Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B - Opsigelse af aftale hvor ingen frist angivet i kontrakt

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har en lille virksomhed hvor jeg sælger timer til nogle få kunder ifbm. softwareudvikling.
I kontrakterne med disse kunder står der ikke noget om hvilket varsel parterne skal give hinanden hvis en part ønsker at opsige aftalen.

Der er meget lille omsætning på et par af aftalerne, og derfor ønsker jeg at opsige disse.
Jeg vil selvfølgelig finde en måde med kunderne der giver mening for dem også, men rent juridisk - hvilken opsigelsesvarsel skal jeg give?

/Jens
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden aftale skal du give en "rimelig" frist svarende til, at dine kunder kan løse problemet på anden vis, og så skal du jo som minimum have leveret det du skulle efter aftalen, for ellers brýder du den jo og kan skulle betale tilbage, hvis det du har taget betalt for ikke længere fungerer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JensPetersen9172:
Hej

Jeg har en lille virksomhed hvor jeg sælger timer til nogle få kunder ifbm. softwareudvikling.
I kontrakterne med disse kunder står der ikke noget om hvilket varsel parterne skal give hinanden hvis en part ønsker at opsige aftalen.

Der er meget lille omsætning på et par af aftalerne, og derfor ønsker jeg at opsige disse.
Jeg vil selvfølgelig finde en måde med kunderne der giver mening for dem også, men rent juridisk - hvilken opsigelsesvarsel skal jeg give?

/Jens

Hvorfor ikke blot finde ud af hvor mange timer du skal have på hver aftale og aftale med de individuelle kunder om I går til en minimum fakturering pr. uge, måned, år .... eller afslutter samarbejdet.

Jeg synes ikke det er en god kommerciel løsning at meddele kunder at du ikke vil arbejde med dem. Hvis du har 10 kunder du synes du burde skille dig af med og du i mindelighed stopper 8 og får to til at være bedre kunder så er det et win for dig og de to kunder.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)