Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

underskud i 2020 i IVS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Uha! det har gået så strygende i 2021, at jeg helt har glemt, at jeg sidste år i mit IVS havde et lille underskud på vel 1.500 kr. 

Det står klart for mig efter at jeg har færdiggjort bogføringen i Dinero i forhold til årsrapport 2020. 

Nu håber jeg ikke at der i selskabsloven er en eller anden bestemmelser som betyder at jeg ufrivilligt lukker mit selskab fordi der er underskud eller straffes-

-det skal siges at i 2019 var der 0 angivelse. Men jeg kan dække underskuddet ved at tage fra 2021 - skal jeg det???

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

JPedersen 2017:

Uha! det har gået så strygende i 2021, at jeg helt har glemt, at jeg sidste år i mit IVS havde et lille underskud på vel 1.500 kr. 

Det står klart for mig efter at jeg har færdiggjort bogføringen i Dinero i forhold til årsrapport 2020. 

Nu håber jeg ikke at der i selskabsloven er en eller anden bestemmelser som betyder at jeg ufrivilligt lukker mit selskab fordi der er underskud eller straffes-

-det skal siges at i 2019 var der 0 angivelse. Men jeg kan dække underskuddet ved at tage fra 2021 - skal jeg det???

Du lyder som en af de mange uansvarlige der er grunden til IVS blev stoppet og seneste i sept skal være omdannet til ApS

Du kan da ikke have haft underskud og så 0 angivelse - hvad er 0 angivelse overhovedet for noget for et selskab

Du bliver ikke lukket for det med mindre erhvervsstyrelsen tager dig til kontrol og du skal jo have en fri formue på 40.000 kr på korrekt vis - for ikke at blive lukket fordi du ikke kan omdanne til ApS - og omdanner du galt, så har du personligt ansvar og dermed er du i princip personlig virksomhed

Om du skal dække underskuddet fra 2020 ved at tage fra 2021 peger 100% på at du slet ikke skal forsætte med at være en af alt for mange uansvarlige IVS folk, men kontakte en - nok mod betaling - som kan tage sig af dit regnskab for både 2020 og - for omdannelsen her i 2021 for ellers bliver du lukket efter september

Sorry med den hårde tone, men IVS KUNN have været en god tanke, men den blev brugt at tonsvis af uansvarlige  og derfor ødelagt, og du lyder meget klart som en af dem - sagt lige ud. Ryd op nu - få en kyndig bogholder eller revisor ind - og gør klar til omdannelse - der kommer til at blive pres på når vi nærmer os sept (er det allerede for de som skal have revisor godkendelse) https://johnhannover.blogspot.com/2020/08/ny-aftale-om-bedre-muligheder-for-ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Du bliver ikke lukket for det med mindre erhvervsstyrelsen tager dig til kontrol og du skal jo have en fri formue på 40.000 kr på korrekt vis - for ikke at blive lukket fordi du ikke kan omdanne til ApS - og omdanner du galt, så har du personligt ansvar og dermed er du i princip personlig virksomhed

vh John Hannover

tak for svar, omend i hård tone - 0 angivelse er selvfølgelig forkert udtryk, som refererer til skat, - jeg mener blot at selskabet have et resultat på 0. 
Mht. det det jeg citerer dig for, hvad mener du? jeg har pt ikke noget ApS med krav om 40.000 kr.  vi skriver 16. juni. jeg har tid endnu til at om danne til Aps før 1/9.
Forøvrigt er det ikke mit indtryk at IVS blev afskaffet pga sådan nogle som mig, men pga folk, især i visse brancher, som stod for selskabsfusk. 
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej fusk var vist ikke hovedårsag - det var mindre ting (taxi licenser mm) - Det var at 25% var tvangslukket på kort tid - helt gale regnskaber og masser af fejl der gjorde, at man indså, at det åbenbart betød ansvars føltes ligemegt.

Du skal have fart på - for der er jo flere måder at omdanne på, men har du ikke en officiel - efter skat - regnskabsmæssig kapital der kan blive bunden kapital inden 1/9 så vil du risikere tvangslukning  - for det er ikke ligetil at få en revisor der kan nå det inden - i alle fald hvis du venter for længe

Selskabet havde jo ikke et resultat på 0 men et underskud du vel deklarerede også til skat i selvangivelse, og det fremskrives automatisk til årene efter og udlignes når man laver regnskab og selvangivelse for de kommende år - men afgørende for omdannelse er, at du har et regnskab med 40 t efter skat som kan udgøre bunden kapital - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

JPedersen 2017:
-det skal siges at i 2019 var der 0 angivelse. Men jeg kan dække underskuddet ved at tage fra 2021 - skal jeg det???

2019 - skattemæssigt nul (antageligvis nul omsætning osv?)

2020 - Skattemæssigt underskud 1500, netto 1170

NEJ du skal ikke "tage" det af 2021 - det ville ikke være lovligt. Du skal udføre dine regnskaber retvisende og korrekt efter årsregnskabsloven.

Der er ikke noget problem ved negativt resultat - sålænge din egenkapital ikke er negativ. REsultatet fremføres skattemæssigt, og bliver et skatteaktiv.

Du vil ultimo 2020 have en balance-opgørelse, som sikkert udviser negativ egenkapital (du skriver ikke hvad dit IVS var stiftet med af kapital, 1kr?) - det skal du behandle korrekt - dit selskab, dit ansvar.

Du skal opbygge overskud i 2021 og betale en revisor for at opgøre din egenkapital (vurderingserklæring), inkl. tidligere års overførte resultater, og så kan du omdanne. Eller du skal hælde den nødvendige kapital i selskabet fra dine private midler og lave omdannelsen.

Ud fra dine indlæg - så skal du skaffe en revisor som det første.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)