Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop. Gode råd, erfaringer og konstruktiv kritik modtages før kick off.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing
Tilmeldt 26. Apr 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er

Jeg Har solgt hårprodukter for andre firmaer i frisørbranchen i 15 år. Nu har jeg så lavet min egen serie PeterElias.dk med tilhørende webshop.

Nu skal jeg så igang med den del der hedder markedsføring. Uden at gå i nørdedetaljer er produkterne af høj kvalitet og skal ikke markedsføres på prisen, men på kvalitet og design. 

Webshoppen er lavet på shopify.

Brandet er unisex.

Men hvad virker i 2021 og i DK. Er affiliate marketing vejen? En del podcast jeg har lyttet til, mener at den ikke virker helt som i USA, Tyskland og Holland, da DK har janteloven.

Der skal uden tvivl investeres i FB og INSTA, hvor langt kommer jeg med det hvis mit budget er 2500 pr måned, påtænker at der skal køres annoncering i et år. Eller skal der skydes dobbelt op i et halvt år? Skal der i dag kigges på tiktok som en marketing platform?

Hvilke firmaer kan i anbefale til at køre min marketing?

Der skal nok justeres på hjemmesiden. Jeg vil blive taknemmelig hvis i gav jer tid til en konstruktiv feedback.

Tak fordi i gav jer tid til at læse mit indlæg.

Venlig Hilsen Peter

Peterelias.dk

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For det første sikke en flot og brugervenlig hjemmeside du har dig der.

For det andet drop lige de der fake user testimonials. (De bliver gennemskuet på ca. 0.5 sek også bliver dine potentielle kunder irreterede.) 

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg savner lidt en unik value proposition på din forside. Du beskriver meget de forskellige features dit produkt har, men ikke rigtigt hvad kunderne får ud af det. Hvilket problem løser dine produkter? Beskriv det. Hvad kan dine produkter som andre produkter ikke kan?

Fremfor at du fokuserer på hvad dine produkter kan, så fokuser på hvad dine kunder får ud af dem. Det er fint nok at skrive på din side at det er dansk design, sulfat og parabene fri mm., men det er ikke det som er med til at fange min opmærksomhed med det samme. Du skal have undersøgt hvad dine kunder har af hårproblemer og hvad der gør at de ønsker din shampoo fremfor head and shoulders fra bilka. og bruge det som driver til at fange deres interesse. I stor grad er de fleste kunder ligeglad med dine features, de ønsker bare at de får løst det problem de har.

Jeg kender ikke dine kunder og deres primære problem, men et skud på en value proposition kunne f.eks. være:

"Peter Elias

Fjerner tørt og ødelagt hår på under 8 uger.

(Knap)Se hvordan her(Knap)

evt. en anmeldelse af dine produkter under knappen."

Når det kommer til hvilke kanaler du ønsker at benytte, så få testet en masse af. Affiliate er en no brainer at teste af eftersom du kun betaler et beløb per solgte produkt du har. Det er bare om at få dig tilmeldt og få sat et program igang.

Facebook og instagram giver god mening eftersom dit produkt er et meget visuelt produkt med visuelle resultater som du så kan vise igennem video. Dit budget er dog ret lavt, og jeg tror personligt jeg havde kørt 5000kr om måneden over 6 måneder fremfor omvendt - men sørg nu for at få lavet en ordentlig landing side til dine annoncer inden du skyder store beløb på annoncering af sted. En forskel i konverteringsraten fra 2% til 4% er en fordobling i dit salg, så små ændringer her betyder meget. Jeg tror også jeg havde fokuseret på at lære at køre annonceringen selv fremfor et bureau i starten. Du lærer meget mere af det, og får langt mere for dit i forvejen halvt lave budget.

I det hele taget når det kommer til diverse kanaler, så handler det om at teste det af, se hvor du får den laveste CPA og øge budgettet, hvis din CPA er billig.

Du bør nok også overveje at tage på en kold kanvas tur til diverse frisører rundt omkring i landet. Jeg kender ikke meget til branchen og konkurrencen i salonerne, men tænker det er en god måde at blive vist frem på, samt at kunne skabe en ekstra salgskanal.

Jeg havde desuden fået opsat pop-ups på siden og opsat email marketing med diverse flows - velkommen, abandoned cart, upsell/cross sell, mm. Jeg kan anbefale Klaviyo.

Influencer marketing kunne også være spændende at få testet af. Det er også forholdsvist billigt at gå igang med. 

Overvej derudover at lave bundles med dine produkter for at øge kurv størrelsen. Det kunne f.eks. være din shampoo og conditioner sammen og lignende. Overvej også at lave en subscription knap på dine produkter, så kunder eks. kan få dem tilsendt automatisk når de er opbrugt eks. hver måned, hver 3. måned eller lignende.

Angående din menu i midten af din forside, så tror jeg også jeg har forsøgt at gøre den lidt mere enkel. Du nævner her at produkterne er unisex, så derfor giver det ikke mening at have en sektion der hedder damer og herrer. Jeg tror jeg havde ændret valgmulighederne til:

- Hårpleje

- Hårstyling

- Barbering og pleje af skæg

Det gør det noget simplere at navigere på din side.

En anden effektiv lige ting ville være at tilføje ansigter på de folk som har anmeldt dine produkter. Det øger troværdigheden på siden markant.

Fra Nykøbing
Tilmeldt 26. Apr 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var/er da helt fantastisk. Tak fordi du har givet dig tid til at læse, gennemgå og tænke på hvad der kunne gøres anderledes. Mange af tingene er noget jeg vil tage op med det samme. Jeg har endda printet dit svar ud for at gennemgå og tænke over tingene slavisk. Igen Tak.

Fra Nykøbing
Tilmeldt 26. Apr 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Ja, det har du ret i. Har lidt udfordringer med at sætte min trustpilot på siden, så stod den der lige indtil jeg fandt ud af hvordan jeg kan connecte trustpilot. Og, ja den er ikke god. Tak.

Fra Nykøbing
Tilmeldt 26. Apr 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Ja, du har ret. Jeg har lidt udfordringer med at forbinde min shopify og trustpilot. Så lod jeg lige denne stå indtil jeg knækkede koden med den. Så ser jeg det ikke. Så derfor så godt du lige gjorde mig opmærksom på denne. Tak.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)