Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cashflow for lønudbetaling i nystartet ApS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er,

Jeg har startet et ApS til konsulentydelser. Jeg har dog to lidt brændene spørgsmål jeg håber nogen her kan hjælpe med:

1: Kan jeg udbetale løn, A-skat og AM forsinket? Jeg er kommet lidt til kort i cashflow budgettet: Første fakturererede måned bliver juli, hvilket pga. betalingsfrist først vil komme til udbetaling i september. Jeg vil gerne give mig selv løn startende fra Juli (dels for at holde regnskabet mere 'rent', dels af hensyn til min personlige indkomstprofil). Jeg har ikke noget imod at have betalingsfrist på lønenen, således at selvom den er tjent til juli først kommer til udbetaling når virksomheden har fået pengene ind på kontoen. Er det muligt at lave denne forsinkelse? Min egen forståelse af at læse på skat er at jeg nok godt ville kunne slippe afsted med at sætte mig selv op som kreditor og skylde mig selv efter-skat beløbet, men at A-skat og AM ville skulle betales seneste måneden efter lønnen.

2: Jeg ville ideelt set helst undgå at oplyse min omsætning og løn. Som jeg læser årsregnskabsloven er det ikke rigtigt muligt for en konsulentvirksomhed. Nogen der ved om timer leveret kan tælles ind i som en råvare, eksterne omkosntinger eller på anden vis summes ind i bruttofortjeneste?


Tusind tak på forhånd til alle håndsrækninger og hjælp!
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

De som vælger DataLøn som lønsystemvil blive hjulpet godt i gang. Hvis man ikke har arbejdet med løn før, er der mange ting at sætte sig ind i. Derfor tilbyder DataLøn et opstartskald, hvor de guider dig igennem de vigtigste ting, så du er klædt godt på til lønarbejde. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ikke forstået

Har du ansatte - eller er det til dig selv den løn så forstår jeg ikke fokus på indkomstprofil en måned eller 3 fra eller til.

Ja du skal betale Skat og AM med indberetning for den måned du har lønnen, men du må gerne låne dit firma pengene - i princip mod markedsrente (ofte 4-7% som SKAL betales.

Du kan undgå omsætning men løn samlet for selskabet skal opløses - dog kan ingen se hvor mange i var om det (personale omk) og absolut nej til råvare andre externe osv - loven er jo ikke lavet af nogen helt uden hovede

Måske du skulle have været enkeltmands - med hemmelighed og ingen løn som sådan mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1. Du kan være forudlønnet. Hvis ApS udbetaler løn den første, går der omkring 6 uger, før du skal afregne A-skat. Det kan da give en måned.

2. Dén svarede John vist ret præcist på.

Tilmeldt 11. Jul 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tak for svarene! Det afklarede det vist komplet, desværre virker der ikke til at være en god løsning for mit tilfælde.

Bare for god orden lidt opklaring: Det er ren enmands, så bare mig selv. Vil dog mene at det godt kan betyde noget med de to måneder. Både i forhold til at tage løn op til topskat i 2021 og undgå i 2022 at trække ud til enten topskat eller høj kapitalskat - derudover kan der være nogle uheldige dyk i privatindkomsten hvis der eksempelvis skal ses på gennemsnitlig løn hen over en periode før 'skvulpet' den anden vej med dobbeltindtægt i en senere måned. (Eksempelvis ved optagelse af lån)
- privat at låne til virksomheden er en potentiel løsning at kigge på, jeg skal så bare lige have vurderet om min privatøkonomi kan bære ikke alene at være foruden indtægt i nogle måneder, men også at 'lægge ud' for skatte delen.


I forhold til 2: Jep bare mig selv, så det giver nok mere transparens end jeg umidlbart ønskede.. Jeg var godt klar over det, havde dog håbet på at der var en mulighed for at junglerer det rundt i og med bruttoindtægt for en konsulent jo om noget godt kunne argumenteres for at bestå af omsætning og konsulenttimer :)


((lige en plug som tak for svaret John så har jeg nydt at læse din bog 'Startup' og kan varmt anbefales til alle der er ved at starte op))
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det gir problemer ved lån - fast ejendom ofte - og ellers - med topskatten, må du jo trække det overskud du har likvidt - som bruttoløn så du ved der er til skatten - omkostningen falder jo ved lønnen og ikke betalingen
Du ville nok bedre have været personlig virksomhed med forsikring der kunne sikre store sagsanlæg - og været uden risiko for at skat forkastede om det var selvstændig konsulet eller lønmodtager i ApS og - kunne bruge VSO som jo er præcis ideel MEN  - som jo så ikke i forhold til løn giver lønsedler - men det kan nu ofte forklares banken
Nu er du ApS og så må du regne som en gal når du når midt december, og så tømme det overskud du kan - likvidt ud - og hvis ikke du udnytter 27% udbytte loftet - har du jo det (og dobbelt for ægtefæller) til næste år, så det samlet end med 22% selskabskat og så 27% af rest - svarende til 40% alm bundskat

Tak for ros til bog - det varmer altid

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)