Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en affiliate side hedde navnet på et produkt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Nov 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har overvejet at starte en affiliate side inden for en bestemt produktkategori og har fundet et potentielt domæne jeg gerne vil købe. 

Det er et bestemt mærke inden for den pågældende kategori. For at give et eksempel; hvis det var fjernsyn, var det svarende til Panasonic-fjernsyn.dk 

Er der noget lovmæssigt der gør, at jeg ikke ville kunne have en affiliate side under et sådan domæne? 

Tak på forhånd, 

Anders 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt basic må du ikke anvende andres varemærker uden tilladelse. Dvs hvis du bruger Panasonic-fjernsyn.dk, kan Panasonic kontakte DK Hostmaster, og på den måde få overdraget domænet, da du misbruger deres varemærker.

Så det giver ikke mening, at benytte brands i domænenavnet, da det er forbundet med en stor risiko, da brandet til hver en tid, vil kunne få overdraget domænet, samtidig med at de kan pålægge dig at betale erstatning for misbrug af varemærker i erhvervsøjemed. 

Anbefalingen herfra er, at du afholder dig fra det, men det er selvfølgelig dit valg :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders:
For at give et eksempel; hvis det var fjernsyn, var det svarende til Panasonic-fjernsyn.dk 

Er der noget lovmæssigt der gør, at jeg ikke ville kunne have en affiliate side under et sådan domæne? 
ja det er ulovligt at anvende andres navne til kommercielle formål - de tilhører jo i dette fald Panasonic- Du kan både sagsøges for evt indtjening og skade ved brugen og miste domænet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)