Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps indskud

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. Oct 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et spørgsmål vedr. APS. Indskud. på de 40.000 kr. Kan man på nogen måde trække dem ud af selskabet igen uden at betale skat igen af pengene? (jeg har ikke oprettet et holding selskab og har heller ingen planer om dette).

Hvis jeg lader dem stå (indskuddet), indgår de så som overskud i selskabet? og der bliver derfor trukket selskabsskat af dem, når jeg laver årsregnskab?

Et ekstra spørgsmål: Overskuddet i selskabet ved årsregnskabet, overgår jo til næste års regnskab, skal der så betales skat af dem, en gang til når der igen laves års regnskab?

Det er en lille virksomhed (yoga), og derfor vil jeg helst spare pengene og lære at lave regnskab selv. Billy og salary er stor hjælp, men jeg sætter virkelig pris på jer herinde og er meget taknemmelig over jeres hjælp og vejledning.

Tak

God dag

Hilsen Maja

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan aldrig få dem ud uden skat på anden måde end ved at lukke eller sælger

De indgår ikke som omsætning og ikke som resultat - de indgår i status som selskabskapital og bank og dermed beskattes du ikke af dem

Du ville nok, når du spørger som du gør, kunne have fordel af lidt mere personlig hjælp uanset hvad - men regnskab kan du lære mere helt basalt om i ebog eller paperback iNTRODUKTION TIL REGNSKAB I LINK og du ser indholdsfortegnelse inden du skal beslutte

ApS - alt om stiftelse og indskud, drift, skat, moms osv findes letlæsti https://jh-e-books.blogspot.com/2019/09/aps-anden-udgave-sept-2019.html 

Går ud fra du vælger ApS fordi du mener du har en personlig økonomisk risiko i driften, ellers kunne det du beskriver ligne personlig virksomhed som i https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Oct 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John🌸🙏🏼

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det, jeg gjorde, efter råd fra min revisor, var følgende:

Min enkelmandsvirksomhed udbetalte kr. 40.000 i overskud.
De penge lånte jeg til mit holdingselskab.
Holdingselskabet stiftede en ApS
ApS'en modtager en faktura på 40.000 (inkl. Moms) for visse aktiver.

Dermed skal jeg bare af med 8.000 i moms i min enkelmandsvirksomhed. Til gengæld får jeg 8.000 tilbage i moms i min ApS.


Jeg er klar over at det ikke er muligt for dig, da du ikke har et holdingselskab.

Derimod fik jeg for 8 måneder siden startet et holdingselskab og en ApS, ved at skyde 40.000 ind. Det er så "rullende indskud" der bliver brugt.
Dermed havde den ApS en saldo på kr. 40.000, som delvist blev brugt til at købe nødvendige ting til virksomheden.

Nu har du haft en EMV, men den blev lukket i 2005. Men du har sikkert ting du skal bruge til din virksomhed, og som du allerede ejer privat. Jeg ved ikke hvilken værdi de ting har, men du kunne overveje om de kan bruges til at sælge den til din ApS, til kr. 40.000, når du har oprettet din ApS. Den sælger du altså privat til din ApS, og dermed kan du få de penge ud igen.
Det er samme system som min revisor anbefalede mig: fuldstændig lovligt.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

I øvrigt burde du kontrollere sikkerheden på din hjemmeside ...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:
ApS'en modtager en faktura på 40.000 (inkl. Moms) for visse aktiver.
det ville jeg ikke reklamere med. Hvis SKAT på nogen måde kan se det som en ikke erhvervsmæssig hævning men mellem nærtstående, så vil du komme af med over 100% i skat af 

Det er noget skat er superopmærksomme på ved kontrol af ApS, om de har fået regninger der kunne se ud til at tømme kapitalen som hovedformål
Er du sikker på din revisor er revisor (aut) og ikke bare en der som min hund kalder sig det, så få det på skrift med garanti for det holdbare - ellers kan det blive det dyreste du har gjort, tro mig.
Husk note i regnskab om tabt kapital for ikke at få dobbelt problem

Fatter heller ikke regnestykket Hvis du fakturerede fra enkeltmands fik du vil skat af de 40 t i den - til personlig skat og så fradrag for udgiften i ApS til selskabskat men - det lyder som noget der koster skat af de 40 t i enkeltmands der skal aflevere alle pengene alligevel og mistet momsfradrag i ApS af maskeret udbytte + bod der vil noget i ApS (risiko for helt forkastet stiftelse og personlig hæftelse reelt) -

Stifte ApS personligt med 40 t - sikre det får en regning som kunne have med en selv at gøre på 40.000 derefter, er noget skat ser SÅ tit og de læser med her måske og du kan have fjender der udnytter viden om noget der lyder meget tvivlsomt. Internettet er farligt på den måde.

