Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mistet domæne

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Gentofte
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber at der er en som kan hjælpe mig i denne lidt spøjse sag.


Jeg har i maj købt og betalt et ledigt .nu-domæne gennem en stor domæneudbyder. Jeg har kvitering på en et-årig registrering. Da jeg idag skulle bruge domænet, opdager jeg at det er solgt til en anden, som er ved at bygge en hjemmeside på domænet. Jeg kontakter virksomheden som har solgt mig domænet, og de skriver at det er registreret af en anden fordi jeg ikke har besvaret deres mail. I mit spamfilter ligger 4 mails fra dem, hvor de skriver at jeg skal sende mit personnummer til dem for at gennemføre registreringen. Mailsne er sendt efter jeg modtog kvittering for købet. Virksomheden har haft alle mine kontaktoplysninger, men ikke kontaktet mig på anden vis. De har, efter jeg har kontaktet dem, tilbudt at betale pengene tilbage, men jeg er jo mere interesseret i domænet, som nu har en større værdi for mig.

Har jeg nogle rettigheder eller klagemuligheder i denne sag? Jeg var ikke af den opfattelse at jeg kunne miste domænet, når jeg havde en faktura på et køb.

Bonus info: Pengene er blevet trukket. De har tilbudt at refundere beløbet efter jeg har kontaktet dem idag og efter at domænet er registreret af en anden.

Jeg købte det 2.maj den nuværende ejer købte det 21. maj. Jeg har fået 4 mails om manglende oplysninger i perioden 2.maj - 24.maj. Dem har jeg ikke set. 

På forhånd tak

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver det er ved en stor domæneudbyder.

Altså har udbyder, i mon optik, et problem. Med mindre det er ligesom da Arla gjorde hævd på Lærkevang.

Dennis Ramsøe:
Bonus info: Pengene er blevet trukket.

Altså er du ejer.

Dennis Ramsøe:
De har tilbudt at refundere beløbet efter jeg har kontaktet dem idag og efter at domænet er registreret af en anden.

Nej, tak, når du har kvittering.

Dennis Ramsøe:
Jeg købte det 2.maj den nuværende ejer købte det 21. maj.

Altså er det dit.

Dennis Ramsøe:
Jeg har fået 4 mails om manglende oplysninger i perioden 2.maj - 24.maj. Dem har jeg ikke set. 

Der er noget, der ikke stemmer!

Du har fået 4 emails - men ikke set dem!

Påstår udbyder, at der er sendt 4 emails, som du ikke har modtaget?

Når du har faktura, kvittering for betaling osv. så er det dit. Der er jo 19 dage imellem. Du skal ikke anmode om tilbagebetaling, så har du tabt.

Check om det domæne du har købt, om der findes et firma med samme navn eller tæt på. Undersøg alt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvor ansvaret ligger, men udbyderen er vel bare en mellemmand. Hvis der har manglet påkrævet information, kan de vel ikke gennemføre registreringen, og mon ikke de har fraskrevet sig ansvar for den slags i deres betingelser? 

Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror desværre at du står lidt dårligt i denne sag.

1) Jeg er sikker på at udbyderen har skrevet i deres betingelser at det er dit problem hvis deres emails bliver opfanget af et spamfilter.

2) Da de reelt som skrevet ovenfor er "mellemmand" kan de ikke gøre noget hvis der er en anden som er kommet først.

3) Til gengæld synes jeg at det er dårligt at de ikke allerede ved bestillingen ikke kræver at du indtaster dit CVR nummer hvis du bestiller som virksomhed, eller at de gør opmærksom at de ikke kan gennemføre bestillingen før end de har modtaget dit CPR-nummer eller passnummer (der også kan bruges for andre end svenske statsborgere) og at domænet først vil være dit i det øjeblik de har fået disse oplysninger.

4) Jeg ved ikke om du har givet andre oplysninger, men har du opgviet f.eks. telefonnummer, så kunne de have ringet og rykket dig.

5) Desuden så burde de have refunderet pengene allerede f.sks. 1.juni og ikke bare beholdt dem uden at reagere.

6) Faktisk tænker jeg på at de ikke bør hæve pengene før end de i hvert fald har samtlige oplysninger for at gennemføre bestillingen, jvf. kravet om at butikker først hæver pengene når varerne afsendes.

