Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer.
Jeg står her i et stort problem synes jeg.
Jeg har ansøgt på flere banker om at få et erhverskonto til mit virksomhed, som er 6 år gammel, men bliver afvist med det samme hver eneste gang.
En bank mener, jeg skal have et ejerbolig (selvom det er mærkligt, når det er et erhverskonto, jeg skal have), den anden bank mener jeg har for lav en omsætning, og den 3. siger, at mit branchkode er ikke, det som passer banken (Lunar), og at jeg selv skal gætte, hvilke branchkode der det rigtige (føles lidt som børnehave leg)
Jeg ved seriøst ikke længere, hvad jeg skal gøre.
Jeg giver snart op, men har brug for en bank, og det der gør det hele sværere er, at jeg får intet hjælp af de rådgiver, der kalder sig for ''kundernes vejleder''
hvad skal jeg gøre?
Natali
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Natalizra:
Jeg har ansøgt på flere banker om at få et erhverskonto til mit virksomhed, som er 6 år gammel, men bliver afvist med det samme hver eneste gang.
Her har du nok den største hurdle. Du har drevet virksomhed i 6 år uden erhvervskonto. Det vil - start i din egen bank - enten betyder, at den vidste det, og så ville den give dig en erhverskonto, eller - at den ikke anede det, og nu - som alle andre banker, vil tænke:
"Hvordan har hun dog haft erhverv i 6 år uden erhvervskonto"
Din egen bank burde være den der trådte til, men hvis de føler sig ført bag lyset - fordi du, måske med lille omsætning - har kørt erhverv over en privat konto, så er det en skidt start.

Natalizra:
En bank mener, jeg skal have et ejerbolig (selvom det er mærkligt, når det er et erhverskonto, jeg skal have)
Det er nok fordi de mener ejerbolig giver mere sikkerhed. Uanset du ikke skal låne, så er erhvervskonto risiko, PBS/Nets kunne trække kontoen i minus 100.000 kr uden banken kunne stoppe det + chargeback og meget mere 

Natalizra:
anden bank mener jeg har for lav en omsætning
Og det er jo et kriterie for en del banker, efter 6 års drift, vil de se på, om omsætning er stor nok til de ønsker dig som kunde

Natalizra:
den 3. siger, at mit branchkode er ikke, det som passer banken (Lunar), og at jeg selv skal gætte, hvilke branchkode der det rigtige (føles lidt som børnehave leg)
det lyder misforstået - Det lyder som, at du er i en branche banken IKKE vil have som kunder (der er brancher banker ikke vil røre) men i alle fald er det ikke en børnehaveleg - for HAR du gal kode, så er ansvaret dit og ingen andens

-------------

Det ER svært for mange små erhverv at få hul til banken. Det er hammer svært hvis man har haft virksomhed i 6 år uden en konto der hørte til den, med mindre ens egen bank siger OK - jeg tror ikke du finder andre - end din egen med det forløb, og her lægger jeg til, at du har begrænset omsætning og måske et branche problem

Revolut kan bruges og kan blive nemkonto, men, er uden en masse af de ting du kan i alm bank - men det er nok der du skal søge - revolut eller N26 osv - hvis ikke den bank du bruger privat, falder til patten og siger ok og du har været turen rundt og også fået nej tak fra Lunar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Natalizra:
hvad skal jeg gøre?

N26 kan ikke modtage DKKR!

Det kan Revolut. Der skal dog udfyldes en blanket, hvor to vitterlighedsvidner skal skrive under.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal søge en erhvervskonto i den bank hvor du har dit private engagement. Her kender de dig, og så går det normalt let.

Hvis du ikke kan få en erhvervskonto der, så spørg en anden bank om at få både privat- og erhvervsengagement der.

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Fra Brørup
Tilmeldt 4. Jan 20
Indlæg ialt: 28
Fra  Startup Consulting Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Natalizra,

Der kan være mange grunde til at de afviser. Kommer meget an på din situation og dine forhold.

Prøv at hente min e-bog her:

https://startupconsulting.dk/e-boeger-for-ivaerksaettere/

Se om du kan gøre dine ansøgninger bedre ved hjælp af e-bogen.

Hvis du har brug for professionel hjælp, står jeg også klar til at hjælpe dig.
Du finder kontaktinfo på hjemmesiden.

Mvh.
Ole Kristiansen, Startup Consulting

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)