Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække det fra?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har en bar (enkeltmandsvirksomhed), hvor musikken afspilles fra god gammeldags vinyl/grammofonplade. Jeg bruger plader fra min egen private samling, der jo så påføres et slid i min virksomhed. Mit spørgsmål er, om jeg fremadrettet kan købe nye plader gennem firmaet, men samtidig opbevare dem hjemme i min private samling når de ikke benyttes i firmaet (da jeg ikke kan lide at have dem stående i baren, og hjemme har et dertil indrettet rum)? Eller skal jeg fortsætte med at købe gennem privat lomme?

På forhånd tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - du vil ikke kunne forvente at trække plader fra som du opbevarer hjemme  - så det vil være privat lomme der giver mening (lad være med at ridse, så slider selve bruget utroligt lidt/intet på vinyl. Lyder som en hyggelig bar men husk KODA skal betales for at spille andres musik i en bar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig kan du udgiftsføre dem og tage dem med hjem af sikkerhedshensyn, men du skal undgå at blande dem sammen med de private plader. Hvis du har et stempel eller på anden måde kan påføre pladen, at pladen tilhører dit firma, skulle to være home safe. Husk at tage pladen ud, før du stempler :-D

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:

Selvfølgelig kan du udgiftsføre dem og tage dem med hjem af sikkerhedshensyn, men du skal undgå at blande dem sammen med de private plader. Hvis du har et stempel eller på anden måde kan påføre pladen, at pladen tilhører dit firma, skulle to være home safe. Husk at tage pladen ud, før du stempler :-D

helt uenig - Du må mangle erfaring med skat i at tage ting hjem og kender tilsyneladende ikke til, at skat af den slags er rådighedsbeskatning - helt som at tage bilen/kamera/kaffemaskinen med hjem for at passe på tingene. Rådighedsbeskatning VIL man skulle forvente -
Nå men er du sikker, så betaler du bare trådstarter hvis skat ikke giver fradrag for hans vinylplader opbevaret (og givet spillet) i hjemmet - det kan ikke blive så dyrt i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Dec 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Jeres svar. Jeg fortsætter med at købe dem privat :) Mere slid kan ikke helt undgåes i forhold til at have sine plader og omslag derhjemme, selv hvis man er forsigtig er de langt mere udsatte i baren.

Tak igen, John. Og nej, KODA er ikke glemt :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

MSH20:

Tak for Jeres svar. Jeg fortsætter med at købe dem privat :) Mere slid kan ikke helt undgåes i forhold til at have sine plader og omslag derhjemme, selv hvis man er forsigtig er de langt mere udsatte i baren.

Tak igen, John. Og nej, KODA er ikke glemt :)

super og ja de er lidt mere udsat givet - men vælg - hav nogle stykker i baren alene og lad dem betale af baren. Så vil du kunne klare lidt fradrag for køb vil jeg mene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er så beskatningen af rådigheden over vinyl? Jeg vil nok sammenligne den med den praksis der er omkring kunstgenstande, hvor beskatningen ved at have det i et privat hjem typisk har været 6 %. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Hvad er så beskatningen af rådigheden over vinyl? Jeg vil nok sammenligne den med den praksis der er omkring kunstgenstande, hvor beskatningen ved at have det i et privat hjem typisk har været 6 %. 

rent gæt - måske - kunne vel ses på linje med kamera, bil osv - som ren rådighed - men man kan jo vælge at skrive til skat under kommunikation og høre dem - næppe et gentaget problem - for ikke at skulle ud i "bindende svar".

Jeg tror SKAT vil være pragmatiske og sige, at for fradrag må det som købes af den cafe bliver i den (herregud der bliver pladespiller, anlæg, fadøl, kaffemaskiner og meget andet med langt større indbrud eller skadesrisiko vel også stående hver dag - kun lige pladerne skal med hjem? :)

Moms er vi vel enige om ikke bare kan tages som fradrag for plader holdt i hjemmet?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Nå men er du sikker, så betaler du bare trådstarter hvis skat ikke giver fradrag for hans vinylplader opbevaret (og givet spillet) i hjemmet - det kan ikke blive så dyrt i alle fald

Indrømmet, det var en "hverdagen-skal-fungere-betragtning". Jeg kan ikke forestille mig, at Skat konkret vil være krakilsk i denne situation, hvis man tager de nævnte forholdsregler. Jeg beklager, at jeg var upræcis. Jeg betaler gerne ts i rimeligt omfang :-D

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)