Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms i PMV når man kommer over 50.000 kr grænsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en PMV og fandt i år ud af at jeg var kommet op over de 50.000 så man skal momsregistreres. Cirka 70.000 omsætning i alt.

Forventer skat at man skal opkræve moms retroaktivt for de sidste 20.000 kr eller hvordan?

Ville ikke bede om det fra kunderne, men måtte i så fald selv ligge ud. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

shivan:

Jeg har en PMV og fandt i år ud af at jeg var kommet op over de 50.000 så man skal momsregistreres. Cirka 70.000 omsætning i alt.

Forventer skat at man skal opkræve moms retroaktivt for de sidste 20.000 kr eller hvordan?

Ville ikke bede om det fra kunderne, men måtte i så fald selv ligge ud. 

Ja, Skat forventer moms af som minimum de sidste 20 t.kr. 

 

Man kan lave en bagudrettet momsregistrering, hvor du vælger et tidspunkt hvor grænsen på de 50 t.kr. endnu ikke er overskredet. Fra den dag skal alle fakturaer rettes til og momsgrundlag skal indgå i dine salg.

For at undgå opkrævning hos kunder (med de konsekvenser det har) så kan du overveje, at fakturere hver af de hidtil omsatte kroner til 80 øre + moms. Det ændrer self dit overskud, men generer ikke kunder.

 

Til sidst. Jeg vil stærkt anbefale at du vælger en løsning som ligger indenfor grænsen på de 50 t.kr. - Hvis Skat opdager denne grænse ikke er overholdt koster det som minimum moms af hele omsætningen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må momsregistrere bagud og så faktisk betale 20% af det du har fra kunder ind som momsindberetning. Overskridelse af 50 t kan ikke blot give moms af det som er over, men af ALT - + samme beløb i bod, da registrering skal ske så snart det er åbenlyst man vil nå 50 t på 12 mdr = ofte når man rammer 4000  - så det er med at få det i orden og acceptere i alle fald at miste 20% af omsætningen fra et punkt inden 50 t hvor du så bagud momsregistrerer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar!

"For at undgå opkrævning hos kunder (med de konsekvenser det har) så kan du overveje, at fakturere hver af de hidtil omsatte kroner til 80 øre + moms. Det ændrer self dit overskud, men generer ikke kunder."

Så altså gå tilbage og ændre i faktura så det er med moms men det endelige beløb bliver det samme?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)