Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad siger købeloven?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Nicolai Lundgaard:
Hvis det er en butik du har handlet med vil der være 14 dages fuld returret.

Kun hvis der er tale om en webshop. I fysiske butikker er der ingen returret. 

Det fremgik jo ligesom af opslaget at det var onlinesalg. Med butik mener jeg erhver som burde fremgå af konteksten.

Must Have:
Jeg har købt en vare online af en virksomhed, som sælger secondhand.

Fra Larsen
Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

der står det her.

1.3 Deja Vu er registreret som tilhørende enkeltmandsvirksomheden Deja Vu

1.4 Deja Vu er et loppesupermarked, dvs. Deja Vu foranlediger salg mellem private eller fra virksomheder til private.

jeg tænker ikke du kan vide om du køber privat eller fra en virksomheder, da de tager vare ind fra begge dele. som de skriver.

cvr står der 
477900 Detailhandel med brugte varer i forretninger, 477110 Tøjforretninger så tænker jeg de er forpligte. ligesom når jeg sælger brugte computer.

de sælger også med moms Alle priser angives inklusiv moms og i danske kroner. det tænker jeg heller ikke man gjorde hvis det var fra privat.

så ja de burde dække det og give dig penge tilbage.


God dag.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blander mig lige i dette emne, selvom det måske er lidt udsultet.

Det korte af det lange er, at shoppen lige som enhver anden webshop skal returnere alle penge, inkl. forsendelsen. Og hvis jeg var dem, ville jeg ikke bruge mere tid på det: de par kroner det koster dem er ikke værd at bruge tid på at diskutere.

En anden ting er, om der ikke burde være en undtagelse i loven når det handler om brugte varer. Naturligvis vil en sådan regel også blive misbrugt af nogle mennesker, men det er konsekvensen af, at vi lever i et system, der styres af jura: enhver lov indeholder huller, og disse huller skal blive lukket af nye love, som så igen indeholder huller (noget som i øvrigt også gælder for usandheder - uden at der er en korrelation mellem usandheder og love). Men i lyset af den grønne omstilling er det enormt irriterende at alle antik- og genbrugsforretninger er så godt som udelukket af at bruge nethandel som mulighed for deres kunder.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)