Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ERHVERVSKONTO HJÆLP

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 4. Sep 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej. Vi har brug for nogle råd.

Sagen er den, at vi har en bagelbutik som vi har drevet snart 2 år.  vi har haft erhvervskonto hos Danske bank siden vores først dag med Cvr. nr. 

Vi er pludselig blevet smidt ud, da de ikke kan redegøre for virksomhedens aktiviteter, trods for at vi kan dokumentere for alt både fra vores egen regnskab, skat og fra revisor. De vil ikke give os en fuld ud begrundelse, andet at de skal kunne redegøre for vores aktiviteter. 

Vi står nu og ikke har en bank d. 18 Maj, da vi er blevet afvist af 3 andre banker, og venter svar fra 3 yderligere, da sagbenhandlingstiderne er enormt lange de fleste steder. 

VI blev afvist af Nordea da vi ikke var privatkunde i forvejen hos dem, afvist af Nykredit fordi vi ikke har et reallån, og afvist af Lunar uden nogen rigtigt begrundelse.


Vores største bekymring er nu, HVAD GØR VI hvis vi ikke har fået svar fra de andre banker inden d. 18 Maj eller for den sagsskyld oprettet en konto et andet sted. 

Vi ønsker jo ikke at vores butik skal være lukket i flere uger pga. lange behandlingstider, men samtidig kan vi heller ikke få indtægt ind eller betaler regninger, varer mv. efter d. 18 maj da danske bank lukker alt der. 

Vi er begyndt at panikke lidt, da der jo egentlig kun er 10 hverdage tilbage, da weekeenderne sætter sagsbehandling på pause.

HJÆLP!

Det er en enkeltmandsvirksomhed

Mvh Bagel Shop

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må være noget, som "stinker" i din regnskab. Du har nok overført livlig mellem forskellige konti.

Det hjælper ikke at føre krig mod banken - de skifter ikke meningen.

Prøv at søger her på Amino på søgerordet "erhvervskonto". Du skal nok finde en løsning.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

bagelshop:
Vi er pludselig blevet smidt ud, da de ikke kan redegøre for virksomhedens aktiviteter, trods for at vi kan dokumentere for alt både fra vores egen regnskab, skat og fra revisor. De vil ikke give os en fuld ud begrundelse, andet at de skal kunne redegøre for vores aktiviteter. 

Det er det samme med SKAT, de kræver dokumentation for drift, aktiver, kontoudtog, kunder, kontrakter osv. De fremsender skrivelse med e-mailadresse på. Når det ønskede fremsendes, så påstår de at det ikke er modtaget osv. osv. PS. der ligger pt. ca. 700 sager i skyen, som påstås ikke fremsendt!!!!

Det var et sidespring. Selv vores Erhvervsminister magter ikke at tøjle bankerne. Men der kræves en erhvervs/nemkonto til firma! Og der er mere indlån end udlån og så hyler man.

En af mine kunder oplevede det samme. Han skal aldrig have refusion fra det offentlige, så han aftaler med sine kunder, at der skal afregnes KONTANT. Så han får sommetider kr. 100.000,00 med hjem, når en faktura er forfaldet. Så kommer de i cigarkassen og bruges til materialekøb osv. Han er, skal jeg sige, ene mand i selskabet.

Alternativ: Søg ved Wise (før TransferWise). Det virker. Der skal dog tilkobles en anden konto, den kan du oprette ved Revolut (de modtager DKKR), så kan du flytte til Wise. Revolut kan ligeledes bruges som NEMkonto, der skal dog udfyldes et dokument. Så er du kørende.

Der kommer også den nye bank, som Magnus Kjøller er med i: kompasbank.dk. De vil, som de siger, være de små selvstændiges bank. Har selv tilmeldt mig kontakt, når de kommer dertil.

Tilmeldt 4. Sep 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er præcis hvad jeg mener. Alt er fremsendt som de har bedt om, og vi har drevet kontoen som vi er blevet rådet til. 

Jeg takker for dit svar, må prøve hos dem. Utroligt at det skal være så svært at få en erhvervskonto når man er selvstændig! 

Jeg må lige kontakte kompasbank så, da det lyder godt 😀

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kompasbank er ikke oppe endnu - men forvent ikke andre regler eller større fleksibilitet. ER der hvidvask problemer af nogen art, så kommer der også nej der forventer jeg.

