Dette er ikke en salgstråd, men jeg overvejer at sælge min web site og søger råd omkring evt. salgspris. Jeg ønsker ikke at nævne domænet, men vil forsøge at beskrive relevante ting som man kan vurdere prisen på. Skriv din salgsvurdering her i tråden.
Siden er et dansk community for en relativ smal brugerskare (niche) med relation til IT-området
Besøgende er 15-40 år og hankøn
lidt over 3000 besøgende om dagen
omsætning i 2007 på lidt over 100.000,- eksklusiv moms (bannerannoncer). De foregående år lidt lavere
Det må også komme an på hvor reklamerne kommer fra. Fx. har Google Adsense smidt en del ud, som de ikke vil have igen, og vist ikke med begrundelse. Jeg tør ikke satse på dem som annoncør, og vil derfor give mindre for side med GA som indtægtskilde.
Hvis det er annoncører du selv har opdyrket én efter én, så må det komme an på, om andre kan overtage aftalerne.
Hvorfor vil du sælge et side som giver 95000 kr. for tre timers arbejde om ugen - eller 160 timer på et år? Det lyder som en vanvittig god timeløn.
"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Vi må da se hjemmesiden før man kan vurdere, man sætter jo heller ikke en butik til salg inde i byen, og siger at interesserede ikke kan se den, men give et bud.
Det kommer i meget høj grad an på hvad det er for en slags webside, og hvilket indhold/service der er.
Et andet punkt er hvor annonceringsindtægterne kommer fra, hvis det er adsense, så trækker prisen for mig ned da det er et usikkert grundlag, Google Adsense kan fra den ene dag til den anden beslutte sig for at de ikke vil have annoncer på din side og så er der ikke noget at gøre, det er så godt som umuligt at snakke med dem bagefter - i den forbindelse er det derfor enormt vigtigt at man sikre sig at siden overholder alle adsense politikker meget nøje.
Men uden at kende til siden og dens indhold, somt annonce grundlag, vil et forsigtigt bud fra min side være ca. 200.000 kr. Men har siden det forkerte indhold, så kan prisen hurtigt falde til 0kr :-)
Kristian--- cms er begrænset så det vil være en fordel, hvis en evt. køber kender til php. Den kan dog godt køres videre uden kendskab. Selve debatrummet har mange funktioner og muligheder.
Profit---- googleannoncer står for ca. 20% af omsætning. Resten er direkte salg til annoncørere som har interesse i at nå brugerne.
Ovesenzone--- ja jeg kan godt forstå dit ønske, men må desværre skuffe dig. Hvis du mener der mangler oplysninger, så er du er velkommen til at opsætte forudsætninger for din vurdering af en salgspris. Det er som sagt en indikator på hvilket niveau jeg kan forvente ud fra de oplysninger jeg nu har givet. For eksempel om det ligger tæt på 5k, 10k, 50k, 100k, 250k, 500k, 1 mio. eller noget andet. Som nævn tidligere er det et community med relation til IT, så content er primært brugerbaseret. Jeg laver lidt infomation om nye produkter og services inden for området en gang imellem.
G. Olsen--- tak for vurdering. Omkring google, så se svaret til Profit.