Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankkonto i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en enkeltsmandsvirksomhed.  Jeg har anvendt min privatkonto med nemkonto til min virksomhed i 5 år. Nu er jeg blevet informeret fra min bank, om at de giver mig 2 uger til at finde en anden bank som har ehvervskonto. Er der nogen der har erfaring med andre banke og kan anbefale mig en bank som ikke kræver mange penge for erhvervskonto eller som godkender at jeg bruger min privat konto som jeg oprette hos dem til min virksomhed? Jeg har en lille virksomhed og de eneste transaktioner jeg har er indbetaling fra  3-5 kunder og betaling til skat.

 Er der noget har erfaring hvilken konsekvenser jeg/min virksomhed kan få hvis jeg ikke kan nå at finde en ny bank til min virksomhed og det tager, for eksempel flere uger uden nemkonto? Kan jeg risikere at mit firma bliver lukket eller bøde eller ...?

Jeg håber på nogle gode input, og god weekend

Margarita

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Få en erhvervskonto bygget til iværksættere fra iværksættere. Med Lunar Business får du Danmarks billigste erhvervskonto med features, kåret af Visma Dinero i 2022. Den gør det nemt at styre din virksomheds penge.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

MargaritaHansen:
 Er der noget har erfaring hvilken konsekvenser jeg/min virksomhed kan få hvis jeg ikke kan nå at finde en ny bank til min virksomhed og det tager, for eksempel flere uger uden nemkonto? Kan jeg risikere at mit firma bliver lukket eller bøde eller

Nej dit firma bliver ikke lukket  men du kan ikke få f.eks moms retur mm

Du kan jo så i princip heller ikke betale eller få betalinger, for det vil givet kunne betyde, at din bank, fuldt lovligt, spærrer din private konto.
Dagens hvidvask og KYC love med subjektivt ansvar for banker gør, at de skal være meget meget heldig for at finde en der vil lade dig køre det over privat konto - og du skal regne med mellem 2.400 og 5000 i indgangsbillet - og du skal igang omgående, for ansøgninger tager tid idag også

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jun 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Mange tak for dit svar.

Det glæder mig at mit firma ikke bliver lukket og jeg i gang med at søge efter en billig bank. Jeg tror det er underligt at banker bruge kundernes penge i deres forretning og samtidig kræver penge for det fra kunder. Desuden tager de samme beløb fra store virksomheder og fra dem som har omsætning 10.000 om måneden.

Jeg savner gamle dage, da alt betaltes kontant og fungerede uden banker.

God weekend

VH Margarita

Tilmeldt 15. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det for en bank du bruger idag, siden de henviser til at du finder en bank som tilbyder erhvervskonto. Næsten alle eller rettere sagt alle banker, tilbyder erhvervskonti.

Tilmeldt 15. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Coop bank kan jeg lige umiddelbart komme i tanke om

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

MargaritaHansen:
Jeg savner gamle dage, da alt betaltes kontant og fungerede uden banker.
det er nok bare ikke en god indstilling til at løse problemet - men savn løs  - Du mangler basis forståelse for negativ rente og omk ved at drive bank, og viser du banken du søger det, så får du ikke en konto - meget længere er den ikke. Men meget var bedre i gamle dage - med stor sort økonomi og frihed for IT 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)