Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Solceller og separat el-installation til erhverv

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor irriterende!

Jeg kigger på det. Tak!    Smile

Tilmeldt 13. Sep 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
.
Tilmeldt 13. Sep 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
..
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars47

Hvorfor er det du spammer div. indlæg her på Amino?

Tilmeldt 19. Sep 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rie,

Hvilken virksomhed har i købt solcellerne fra?

Står selv og er meget intresseret i at få nogle solceller.
Arbejder meget hjemmefra med et stort setup fordi jeg arbejder med IT.

Mvh
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elisa

Vi har som privatpersoner købt en landejendom, hvor der allerede er solceller. Jeg ved desværre intet om solceller...

Hilsen Rie

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

jeg kender ikke den regel, en hvis du ikke lader nogen del af dit elforbrug betale af erhverv, så kan jeg ikke tro det har indflydelse, at du har CVR på adressen. Er dit elforbrug privat finansieret, så tror jeg det er misforståelse, at du ikke har regler for alm privat

Undersøg det igen me skriftligt svar

vh John Hannover


Nå, det er ikke nok, at jeg betaler det hele privat.

Energistyrelsen svarer: "Det handler ikke om hvem der betaler regningen. Anlægget må ikke forsyne erhverv i forhold til ordningen årsbaseret nettoafregning og da vi via måleren ikke kan se hvad strømmen bliver brugt til bliver du nød til at vælge en af de to valgmuligheder: separat forbrugsinstallation eller gruppeskifte til gruppe 3."

Og en bimåler med fjernaflæsning er heller ikke nok:
"Det er desværre ikke en mulighed med en bimåler der kan fjernaflæses. Det  gør vi også opmærksom på i den første mail. Så hvis du ikke ønsker at etablere en særskilt forbrugsinstallation har du mulighed for at du kan skifte til gruppe 3."

Så det ser ikke ud til, at der er nogen vej udenom. Enten bruger jeg en kæmpe pose penge på en separat installation ude fra vejen, eller også må mit firma flytte...     Sad

Fra Skævinge
Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Åh det lyder virkelig besværligt og ærgerligt hvis du skal ligefrem skal flytte firmaet.
Vi har også tænkt på solceller på virksomhedens tag, men det skal da lige undersøges grundigt kan jeg høre ud fra hvad du skriver om her.

Vi kender heldigvis en super elektriker. Ham burde jeg nok tage fat i.

Håber det flasker sig for dig og dit firma. Synes solceller er en super ide.

Skal du afholde et arrangement eller skal kontoret have nye navneskilte - Så har vi alt du skal bruge hos > Kongresartikler.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rosa

Det her er kun et problem i forhold til at blive på en gammel ordning, der bedre kan betale sig (årsafregning frem for øjebliksafregning).

Når det er nye solceller, så kan man slet ikke komme på den gamle ordning (som i øvrigt alligevel stopper om 10 år), så det er ikke relevant for jer.

Men god ide at undersøge tingene alligevel. Solceller er desværre ikke helt så god økonomi, som det har været. Når det er sagt, så er det altså vældig rart at få betalt en god del af sin elregning ved at solen skinner.    Wink

Tag en snak med din elektriker - han ved sikkert en masse, du kan bruge.

Hilsen Rie

Fra Skævinge
Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for yderligere info Rie :) Det var pænt af dig.

Skal du afholde et arrangement eller skal kontoret have nye navneskilte - Så har vi alt du skal bruge hos > Kongresartikler.dk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)