Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste Konstruktion for udlejning af huse/ejendomme, moder selskab plus holding selskab plus selv betalt leje til firmaet som ejer.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jun 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Rock N Risotto Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

lang overskrift men for at forklare kort så kommer jeg inden for det næste år til at gå efter min drøm om at købe ejendomme lave dem spitzen klasse og leje dem ud, det hele blir grebet an med BRRRR- Buy-Refurb-rent out-refinance-repeat, 

min baggrund er fra en helt anden branche, men i dag faldt der et par brikker på plads,  

planen er som følgende, 

jeg får adgang til 2.5 mill  inden for de næste 12 måneder, som er egne penge, 

jeg vil gerne kunne bygge en stor ejendoms portefølje op på sundest og hurtigste måde, 

lad os sige jeg finder en ejendom til 2 mill med 4 lejemål i med lejere, i den bygning er der mulighed for at lave 2 ekstra lejemål, 

jeg køber ejendommen, smider 500.000 i de 2 ekstra leje mål, med 6 lejemål total vil det være lige under 30.000 i leje indtægter i måneden i det område, priser osv kan altid justeres, det er ikke  som sådan en del af spørgsmålet... 

jeg havde tænkt en konstruktion sådan her...  fiktive navne er nedenunder, 

jeg ville oprette  *ejendoms* selskabet. der skulle ejes af holdings selskabet *pengetanken*   ved stiftelse af ejendoms selskabet ville det få en egen kapital på 2.5 mill, derfra vil ejendoms selskabet ud og købe den føromtalte ejendom, efter der er lavet 2 ekstra lejemål, lidt facade maling og noget have arbejde vil alt være mere attraktivt, derfra er det interesant at få det vurderet igen,,,    men nu ejer ejendoms selskabet en ejendom der er betalt ud og generere en omsætning på 336.000 der er ikke trukket drift fra i det her,,,  

den næste ejendom der skulle købes skulle være en jeg kunne bo i men  kan jeg leje den for 2000 kr af mit eget firma uanset størrelse af ejendommen osv ? 

dog er det ikke smart investerings mæssigt at nr 2 bygning skulle være til mig selv, men hvis det nu var endnu en ejendom der kunne lejes ud, om det var 1 eller 4 lejemål så ville det da være sikkert for banken (så sikkert som det kan være), 

men hvor nemt er det herfra for ejendoms selskabet at gå i banken og  låne op i den ejendom der er betalt ud og som generere indtægt,,, 

det korte spørgsmål her er vel, er det en fornuftig konstruktion, ? og er den sund for at kunne udvide en portefølje hurtigere  

er der nogen der har gode råd, små tricks erfaringer eller syntes det er en god ide jeg har ??, 

go aften vh Birk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Birk:
den næste ejendom der skulle købes skulle være en jeg kunne bo i men  kan jeg leje den for 2000 kr af mit eget firma uanset størrelse af ejendommen osv

Nej hovedaktionær beskattes efter en markedsleje sat som % af vurderingen - og den er HØJ så man skal ikke eje i ApS og leje til sig selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jun 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Rock N Risotto Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

tak for svaret, hvis jeg nu husker ikke at skulle leje det selv er det så ellers ikke en fornuftig konstruktion  for ejendomme, ? 

vh Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Klart muligt - men mange muligheder.
Stifte holding med 2,5 mio og lade det stifte drift med 2.5 som drift køber ejendom for  - men du kan jo også stifte holding med 40 t - lån det resten op til 2,5 mio med markedsrente og det kan låne eller skyde videre ned - eller alle mulige andre tal - som også vil afhænge af om du er 100% selvfinancierende altid eller om der skal kreditforening - bank osv på
Endeligt kan lejere jo sige op og der kan være uventede udgifter, men jo principperne er fine - Ved 2,5 mio så få en jurist med ind over - f.esk Jacob Tøjner fra www.ditselskab.dk og hils

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jun 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Rock N Risotto Skrevet kl. 05:15
Hvor mange stjerner giver du? :

tusind tak John 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)