Jeg synes det er lidt underligt at de lukker jer efter flere år, hvis I faktisk har en revisor til jeres regnskab. Er det en aut. revisor der afgiver erklæring, så burde det forsikre banken, da revisor jo har anmeldelsespligt til bagmandspolitiet SØIK af alt mistænkeligt - private hævninger osv. Det er derfor ex Jyske nu kræver revisor af nye erhvervskunder

Jeg ville arbejde med danske og se hvad der skal til for at tilfredsstille dem, for alle andre banker vil jo kunne regne ud, at I er "smidt ud" i en anden bank, og det vil gøre dem nervøse, og så er det letteste i verden, at sende aben videre, så de beder jeg finde en anden, men desværre tror jeg i løber ind i samme mur. 

Med flere års kundeforhold og en revisor, må det være muligt at aftale hvad der skal til. Bagelshop lyder ikke som hvidvask central - blot er ALT med kontante betalinger noget, som banker ER bange for, og derfor i dag fristet til at takke nej til kundeforhold med. Hvisvask og KYC lov giver banker subjektivt ansvar - DE skal bevis de IKKE burde have opdaget noget - og kan de ikke det- dømmes der og stilles en masse krav. Det er ikke objektivt ansvar, hvor SØIK og/eller skat skal kunne bevise, at banken ikke gjorde alt for at undgå det.

Skriv evt til erhvervsministeren + skatteministeren og forklar hvor svært det er - for du er ikke alene, men det er staten der har sat barren utroligt højt for bankerne 

God vind med det i alle fald.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Sep 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Vi undrer os også, og har gentagende gange efterspurgt wn forklaring, da vi har indsendt alt dokument som de har bedt om. 

Vi startede op som rengøringsfirma og senere hen åbnede Vi en bagelbutik som bi-branche. Efterhånden faldt rengøringen væk, da vi endte med at bruge langt mwre tid i bagelbutikken end på rengøring. Derfor også vores branche-kode i år er blevet ændret. 

Dog giver det os ikke en ordentlig forklaring på hvorfor banken mener de ikke kan redegøre for vores aktiviteter.  

Det eneste vi modtager penge ind fra er vores kortterminal, mobilepay, hungry og erhvervskunder på faktura.  Alt udgående er regninger, løn, betaling af varer. Vi hæver heller ikke kontanter fra kontoen, og bruger kun firmakortet til erhvervsmæssig mål. 

Det er frustrerende ikke at vide hvad man har gjort galt, og se vil simpelthen ikke fortælle det andet end de ikke kan redegøre for vores aktiviteter,  trods vi kan dokumentere alt. 

Det er lang kamp lige nu, og som virkelig er presset for os nu da vi reelt kun har 10 dage tilbage før vores konto lukker og vi ikke kan få penge ind fra vores daglige salg wller for den sags skyld betale varer og regninger.

Fra Brørup
Tilmeldt 4. Jan 20
Indlæg ialt: 28
Fra  Startup Consulting Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal betale nogen for at få hjælp til at få "bank" så altid en 100% ren "no cure - no pay" løsning. Det er ofte de samme banker der arbejdes med (Lunar ofte med) men jeg har set mange betale for hjælp der ikke endte med at føre til en konto Samme med de tilbudsløsninger hvor man kan få 10% på første år hos (typiskl Lunar . men også Nykredit) for det er ikke = garanti for at man får ja - blot at HVIS man går, så får man den hyggelige startrabat - så vil man betale for et tilbydsite ud fra rabat på bank, så få OK fra banken først

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brørup
Tilmeldt 4. Jan 20
Indlæg ialt: 28
Fra  Startup Consulting Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Problemet med no cure - no pay-løsning er, at flere undlader at betale i sidste ende.

Har en masse inkassosager kørende efter at have kørt samme princip i starten, men det er jeg så holdt op med at gøre, da det blev en underskudsforretning. Kender heller ingen efterhånden andre rådgivere, der tilbyder det længere.

Nej, ingen rådgiver kan give 100% garanti, det er kun bankerne, der kan det. Men med professionel hjælp, øger man ens chancer betragteligt, især nu i en bankbranche, der er præget af hvidvaskloven og en pandemi, der gør bankrådgiverne endnu mere kræsne. Vi rådgivere kender branchen godt og jeg interviewer altid kunderne først for at finde ud af om der egentlig er chance for at de kan få en erhvervskonto. Hvis jeg kan se, at de skjuler noget eller direkte gør noget ulovligt, så modtages de ikke som kunder (de fleste kontakter ikke mig igen selv, når de er blevet opdaget.
Dem, der ikke har en chance, får besked på det og modtages ikke som kunder.

Mvh.
Ole Kristiansen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

når du sender til skat, så send til "raadgiver@skat.dk" så får du automatisk kvittering for modtaget mail, og den har et sagsnummer. Print den og gem den.

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)