Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kursusudgifter i ApS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har hørt noget om, at hvis man har et ApS, så kan man bruge ca. 10-15% af sin årlige omsætning på forskellige kursusudgifter, så længe man har overskud og det er generalforsamlingen, der har godkendt dette.

Disse kursusudgifter ville normalt ikke give fradrag, da der er tale om kommunikationskurser, "self-improvement" kurser,  eller lignende, som tilhører privatsfæren.

Men kan det være rigtigt, at hvis generalforsamlingen godkender det, så kan man lovligt bruge ca. 10-15% af sin årlige omsætning på disse kurser med fradragsret, så længe virksomheden har overskud?

Tak på forhånd for jeres svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Katalin Balogh:
Jeg har hørt noget om, at hvis man har et ApS, så kan man bruge ca. 10-15% af sin årlige omsætning på forskellige kursusudgifter, så længe man har overskud og det er generalforsamlingen, der har godkendt dette.


Det er helt 100% sikkert galt

Katalin Balogh:
Disse kursusudgifter ville normalt ikke give fradrag, da der er tale om kommunikationskurser, "self-improvement" kurser,  eller lignende, som tilhører privatsfæren.

og dem er der ikke fradrag for og generalforsamlinger og alt fint - som jo er dig der ejer selskabet i øvrigt, kan ikke tillade ejer fradrag for den type kurser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret, John, det tænkte jeg nok. :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)