Jeg ville ikke beskrive det sådan som en god løsning i råd til andre og sikre mig min revisor var en ægte en (aut) der skriftlig ville tilråde fremgangsmåden i alle fald


Den med at benytte kapitalen i driften er helt OK - blot man som nævnt får det med i regnskabet hvis den på noget tidspunkt var under halv (ellers kan der ske hæftelsesgennembrud = personlig hæftelse fordi udeladelsen af retten ofte ses som groft brud på regler om kapitalberedskab. Jeg ser desværre visse rammes af det ved "glemsomhed"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har endnu ikke helt besluttet om jeg gør det som min revisor anbefaler. Egentligt tænker jeg at jeg bare vil betale Momsen og de sidste regninger der er sendt til min EMV, og så bare lukke den eller lade stå med en lille smule penge på kontoen, sådan at jeg i 5 år kan betale min regning til e-conomic, for at beholde adgang til økonomisystemet. Men min revisor presser lidt på at gøre det på den måde som jeg beskrev. Vi får se. Jeg havde understreget overfor ham, at jeg på ingen måde ville komme i nærheden af noget der ligner skattefusk - jeg har to små børn som nødigt skal have en far der kommer i klammeri med skattevæsenet. Så hvis du siger at jeg risikerer noget her, så må jeg hellere lade være med det.
Har heldigvis penge nok på EMV's konto til at undlade dette trin. Tak, John.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:

Jeg har endnu ikke helt besluttet om jeg gør det som min revisor anbefaler. Egentligt tænker jeg at jeg bare vil betale Momsen og de sidste regninger der er sendt til min EMV, og så bare lukke den eller lade stå med en lille smule penge på kontoen, sådan at jeg i 5 år kan betale min regning til e-conomic, for at beholde adgang til økonomisystemet. Men min revisor presser lidt på at gøre det på den måde som jeg beskrev. Vi får se. Jeg havde understreget overfor ham, at jeg på ingen måde ville komme i nærheden af noget der ligner skattefusk - jeg har to små børn som nødigt skal have en far der kommer i klammeri med skattevæsenet. Så hvis du siger at jeg risikerer noget her, så må jeg hellere lade være med det.
Har heldigvis penge nok på EMV's konto til at undlade dette trin. Tak, John.

ud fra det du beskriver er jeg ret sikker på at Revisor her IKKE en rigtig revisor og ville overveje, om det er rette rådgiver.

Har du overvejet en skattefri omdannelse fra enkeltmands til ApS - netop når der er værdier https://johnhannover.blogspot.com/2018/07/skattefri-eller-skattepligtig.html 
Ellers kan skat beskatte at du overhovedet overdrager noget fra EMV til ApS - og de har ret lang snor til selv at fastsætte goodwill og alt. Det kræver så en ægte revisor men behøver ikke være voldsomt dyrt, og du slipper for skatteproblemer og udskyder skat af evt goodwill, varelager, aktiver og og til du engang sælger/lukker ApS og bruger værdier fra EMV til at stifte ApS uden nye 40 t

Den er lidt sur at skulle holde noget åbent 5 år for at have adgang til regnskab (+ måske banken vil have noget for at holde CVR konto kørende + besvær med regnskab). Jeg ved godt ny bogføringslov kommer til at sige man skal have adgang, men  den er ikke vedtaget og vil ikke gælde før 2024 og ikke hvis du har oms under 300 t i enkeltmands, og så ville jeg under alle omstændigheder bare downloade alt ved lukning og opbevare det med alle bilag i skyen i 5 år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Dansk Revision er et rigtigt revisionsfirma, og Ole Pedersen er partner og registreret revisor. Jeg vil dog ikke udelukke at jeg har misforstået noget. 100% af arbejdet er udført af ham, så jeg stoler 100% på at tingene er i orden.

Ja, jeg havde overvejet en skattefri omdannelse - det ville have kostet mig det hvide ud af øjnene. Selvom jeg havde en egenkapital på 100K i 2021. Jeg fik derfor Dansk Revision til at undersøge om der er goodwill, og det konkluderede de, at der ikke var. Eftersom jeg havde et holdingselskab i forvejen, foreslog han konstruktionen som jeg beskrev (medmindre jeg beskrev det forkert). Det gav jeg grønt lys for. Han kontaktede derefter min bank, som bad mig om at overføre kr. 40.000 til mit holdingselskab. Derefter tog banken og revisoren alle skridt til at stifte selskabet. Jeg skulle bare uploade et billede af mit sygesikringskort og kørekort eller pas, det gjorde jeg så, og vupti - et par dage senere havde jeg Computernørden ApS. Lige nu har den et banksaldo på kr. 45.000 (fordi jeg valgte at overføre lidt ekstra til mit holdingselskab).

Jeg vil endnu engang tjekke om jeg virkelig skal sende den faktura fra min EMV, men det var sådan jeg forstod det.

Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:

Det, jeg gjorde, efter råd fra min revisor, var følgende:

Min enkelmandsvirksomhed udbetalte kr. 40.000 i overskud.
De penge lånte jeg til mit holdingselskab.
Holdingselskabet stiftede en ApS
ApS'en modtager en faktura på 40.000 (inkl. Moms) for visse aktiver.

Heysan Albert

Så har du jo betalt 8.000 i moms + 40-60% i SKAT af overskuddet i dit EMV. Det betyder du skyder 40.000 ind, men reelt kun får ca. 20.000 ud igen (efter afregning af SKAT).

//Mathias

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)