Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisen på en hjemmeside

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er noget jeg ikke forstår.

Der findes efter sigende gode og reelle firmaer, der producerer professionelle hjemmesider, helt uden beregning, hvis bare man tilmelder sig deres erhvervswebhotel for 249 kr. om måneden og binder sig for et år + betaler DNS på 399 kr. om året.

Når jeg ser på min regning fra webhotellet hvor min hjemmeside ligger, så står der 82 kr. om året! DK-hostmaster skal have 45 kr.

Alt andet lige, så må differencen være betalingen for firmaets ydelser.

Jeg tror at fimaernes målgruppe er dem, der ikke interesserer sig for deres hjemmeside, men har den "fordi det har alle de andre". I brancher hvor det ikke betyder en døjt, om de har en hjemmeside eller ej. Mange af kunderne tror, at de har en "gratis" hjemmeside.

Hvor mange kunder får fx. en frisør via hjemmesiden?

Der sker ikke andre opdateringer på disse hjemmesider end at reklamerne bliver skiftet ud, den bliver lavet en gang for alle og ligger som en strandet hval, men indbetalinger for webhotellet kan fortsætte år ud og år ind.

Er det bare smart? Er det janteloven der skriger: Bedrageri i mit hovedet?

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:18
webhoteller er serviceydelser og prisen fastsættes derfor ofte meget variabelt i modsætning til en generel markedspris på et produkt efter et prisindex. Det du betaler for når du har et webhotel som koster mere end et andet er ikke nødvendigvis den rå udgift plus 20% eller lignende. Der er forskellige faktorer som mængden af support, hvor mange andre webhoteller der ligger på den samme maskine, hvilket software du har tilgængelig på maskinerne og meget andet som udgør den endelig pris en virksomhed tager for sin hostingydelse. Det er derfor temmelig svært at sammenligne de forskellige ydelser direkte. I det nævnte tilfælde er der nok ingen tvivl om at firmaerne har valgt at placere udviklingsprisen for websitet på webhotellets avance og så tjene lidt mindre end hvis man bare købte webhotellet direkte uden at få en webside. Så ja, det er bare smart for dem der gør det, men tåbeligt for kunderne fordi det gør priserne ugennemsigtige og svære at gennemskue og de tror de får noget gratis hvis de ikke tænker efter. Personligt ville jeg aldrig handle sådanne steder hvor jeg ikke kan se hvad jeg betaler for på de enkelte dele, men på den anden side er der så mange andre der giver en gratis gave med når man køber deres primære produkt, så hvorfor ikke websites og webhosting. Jeg ville bare aldrig have et website lavet af nogen der primært lever af at lave hosting, af samme årsag som jeg heller aldrig ville lade et firma, der lever af at støbe betonfundamenter, designe arkitekturen og indholdet til min butik.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:02

Forundring:
Hvor mange kunder får fx. en frisør via hjemmesiden?

Jeg kender en, der hver måned får 150 (+/-10) der har søgt på "frisør i bynavn" og derefter gået videre til onlinebestilling*. Prøv at gange det med minimum 259 per klipning og derefter vurder hvor meget loyaliteten og de efterfølgende genklip er værd... jeg tror du undervuder, hvor mange penge der kan være selv for mindre erhvervsdrivende :)

Hvis du intet ekstra får for den månedlige ydelse, er der selvfølgelig ikke meget sjov ved det. Hvis du får sparring, hjælp til at tyde statistikken og gratis support, mener jeg det er en meget reel løsning til mindre erhvervsdrivende.

* Jeg kan ikke se, hvor mange der gennemfører, da bookingsystemet ligger eksternt. Men er det bare 20%, så snakker vi stadig 30*259  = 7.770 i ekstraomsætning per måned. Så er der kun taget udgangspunkt i standardklipningen til mænd og at ingen af dem kommer igen.

Tilmeldt 13. Mar 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:41

Måske skal jeg revidere min holdning! Nu hvor vi er blevet fri for annoncehajerne, virkede det på mig som det "nye" bedrager område.

Sælgeren ævlede løs om hvad deres professionelle hjemmeside kunne gøre for vores håndværksvirksomhed, jeg blev mistænksom fordi der var udgangspunkt i hjemmesiden, som er uden beregning, vi skal "bare" betale for webhotellet.

Måske ville jeg synes prisen var fair nok, hvis der var et bookingssystem eller betalingsmodul i pakken.

På mig virkede det som om, at betonfundamentstøberiet annoncerer under arkitekter i telefonbogen Stick out tongue

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:59

Muligheden er naturlig nok størst i de større byer, da der er flere søgninger -  omvendt er konkurrencen jo også ofte større. Så varierer udbyttet også fra branche til branche.

Forundring:
Måske skal jeg revidere min holdning! Nu hvor vi er blevet fri for annoncehajerne, virkede det på mig som det "nye" bedrager område.

Det er selvfølgelig heller ikke sort/hvid. Der sidder mange folk med reelle løsninger rundt omkring, der satser på en win/win situatio. Desværre er dem der søger de hurtige penge, bare oftest de mest agressive.

Jeg mener det er klogt nok, at du stadig er kritisk overfor telefonsælgere.

Overvej:
- Har de gjort sig tanker om indhold til siden, eller er det bare ren cold-calling fra en ende af?
- Laver de den søgemaskinevenlig?
- Er der nogle søgninger, på de områder, som jeg beskæftiger mig med?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)