Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV med Cvr (b2b forekommer)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer, jeg har en lille idé til en fritids virksomhed jeg vil opstarte.

Det består mest i at undervise i teknikker og instruktion inden for friluftsliv, jagt og fiskeri, Men der skal lejes nogle sports baner,lejes nogle shelters, lejes nogle kanoer, og anvendes nogle materialer i undervisningen/ kurset, og dem skulle jeg gerne kunne fratrække min indtægt, for ikke at gå i minus, og som jeg læser det er der ikke fradrag i en hobbyvirksomhed, men der skal jeg gå over i en PMV

Indtægts mæssigt vil det måske år 1 ligge mellem 5-10.000kr, og fremadrettet maks de 50.000 hvilket er meget optimistisk. . (jeg har i forvejen fuldtidsjob som lønmodtager med 50 timers arbejdsuge plus et fritidsjob på B-indkomst hvor jeg er væk ca 20 døgn om året), så der er slet ikke tid til at tjene mere end jeg må.

De fleste kunder er private der skal have pudset deres færdigheder af eller modtage et 2 timers kursus af mig for at opnå kompetence til deres videre forløb som tilbydes af andre forbund. De vil mest betale med Mobile Pay

Dog har jeg qua mit netværk i mit hoved erhverv forbindelser til firmaer der gerne vil købe nogle forløb af mit nystartede firma. Og så bliver jeg pludselig B2B og skal fakturere deres virksomhed, og hertil vil jeg gerne fakturere som momsfrit kursus men med et Cvr nummer.

Er der sammenhæng i hvad jeg skriver- Opstarte en virksomhed med Natur og friluftsliv, jagt og fiskeri. Leje eksempelvis en skydebane, eller et fiskekort i en fiskesø, leje af en kano i en kanoudlejning, afholde et kursus og fakturere en privat eller et firma, men i mit regnskab for det enkelte event, fratrække udgifter til fiskekort, kanoleje, skydebaneleje, ammunition og skydeskiver.

Eksempelvis kan et 1 times kursus til 500 kroner indeholde udgifter for mig som 250kr til leje af kano/kajak- af kano. Så vil jeg gerne kunne trække de 250kr fra i udgifter til indtægten, og indtægten skal jeg så betale B-skat af. Eksempel i mit eget regnskab, Faktura nr.722 kajak kursus. faktureret 500kr, kajak leje 250kr = overskud før fradrag 250kr- Fradrag til kajak leje 250 = indtægt 500kr, der så oplyses som B indtægt

Er vi ude i at jeg skal registreres som eventfirma i Virk eller firma med frilufts aktiviteter / undervisning. NB jeg er instruktør uddannet i de fag jeg vil undervise i, så det må jeg gerne.

1. PMV. Jeg sælger ydelser der ikke kan fratrækkes moms da jeg ikke selv gør det men har registreret et CVR nr.
2. Trække udgifter fra indtægter når jeg laver mit regnskab
3. Specificere faktura til b2b kunder, med de tilkøb der er, f.eks kunne se sådanne ud:

skydeskiver 10 stk a´ 50 kr = 500kr
instruktion 1 stk a´ 400kr = 400kr
Leje af bane 1 stk a´ 150kr = 150 kr
Totalt incl moms 1050kr

Eller er det bedre kun at lave en faktura der hedder "Friluftskursus i Pileskoven 1050kr, og jeg så i min egen bogføring specificere hvordan indtjeningen er skruet sammen?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal endeligt huske, at det ikke er først lige 50 t og så derefter moms. Så snart det er åbenlyst de vil nå omsætning / salg på 50 t på nogen 12 mdr periode, så skal du momsregistreres = normalt ved 4000 kr per måned

Jeg ville specificere udgifter

Dine B2B kunder skal angive betalingen til dig som honorar til skat på dit CVR nummer, når det ikke er momsregistreret, så det virker lidt som privat

Du kunne godt trække helt konkrete udgifter som dem du nævner fra personligt også - det har jo ikke med hobby at gøre. Det du ikke kan, er trække samlet underskud fra- men stadigt samme momsregel pligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. May 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John, Det bliver som nævnt ikke de store penge, da jeg har både fuldtids og deltids job ved siden af også, så ikke nær de 50 k i 12 på hinanden efterfølgnde måneder. Jeg ønsker ikke at få underskud (tæring efter næring) men blot fratrække udgifter til materialer pr kursus. Så mine Kunder anmelder det som Honorar, men jeg går ud fra jeg selv stadig skal melde som B-indkomst. eller er det SKat der selv fikser det når en virksomhed indbetaler og bogfører min faktura som honorar?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

B2C kunder er det alene dig der skal indberette
B2B kunder skal du checke har husket (og evt minde dem om) og det ser du i rubrik 12 i årsopgørelse og du betaler så selv skatten. Du kan evt anføre på din aftale/faktura, dit CVR som PMV og bede dem huske angivelse som honorar til CVR (mange ved ikke, at de skal når det er PMV) 
I alle fald skal du selv kontrollere alt er med og det som ikke er med skal du så selv angive

Materialer der alene bruges til kurset kan du trække fra uanset CVR i din indtægt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)