Jeg kan lige give dig et nuancert svar på hvorfor.
Trustpilot er efterhånden blevet et slarrafenland for sure kunder. De anmelder derinde, og forventer at virksomheden tager fat i dem, og giver ekstra ydelser, for at fjerne deres anmeldelse.
Hvilket jo i og for sig er fint. Problemet er bare, at folk gør dette, før at de kontakter firmaet, og firmaets kundeservice, da de ved, hvor meget magt de har.
Netop denne magt spiller Trustpilot på, at de er "forbrugerens" stemme. Og ja det er de, i en vis grad - men de har givet folk et magtmiddel, der bruges til at udnytte situationer til deres fordel.
Hvilket igen er fair - men de eneste, der tjener på dette er Trustpilot. De kræver, at virksomhederne skal betale, mere og mere, for at kunne interagere, og invitere deres kunder til at anmelde dem osv.
Så ofte afpsejler de dårlige anmeldelser på TP, rent faktisk virksomhedens produkt eller deres serviceniveau.
For mange af de dårlige anmeldelse, er simpelthen brok, over f.eks. (i mit tilfælde), at der er en defekt på et stykke tøj - hvor alle almindelige mennesker, ville kontakte kundeservice og få udleveret et nyt stykke tøj. Her brokker de sig blot, og venter på at virksomheden kommer til dem.
Hvilket er yderst svært, når man har over f.eks. 50.000 kunder årligt. :D
Hvis det giver mening.
Det var blot lige for at give en nyanceret af trustpilot, og at det ikke kun er en god ting.
Jeg er selvfølgelig giga tilhænger af anmeldelser, der baserer på service, produktet og hvordan virksomheder løser forbrugerens problemstillinger.
Men når de bruges som et middel til at få sin vilje, synes jeg, at det er halvforkælet, og at TP har bidraget til en dårligere kultur blandt forbrugeren og deres brug af "anmeldelser" :)