blevet et slarrafenland for sure kunder. De anmelder derinde, og forventer at virksomheden tager fat i dem, og giver ekstra ydelser, for at fjerne deres anmeldelse. 

Hvilket jo i og for sig er fint. Problemet er bare, at folk gør dette, før at de kontakter firmaet, og firmaets kundeservice, da de ved, hvor meget magt de har. 

Netop denne magt spiller Trustpilot på, at de er "forbrugerens" stemme. Og ja det er de, i en vis grad - men de har givet folk et magtmiddel, der bruges til at udnytte situationer til deres fordel. 

Hvilket igen er fair - men de eneste, der tjener på dette er Trustpilot. De kræver, at virksomhederne skal betale, mere og mere, for at kunne interagere, og invitere deres kunder til at anmelde dem osv. 

Så ofte afpsejler de dårlige anmeldelser på TP, rent faktisk virksomhedens produkt eller deres serviceniveau. 
For mange af de dårlige anmeldelse, er simpelthen brok, over f.eks. (i mit tilfælde), at der er en defekt på et stykke tøj - hvor alle almindelige mennesker, ville kontakte kundeservice og få udleveret et nyt stykke tøj. Her brokker de sig blot, og venter på at virksomheden kommer til dem. 

Hvilket er yderst svært, når man har over f.eks. 50.000 kunder årligt. :D 

Hvis det giver mening. 
Det var blot lige for at give en nyanceret af trustpilot, og at det ikke kun er en god ting. 
Jeg er selvfølgelig giga tilhænger af anmeldelser, der baserer på service, produktet og hvordan virksomheder løser forbrugerens problemstillinger. 

Men når de bruges som et middel til at få sin vilje, synes jeg, at det er halvforkælet, og at TP har bidraget til en dårligere kultur blandt forbrugeren og deres brug af "anmeldelser" :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Fordi der findes ytringsfrihed :)

Og her har Trustpilot lavet en platform, hvor de blot benytter firmanavnet/domænenavnet til anmeldelser af det pågældende firma.

Det går indenfor EUs lovgivning omkring retten til ytringsfrihed, som vejer tungere end retten til varemærket/brandet i den pågældende sammenhæng.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Eneste problem med Trustpilot er, at man kan betale sig fra de dårlige bedømmelser.

Og det er ikke i orden.

De vil fremkomme som "nonprofit forbruger organisation", men i virkeligheden drejer sig kun om at tjene penge.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)