Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ved du, hvordan en "ren opstart" af -windows10 gøres - og hvad den indebærer?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Flere gange om dagen oplever jeg at mit arbejde stoppes og musen "fryser", og der står, oppe i allerøverste linje: (svarer ikke), og så kører ventehjulet bare. Jeg har læst mig frem til, at det kan skyldes at der er programmer på computeren som ikke skal være der, og som laver disse forstyrrelser. Jeg har også læst mig frem til at man udfører en såkaldt "ren opstart" af Windows, men jeg er usikker på, hvad det indebærer, og om man risikerer at miste noget, der ikke skulle have været fjernet. Vil derfor være taknemmelig for hjælp fra en der har viden om, hvad en ren opstart indebærer.

Tak, og venligst
Birgitte Asmussen

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Birgit

En "ren opstart" løser IKKE dit problem og du mister ikke noget.

En "ren opstart" bruges til fejlsøgning på din Windows PC og udføres udføres som beskrevet her:

https://support.microsoft.com/da-dk/topic/s%C3%A5dan-udf%C3%B8res-en-ren-start-i-windows-da2f9573-6eec-00ad-2f8a-a97a1807f3dd

CITAT: En "ren start" starter Windows med et minimalt sæt drivere og startprogrammer, så du kan afgøre, om et program, der kører i baggrunden, forstyrrer dit spil eller program.  Dette svarer til at starte Windows i fejlsikret tilstand, men giver dig mere kontrol over, hvilke tjenester og programmer der kører ved opstart, for at hjælpe dig med at isolere årsagen til et problem.

Hvis det ikke giver mening for dig, skal du nok have hjælp af en god ven ;-) 

Dbh. Elund

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er du sikker på at du ikke mener clean install?

Og det indebærer at alle dine programmer fjernes men tilgengæld skulle alle dine filer gerne overleve. Men tag lige en backup for at være sikker.

Og husk at vælge den option der hedder Gem mine filer/save my files.

Her er der en youtube video der viser hvordan man gør

 

.

 

 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Elund

Rigtig mange tak for at bruge tid på et svar. Det gav god mening, og mere hold på, hvad man får og ikke får ud af det. 

Med venlig hilsenr

Birgitte

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej hej

Tak for svaret. Vi taler om det samme, jeg bruger bare den danske betegnelse. Tak for at gøre klart, hvad det handler om, tak for dit råd om back-up og valg af option - tak for linket til videoen. Jeg værdsætter det hele - synes det er fantastisk, at der findes nogen, der vil hjælpe. 

Mange venlige hilsner

Birgitte 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)