Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BOLIGSTØTTE OG ENKELTMANDSVIRKSOMHED SPØRGSMÅL

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer!!
Jeg har oprettet et CVR nummer, som enkeltmandsvirksomhed.
Jeg opretter dermed også en erhvervskonto, lige PT modtager jeg boligstøtte.
Hvordan vil boligstøtten fungere, når der kommer penge ind på erhvervskontoen? Skal jeg tælle overskuddet på erhvervskontoen med som løn? Eller er det kun de penge jeg udbetaler til mig selv, der bliver betragtet som løn?










Mvh. DaVinci
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

daVinci1997:
når der kommer penge ind på erhvervskontoen

det er omsætningen og ikke overskud.

I enkeltmands bliver ALLE dine indtægter betragtet samlet. Du har ikke "løn" i enkeltmands.

Overskud vil blive beregnet efter du har afgivet den udvidede selvangivelse i marts måned i næste år.

Først bagefter skal du evt. tilbagebetale din boligstøtte tilbage.

Husk alt om momsen!

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

I enkeltmandsvirksomhed er det dit overskud som er "løn". Bevægelserne på din konto har ingen indflydelse på hverken skat eller boligstøtte.

Din boligstøtte beregnes og udbetales ud fra din forventede årlige indkomst. 1 gang om året bliver boligstøtten gjort op, og du modtager så et brev om du har modtaget for lidt eller for meget.

Hvis du har oplyst en forventet omsætning og/eller overskud til det offenlige kan Udbetaling Danmark bruge disse tal, når de beregner din boligstøtte. Det kan derfor være en god idé at ringe/skrive til Udbetaling Danmark og afstemme forventninger, så der ikke sker overraskelser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil skulle orientere boligstøtte selskabet om dit CVR og forventet overskud. Det er dit overskud der indgår i boligstøttegrundlaget, og hvis det først kendes når du har lavet årsopgørelse, så vil du skulle betale boligstøtte tilbage. 
VSO kan gøre en forskel (uden jeg kender boligstøtteregler i hovedet) for her bliver kun det du hæver medtaget i resultat til skat personligt, mens overskud du ikke hæver, acontobskattes med 22% indtil du senere hæver. 
Du skal regne med, at VSO vil betyde du skal bruge en revisor

Det har ikke med bank at gøre men med regnskab - indtægter minus udgifter at gøre http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html fortæller om skat i personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)