Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør man sit website hurtigere?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 14. Jul 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Ifølge page speed insights og gtmetrix, så oploader mit website iformsupport.dk pænt langsomt.

Er der nogen, der har 100 % styr på især page speed insights, og som har lyst til at hjælpe med at gøre mit site hurtigere og mod betaling selvfølgelig.

Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er mange faktorer der påvirker et sites hastighed.

F.eks. kan det påvirke hastingheden hvis det er hostet på en server med meget trafik eller en server som ikke er kraftig nok.

Men det er muligt at at selve sitet ineholder funktioner der er skyld i den dårlige performance. F.eks. kan du slå alt fra som ikke bruges, og tjekke at der ikke foretages kald til 3. part som har lange svartider.

Du kan også installere plugins der f.eks. komprimerer billeder

En anden mulighed er at installere en cache plugin.

Så der er mane muligheder for at optimere hastigheden.

Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 54
Fra  Con São Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som Christian skriver er der mange muligheder for at gøre ens website hurtigere, vha. diverse metoder. Han kommer egentlig ret godt omkring det, så jeg vil ikke gå mere i dybden med det.

Jeg hjælper flere virksomheder med at vedligeholde deres website, og er helt sikker på at jeg også kan hjælpe dig til en fordelagtig pris!

Send mig gerne en mail på olivejs123@gmail.com, så kan vi evt. lige arrangere et kald her inden længe. 

Jeg ser frem til at høre fra dig :-)

Mvh

Oliver Vejs

KvDesign

Tilmeldt 12. Jun 21
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg vil anbefale dig at kontakte en professionel, som arbejder med hastighedsoptimering. Det kunne f.eks. være kim-tetzlaff.dk/hastighedsoptimering/ , som jeg løbende ser andre virksomheder anbefale til dette.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Iformsupport:
Ifølge page speed insights og gtmetrix, så oploader mit website iformsupport.dk pænt langsomt.

Du kunne i første omgang prøve at fjerne de 10 reklamer du har på forsiden og se om det giver noget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

Jeg vil anbefale dig at kontakte en professionel, hvis ikke så vil jeg start med at se på hvad gtmetrix.com beder om du rette.. 

Du har meget stor billeder på side om ikke bliver vist i fuld størrelse og derfor dumt at have så stor billeder på side da det tager tid at hente ind på side... 

samt er der en del anden du kan rette op på. 

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Som de andre skriver afhænger det af en masse faktorer.

Hvis du kører på WordPress kan jeg hjælpe dig med at optimerer hastigheden, da jeg er ekspert i dette.

GTmetrix score på side jeg har optimeret:

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv Jens Gammelgaard fra Kozmonaut i Esbjerg. 51631732

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kommer langt med bedre WordPress hosting (læs evt. mit blogindlæg om hvor du finder den bedste WordPress hosting) + forbedring af dine billeder (reducer størrelse, sørg for at de vises i den rigtige størrelse og angiv width og heigt for dem alle).

Her er et screenshot fra en Google Pagespeed rapport: https://imgur.com/nPbLDTa

Men det kan nok sagtens betale sig at få en professionel til at se på det. Jeg har også hørt meget godt om Kim Tetzlaff og jeg har gode konkrete erfaringer med Kristian fra https://primux.dk/, som har udviklet et skrædersyet tema til mig med henblik på hastighed og en god pagespeed score. Han kan nogle tricks og kigger bl.a. også på hvilke scripts og css filer der helt kan deaktiveres og ellers hvilke der kan deaktiveres på bestemte sider (dette kan styres at det fantastiske plugin Perfmatters). Alt dette sammen med en fornuftig opsætning af Litespeed cache plugin'et eller WPRocket, så kan du komme langt. 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg fornemmer, du ikke er interesseret i at betale for hastighedsoptimering, så du får lige lidt hjælp til at komme i gang med det selv her:

(Gætter på du kører med Wordpress)

Skaler alle billeder og komprimer dem
Billederne er ofte den store synder, når det kommer til hastigheden. De er ofte lagt op i meget stor størrelse (opløsning /kvalitet) og er derfor en stor del af den mængde data, der skal hentes for at vise hver side (særligt forsiden ed mange billeder)

Det er derfor vigtigt at du sørger for at skalere billederne i de rigtige størrelser f.eks. kan et topbanner ofte skaleres til 1900 x 600px frem for original størrelsen.

På samme tid kan du komprimere dem til 80% .jpg (Brug altid .jpg, medmindre du er tvunget til .png pga baggrund)

Mens du er i den process, kan du med fordel give billederne et pasende og relevant filnavn, det vil gavne mht. onpage SEO.

Webp

Du kan udnytte de fleste browsere nu understøtter Webp ved at installere et plug-in som f.eks. shortpixel og lave webp versioner af din billeder, det vil gøre dem mindre og dermed hurtigere at hente.

Husk at sæt fallback til jpg.

Komprimering af filer

Scripts og CSS filer kan komprimeres med et plug-in til formålet og vil give mindre filer, da alle mellemrum i koderne fjernes, filerne kan også sammenligges og det kan ofte give en fordel, særligt hvis der er mange andre filer at hente. Http2 henter simultant, men er der mange filer, vil de sammenlagte filer give øget hastighed i praksis.

Sammenlægges filerne kan der dog være udfordringer senere i processen.


Lazyload og delay samt preconnect

Det er ofte en fordel at lazyloade billederne (brug eventuelt Wordpreses egen version eller et plug-in) Wordpress i nyeste udgave har indbygget lazyload, men her vil "Above the fold" også automatisk blive lazyloaded, hvilket ikke er en fordel mht. LCP (Det kan hoppe og komme sløvt frem)

Det er derfor en god ide at få lagt et lazyload plug-in ind, hvor du kan ekskluderer f.eks. logo og topbanner.

Delay
scripts der enter funktioner, som først benyttes efter brugeren er ankommet og begynder at scrolle f.eks. pop-up box, chat modul, animerede tekster og baggrunde etc de kan med fordel loades med "Delay" så de ikke umiddelbart loades, men først gør det når brugeren scroller på siden.

Det kan give en markant forskel på hastighed og LCP.

Men det kan også ødelægge trackingen af brugerne, så hus at ekskluderer Google tags og facebook pixel.



Preconnect

Har du eksterne kilder, som henter scripts ind f.eks. chat, statistik, GDPR osv, kan du med fordel preconnecte domænernes DNS, det giver en lille smule på hastigheden og er særligt mærkbart på mobil

Caching

Wordpress laver en side, hver gang en ny bruger kommer ind på websitets sider og det tager tid, mere tid end at lave siden en gang og gemme den til næste bruger.
Det kaldes caching og giver en langt hurtigere side samt mindre pres på serveren.

Ud over server caching, kan der også opsættes browsercaching, så en bruger, der kommer retur får et endnu hurtigere resultat.

Der findes et hav af plug-ins til formålet.

Link preloading

Du kan opsætte preloading af cachede sider på de links brugeren holder musen over, det vil give følelsen af en hurtigere navigation på siden

Nyeste php version

Sørg for at køre med den nyeste  (og stabile) version af php. Vi er på 8 version nu og de fleste plug-ins er opdateret.

Sørg også for jævnligt at trimme databasen, så der ikke ligger alt muligt skrammel og sløver. (Brug et database cleaning plug-in)

Hosting

Des mere lokalt kontra din brugeres geografi du kan hoste, des større sandsynlighed for meget lav TTFB og dermed mulighed for et hurtigt site, hvis resten af serversetuppet passer til dit behov.

Med andre ord, er dine brugere kun fra Danmark, så host i Danmark og ikke Tyskland eller da slet ikke USA.

Et almindeligt wordpress website behøver ikke nogen vild "Premium" pakke for at køre hurtigt. Men et Wordpress setup med en woocommerce shop kan godt have behov for mere CPU og RAM for at køre helt smidigt.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)