Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny .dk hjemmeside lavet på engelsk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sidder og arbejder på en webshop som er helt ny: bygget her i sommeren 2022.

Desværre er den lavet på engelsk men på .dk domæne og da det jo ikke er optimalt for SEO, sidder nu og prøver at få overblik over hvordan jeg får rettet op på det.
Der er ikke så meget tekst, og ikke så mange sider, så det kan lade sig gøre, men det der bekymrer mig lidt er at URL strukturen også er på engelsk.

Hjemmesiden er bygget i wordpress med woocommerce og DIVI temaet hvis dette har relevans :) Vi har også et prisna plug-in til at oversætte, men vil gerne have at hovedsproget er dansk og ikke engelsk som nu.

Da der ikke er lagt noget SEO arbejde i hjemmesiden er min tanke faktisk bare at omdøbe alle sider inklusiv URL direkte i backend, men jeg vil gerne lidt have noget feedback i forhold til dette?

Giv endelig jeres bud på hvad jeg skal være obs på inden jeg kaster mig over projektet.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Søgemaskinerne kigger på flere ting og her er url blot én af dem. Naturligvis vil det være en fordel hvis url også er på dansk.

Hvis webshoppen henvender sig til danskere så bør alt tekst, url og andet hvad der kan have betydning være på dansk. 

Tilmeldt 27. Sep 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret Niels.
Har du nogle input ifht. hvordan jeg laver det om? Tanken var jo blot at gå ind i backend og omdøbe siderne, da webshoppen ikke er super aktiv endnu og kun få måneder gammel.. Altså vil jeg ikke bruge redirects
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Line-17:
Tanken var jo blot at gå ind i backend og omdøbe siderne, da webshoppen ikke er super aktiv endnu og kun få måneder gammel.

Jamen hvis det er nemt nok og den ikke er så gammel så er det nok også det jeg vil foreslå.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig lyder det som om en helt ny hjemmeside på,Dansk, vil give bedst mening.

Alt skal laves om og det gælder ALT lige fra filnavne på billeder over til titler og interne links.

Så det du selv er inde på, er helt korrekt, lav det hele om og begynd helt forfra.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du har lavet det i WP med DIVI temaet, er det voldsomt nemt at via Elementor (https://elementor.com/)
lave dit site 2-sproget...det er vel 1 dags arbejde. Så fremfor at splitte det hele ad så lav 2 sprog, så for det det hele med :-) Sæt default sproget til Dk og smid et sprogvalg i toppen :)

Tilmeldt 27. Sep 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Du rammer spot on hvad vi gerne vil med sitet. Lige nu har vi et prisna plug-in. Her er problemet dog at alt der eksisterer er engelsk, men dansk skal være hovedsproget.. og helst en dansk version hvor vi selv har skrevet teksten.

Jeg er ikke helt med på hvad du tænker med at 'splitte det hele ad' - Tanken er hverken at lave flere eller færre sider, men at omdøbe alt fra engelsk til dansk.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)