Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR uden omsætning?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg går og leger med tanken om at starte min egen enkeltmandsvirksomhed.
Problemet er at jeg skal bruge et CVR nummer, så jeg kan tjekke diverse hjemmesider osv.
Planen er dog at der ikke vil foregå noget på CVR nummeret det næste stykke tid, så mit spørgsmål er således:

Kan jeg oprette er CVR nummer, uden at der vil "foregå" noget på det?

Kan jeg vælge overskud på under 50.000 så jeg IKKE skal registrere moms, men ændre det senere? (Uden der behøves at gå et helt regnskabsår)

Er der ting jeg skal registere/oplyse, selvom CVR nummeret stå stille?

Håber i kan svare på mit spørgsmål, mange tak for forhånd! God søndag
Fra Brørup
Tilmeldt 10. Sep 21
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først og fremmest, det er IKKE overskud grænsen på de 50.000,- gælder, men omsætning. Pas på du ikke tager fejl af det når du får omsætning.

Ja, du kan godt registere, bare husk at 0 indberette moms, såfremt du vælger at momsregistreret.

Tilmeldt 17. Oct 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mickey.

Tak for rettelsen, det glemmer jeg ikke igen!
Så det er rigtigt forstået, at jeg kan krydse af at jeg forventer en omsætning under 50.000kr.
Og, lad os sige om 2 måneder, ændre det til over 50.000kr såfremt det er tilfældet?
Fra Brørup
Tilmeldt 10. Sep 21
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nikolascs:
Hej Mickey.

Tak for rettelsen, det glemmer jeg ikke igen!
Så det er rigtigt forstået, at jeg kan krydse af at jeg forventer en omsætning under 50.000kr.
Og, lad os sige om 2 måneder, ændre det til over 50.000kr såfremt det er tilfældet?

Ja, lige så snart du kan se du vil overstige de 50.000 på løbende 12. Mdr, er det tid til at momsregistreres. Altså i praksis ca. 4000,- i omsætning pr. Måned. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)