Det kan lyde som et banalt, men jeg vover pelsen og stiller det alligevel.
Jeg overvejer at ansætte en deltidsansat i min detail-enkeltmandsvirksomhed - 60 timer om måneden á 130 kr. i timen. Vedkommende jeg har i kikkerten til jobbet ønsker at det skal være et supplement til en fuldtidsstilling som vedkommende har. Det skal altså være B-indkomst for denne person.
Hvilken omsætning skal jeg have bare for at dække vedkommendes løn?
Betaler jeg vedkommendes løn af brutto/netto indtægten?
Hvordan bogføres løn-udgiften?
Tak til alle jer med enorm viden inden for dette felt.
Omsætning giver ikke nødvendigvis noget at betale løn med. Det der er vigtigt er hvilken indtjening (dæknings bidrag), der vil blive resultatet af ansættelsen.
Jeg er ikke dygtig nok på skrift til at forklare de overvejelser der er nødvendige, så vent på andre. Men udfra dit spørgsmål tror jeg du mangler hjælp til forståelse af nogle sammenhænge.
Vil anbefale at du bruger lidt tid/penge på rådgivning inden du springer ud i at ansætte.
Det kan ikke være B indkost med sådan fast aftale, det er A indkost og du skal bruge et lønsystem der klarer at trække am og skat og udbetale rest til medarbejderen, det er let. B indkomst er kun for en engangssag med honorar, alt andet fast er A indkomst MEN kører over bikortet, så fradrag bruges som nu, hos hovedarbejdsgiveren Man kan sagtens have mange arbejdsgivere med a-indkomst
Dit lønprogram viser dig bogføring men det er bruttoløn som udgift og så i status - skyldig skat, am bidragATP og nettoløn
Du skal jo have 7.800 kr i overskud for de 60 timer - eller selv få mindre, mod jo også at få mindre arbejde selv. Hvad du skal sælge for, for at have 7.800 kr i overskud ved du forhåbentlig selv
Det er bestemt ikke et højt lønkrav
God vind med det for jer
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER