Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Event Hobbyvirksomhed eller ej?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg vil gerne hører ind til hvilke begrænsninger jeg har ved en Hobbyvirksomhed, eller om det er forkert at oprette en, til følgende...

Jeg vil gerne kører 'events', en gang om året, for en hobby af min interesse. Hvor andre som også har den samme hobby kan deltage. De betaler for deltagelse, for at dække udgifter og evt. præmiere til konkurrencer der vil blive afholdt til disse events.
Disse events vil kræve frivillige folk, som kan hjælpe mig med at afholde det, og jeg vil gerne give dem en kompensation.
Har også haft tanker om at få et sponsorat til disse events, så det evt. kan dække nogle flere udgifter.

Målet er ikke at have en overskud, men at af holde et event om året hvor alt kan blive dækket af deltagelsesprisen. Og hvis der er underskud, må jeg selv stå for tabet.


Er en hobbyvirksomhed den rette type, og er det muligt for mig at betale folk for at hjælpe mig? Eller er der andre ting jeg endnu ikke har overvejet jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak for hjælpen.

- Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
OG ligger under 50.000 omsætning på alle 12 mdr perioder, så fungerer det

lige netop dette er kun relevant i forhold til momsregistrering eller ej. Betingelserne for momsregistrering er ikke opfyldt her, hvis målsætningen om økonomisk virksomhed ikke er opfyldt. Her er udgangspunktet at eventet ikke skal give overskud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Cookie - John Hannover:
OG ligger under 50.000 omsætning på alle 12 mdr perioder, så fungerer det

lige netop dette er kun relevant i forhold til momsregistrering eller ej. Betingelserne for momsregistrering er ikke opfyldt her, hvis målsætningen om økonomisk virksomhed ikke er opfyldt. Her er udgangspunktet at eventet ikke skal give overskud.

enig men jeg ville være meget forsigtig hvis skat skulle mene det modsatte - for overskud er vel - med ukendte donationer mm vel ikke heller en målsætning at undgå - og det ville være surt, hvis skat bagud krævede moms af 60.000 kr (og evt bod) men ja - hvis man er stensikker på det kun ses som hobby, så er moms ikke relevant - 
Det som gør mig ret nervøs er ønske om at kunne betale de frivillige først og fremmest - og så sponsorater som vel sagtens kunne føre til overskud. Hvordan man som privat ikke momsregistreret giver kompensation til medarbejdere - ligger mig ikke klart.:

WishJfn:
Disse events vil kræve frivillige folk, som kan hjælpe mig med at afholde det, og jeg vil gerne give dem en kompensation.
Har også haft tanker om at få et sponsorat til disse events, så det evt. kan dække nogle flere udgifter.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)