Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuldtidsansat, enkeltmandsvirksomhed og barsel

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 22
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Jeg har et spørgmål ang. eventuel kommende barsel.
Jeg er kommunalt ansat på fuldtid som jeg forventer at fortsætte med i lang tid endnu og overveje at starte en enkeltmandsvirksomhed ved siden af mig fuldtidsarbejde.
Min virksomhed forventer årlig omsætning på mellem 75-150.000 kr.
Det er ikke så vigtig for mig at hive løn ud til mig selv eller om overskuddet bliver i virksomheden.
Mit spørgsmål er om det ville give nogle udfordringer hvis jeg går på barsel i fx 3 måneder. Vil min barselsdagpenge blive modregnet og hvad er eventuelt mine muligheder.
Jeg ser helst at modtage fuld barseldagspenge under barslen.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Der sker en modregning af timer du lægger i EMV under fuld barsel og dit CVR fremkommer under søgeproces

Jeg ved ikke hvordan det er med VSO og evt modregning - Nuværende barselsregler for selvstændige - Barn født før den 2. august 2022 (borger.dk)

I EMV er det ragende ligemeget hvad du hiver ud, du beskattes af overskud og må hæve og indsætte alt det du vil, det har intet med resultat til skat og barsel osv at gøre http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html

Sæt dig evt helt ind i personlig virksomhed fra stiftelse og skat moms og hele driften inkl evt brug af VSO fra letlæst e-bog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 22
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Først og fremmest mange tak for det hurtige og præcise svar.
Et spørgsmål mere… :)
Hvis jeg nu forventer at afholde barsel i april, maj og juni 2023 og min virksomhed ikke har omsætning i de 3 måneder hvor jeg afholder barsel, men omsætter både månederne op til og efter barsel.
Vil der så også ske en modregning?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

bareenmail94:
Først og fremmest mange tak for det hurtige og præcise svar.
Et spørgsmål mere… :)
Hvis jeg nu forventer at afholde barsel i april, maj og juni 2023 og min virksomhed ikke har omsætning i de 3 måneder hvor jeg afholder barsel, men omsætter både månederne op til og efter barsel.
Vil der så også ske en modregning?

det ved jeg ikke nok om, udbetaling DK kan hjælpe men jeg ville ikke tro det - blot aner jeg ikke hvordan man så viser eller dokumenter det over for udbetaling DK - det er muligt der er en fin løsning, jeg kender den bare ikke - OM der er noget der gør at det er helår, da du jo sagtens kunne arbejde fuldt og fakturere efter de 3 mdr bare mm

vh Joh Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 22
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Udbetaling Danmark er også forvirret og kunne ikke rigtig svare på spørgsmålet. De sagde noget med at jeg skulle søge om barsel fra mit 37 timers fuldtidsarbejde og da jeg er kommunalt ansat, så var det med arbejdsplads som skulle betale min løn under barsel og det var dermed dem som skulle svare på mit spørgsmål.
Hvem anbefaler du at jeg kontakter evt. i mod betaling?

Fra Hjørring
Tilmeldt 12. Sep 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er fuldtidsansat i en kommune og har selvstændig virksomhed vedsiden af. 

Jeg har været på 8 ugers barsel med fuld løn 3 gange. Ingen modregning i løn. Ved ikke om der er sket modregning i den refusion arbejdspladsen har fået

Tilmeldt 27. Aug 22
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar - har der i din barselsperioden været aktivitet i din virksomhed?
Fra Hjørring
Tilmeldt 12. Sep 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja. Udbetaling danmark sender brev, hvor man angiver timetallet i virksomheden. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)