Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobby-webshop

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Vi er nogle drenge, som overvejer at lave en hobby-webshop, hvor vi sælger smykker.
Vi regner ikke med en omsætning på 50.000 kr+.

Hvordan er reglerne for os?
Hvad skal man indberette til skat?, Og skal man ordne noget "papirarbejde" inden man begynder salg. :)

Jeg synes jeg har prøvet af finde svar på nettet, men har ikke rigtigt kunne finde noget.

Tak for hjælpen
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

1 hvis i er over 18 er der ingen problemer i at handle enten som CPR eller CVR i form af PMV - under 18 må I ikke optræde som virksomhed - heller ikke som CPR personer

2 I kan ikke gøre det sammen uden at registrere jer som I/S - det vil være defacto I/S og give personlig solidarisk hæftelse uanset hvad

3 hvis i er stensikre på ikke at komme over 50 t på nogen 12 mdr periode er der ikke pligt til momsregistrering, men overskrider i uden at være registreret, får i moms og bod på alt inden også - så registrerer ikke senere end 4000 kr omsætning per måned

4 I skal føre regnskab helt som CVR efter regnskabsloven, blot måske uden moms, gemme alle kvitteringer 5 år med regnskabet og angive overskud til skat

5 I må ikke uden CVR og importregistrering importere noget fra uden for EU

6 Der er fald grupper med smykker som har en langt række krav der skal overholdes, både de billige med ex nikkelindhold mm og de dyre med evt ædelmetalkontrol

7 Husk at regne med retur procent kan være alt fra 20- 50% mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)