Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returret i Sverige via .SE webshop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Håber en kan hjælpe:

Er det korrekt, at der i Sverige skal fremgå præcis hvad det kan forventes at koste, at sende en vare retur, og såfremt der ikke gør det - så er butikken ansvarlig for at betale alle returomkostninger?

En kunde har købt en masse varer via vores svenske shop, og efter 29 dage (dagen før udløb) ønsker hun at returnere alt. Vi henviser så til returadressen, men kunden sender et skærmprint med en juratekst på svensk, hvori der står, at en butik gerne må lade kunden betale returomkostningerne, men i så fald skal der stå, hvor meget en retur koster. Det er jo lidt svært at gisne om. For det kan jo koste alt imellem 10 - 5000,- afhængig af om det er brev eller en sofa med en fragtmand.

Men jf. kunden & teksten, så gælder det, at hvis der ikke står dette, så hænger butikken på returomkostningerne.

Men kan det virkelig være sandt?

Pft. :)

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46437
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

vent på andre-  men det er jo EU regler, så svært at tro Sverige kan have andre regler. Konkret er, at du skal betale kunden varen og fragten frem til kunden retur mens kunden selv betaler for returnering - dog kun hvis det fremgår tydeligt, at kunden selv skal betale for returforsendelse i dine betingelser.

Disse regler i EU siger i alle fald ikke, at du skal skrive den konkrete pris for at varen kan sendes retur til dig - blot- at det tydeligt skal fremgå at det er kundens omkostning.

Jeg kan umuligt se Sverige skulle kunne ændre på de forbrugerregler som er rene EU lovbestemte - Det er heller ikke med in konsumentverkets anvisning til virksomheder (forbrugerombudsmanden)  If the customer cancels the distance purchase | Konsumentverket       men vent på andre 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg kan se står der ikke noget om at retur pris skal fremgå af salgs- og leveringsbetingelser. Men naturligvis vigtigt at det tydeligt fremgår af S&L at omkostning for retur påviler kunde.

Min personlige holdning er at webshop umuligt kan kende returfragt priser for samtlige sine varer, herunder mix af, fra samtlige lande.

Men tag en snak med https://www.hallakonsument.se/omrade/ecc-sverige-en-del-av-ecc-natverket/ eller Konsument Europa.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv meget gerne en opdatering når du kommer til bunds i sagen! :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)