Men jeg tror desværre at du har tabt domænet. Hvis der er noget så det en sag mellem dig og den udbyder som har solgt dig domænet.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Der er en ting der undrer mig i det du skriver = ( hvor de skriver at jeg skal sende mit personnummer til dem for at gennemføre registreringen. ) Jeg har haft flere .nu Domæner og har da aldrig skulle oplyse et Personnummer. 

Det virker også lidt mærkeligt at de skulle trække pengene inden alle oplysningerne er på plads ?

Tror du bliver nød til at fortælle hvem udbyderen er hvis det skal være muligt at forstå hvad det er der er sket i denne sag.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Gentofte
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pythonrap og tak for svaret.

Pythonrap:
Påstår udbyder, at der er sendt 4 emails, som du ikke har modtaget?

Udbyderen har sendt 4 mails. Jeg har dog ikke set dem da de endte i mit spamfilter. Jeg kiggede ikke efter mails da jeg var i den tro at handlen var afsluttet når jeg havde en faktura og pengene var trukket.

Fra Gentofte
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai

Nicolai Lundgaard:
men udbyderen er vel bare en mellemmand

Ja men det er de fleste forretninger jo og normalt har man da både ansvar ift. købeloven og aftaleloven. Jeg ved ikke om det er anderledes ved domænekøb? Jeg synes faktisk det er svært at finde noget om det da det er et .nu domæne. Dk-domæner har jo deres eget klagenævn. ved du hvordan det forholder sig?

Domænet har jeg købt som privatperson og ikke gennem firma. Tænker at det måske også giver mig lidt flere rettigheder.

Fra Gentofte
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

tak for dit svar.

Christian Englev Christiansen:
Jeg tror desværre at du står lidt dårligt i denne sag.

Ja .... jeg tror heller ikke jeg får domænet igen, men jeg mener stadig at virksomheden har handlet ukorrekt. Jeg har ca. 15 domæner registreret ved udbyderen pt og bestiller ofte nye. Jeg har ikke prøvet at miste nogle af dem før.

Christian Englev Christiansen:
2) Da de reelt som skrevet ovenfor er "mellemmand" kan de ikke gøre noget hvis der er en anden som er kommet først.

Det kan godt være jeg ikke helt forstår hvordan domæneregistrering foregår, men hvis man laver en aftale med dem, de trækker penge og sender en endelig faktura så forstår jeg ikke at det stiller dem anderledes end hvis det var et supermarked som jo også er mellemmand eller en dropshipping virksomhed. Her har en kunde jo også rettigheder. 

Christian Englev Christiansen:
4) Jeg ved ikke om du har givet andre oplysninger, men har du opgviet f.eks. telefonnummer, så kunne de have ringet og rykket dig.

Ja de har alle mine oplysninger. Når jeg går ind på ”min side”, er alle kontakt-oplysninger udfyldt på nær cpr. Om virksomheden har slettet det eller om det er et nyt krav ved jeg ikke. Jeg har haft min konto ved dem i mange år. Jeg har købt mange domæner og aldrig haft problemer før. Da jeg bestilte dette domæne, bestilte jeg det sammen med 2 andre og der var intet problem med manglende oplysninger ved de 2 andre domæner. 

Fra Gentofte
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

tak for dit svar.

Michael:
Der er en ting der undrer mig i det du skriver = ( hvor de skriver at jeg skal sende mit personnummer til dem for at gennemføre registreringen. ) Jeg har haft flere .nu Domæner og har da aldrig skulle oplyse et Personnummer. 

Ja det har jeg også. Jeg ved ikke om det er et nyt krav eller hvorfor man skal det nu. 

Michael:
Tror du bliver nød til at fortælle hvem udbyderen er hvis det skal være muligt at forstå hvad det er der er sket i denne sag.

Det må jeg ikke iflg. Aminos regler, men det er en af de helt store i Danmark og de kommer også op som et af de første søgeresultater når man googler noget med køb af webhoteller eller domæner.  

Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Ramsøe:
Det kan godt være jeg ikke helt forstår hvordan domæneregistrering foregår,

Problemet med domæner er at det er et unikt produkt som kun en kan eje. Har jeg har solgt dig et par sko, men har jeg ikke flere på lager, så kan jeg bare kontakte leverandøren og få flere tilsendt. Med et .nu domæne er det ikke muligt. Så hvis din udbyder først bestiller et domæne hos nunames i dag, som jeg har bestilt for to uger siden, så er det for sendt selv om du måske har bestilt og betalt det hos din udbyder for langt tid siden.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)