Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fiskefoder - er det penge i det?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 54
Fra  Con São Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino

Jeg går altid og overvejer nye og sjove idéer, til nye virksomheder man kan starte op. Sidst har jeg både tænkt på at sælge alt fra kaffe til fiskefoder. Sidstnævnte har dog fanget min interesse noget mere end førstnævnte.

Så er spørgsmålet bare: Er det overhovedet penge i at sælge fiskefoder? Jeg tænker at starte ud med B2C salg via en webshop, og efter en given tidsperiode evt. udvide og få produkterne ud i butikker, f.eks. i Plantorama el. lign.

Endvidere vil jeg høre om, hvorvidt der er nogle herinde i forummet, som kender en der kender en der kan producere eller levere fiskefoder? Her tænker jeg både til akvariefisk, men ligeledes også til lystfiskeri. Lystfiskeri delen vil være sådan noget som Powerbait og lignende. Selv har jeg en stor interesse for at fiske, hvorfor jeg kom på denne idé.

Ser frem til at høre jeres svar!

Oliver Vejs

Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver

Et spændende og lidt utraditionelt felt, men hey, der kan være penge i det :-)

Umiddelbart ligner det ud fra en hurtig Google søgning at der er forholdsvis mange omkring buddet, særligt store etablerede kæder byder ind. Så om der er et marked for det må du næsten bedst selv kunne svare på ud fra en markeds- og konkurrentanalyse.

Blot for sjov har jeg vedlagt de fire første søgefraser samt volumen for "Fiskefoder"

fiskefoder: 720

fiskefoder til akvariefisk: 140

fiskefoder akvarie: 110

fiskefoder til guldfisk: 110

Ud fra at første side på Google er smækfyldt med webshops og en forholdsvis lav volume på de generiske samt lidt mere specifikke søgninger vil jeg sige du skal være skarp på at være præcis. Er der evt. specielle fisk du vil gå efter hvor de andre er bagefter. Noget der trender eller vinder indpas mere end andet?

Hvis du ikke har gjort det, vil jeg anbefale du kigger markedet efter i sømmene og samtidig tager et godt kig på konkurrenterne, deres udbud, content, strategier, tilstedeværelse på sociale medier etc.

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Der er penge i alt - det handler bare om at finde kunderne.
Min kone elsker at spille computerspil, og sagde på et tidspunkt at hun vil streame sine spil. Jeg tænkte: "hvem i alverden vil se på at en anden spiller et spil?" Det er der så mange der gider. Så nu har vi startet en ApS for at hun kan få sin gamer pc og modtage penge for at folk ser på at hun spiller.

Et andet eksempel: hvis jeg går rundt på et loppemarked, så ser jeg ragelse, lort og skrammel. Og folk køber det. Hvad de skal med en brødrister der ikke dur, en barbermaskine som er brugt jeg-ved-ikke-hvor og et monopoly-spil hvor halvdelen af pengesedler mangler - jeg aner det ikke, men jo, der er penge i alt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Albert van Harten:
Det er der så mange der gider. Så nu har vi startet en ApS for at hun kan få sin gamer pc og modtage penge for at folk ser på at hun spiller.

Spændende hvad Skat siger til det.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skulle de sige til det? Min kone laver videoer, og tjener på det. Ligesom enhver anden professionelle YouTuber.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:

Hvad skulle de sige til det? Min kone laver videoer, og tjener på det. Ligesom enhver anden professionelle YouTuber.

Jeg mener oprigtigt det er spændende da det nok er på grænsen til hobby

https://www.amino.dk/blogs/aagaardlund/archive/2016/12/03/hobbyvirksomhed.aspx

https://ivaekst.dk/vaekst/0/0/5/0/skat-virksomhed-eller-hobby

Ellers kan enhver gamer med en twich eller youtube konto købe sit gear gennem firma, få momsen tilbage, og når udstyret er afskrevet lukke selskabet og få fradrag for tabet.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Åh, på den måde.

Jamen den risiko er der, men det gælder vel alt - hvis jeg kan lide at dyrke fitness, så kan jeg starte en enkelmandsvirksomhed, købe en masse fitnessudstyr, trække momsen fra, og slå mig løs i min garage med træning.

Tak for linket. Der vil være lidt indkøringsvanskeligheder som er af forbigående art (som forfatteren skriver), men de første penge står allerede på min kones Twitch-konto - på trods af at den kun er få uger gammel. Nok ikke penge til kunne købe en gamer-pc, men der skal også investeres før der kan tjenes penge. Min kone blev "affiliate" for 5 dage siden og har nu 4 abonnenter. Nu handler det bare om at holde fast, og blive populær på platformen. Det skal nok gå. Så længe jeg ikke skal spille, for så løber følgerne skrigende væk.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)