Håber måske en jurist her inde kan svare -
Når kunden har 14 dages fortrydelsesret kan denne så fraviges ved at der står i forretningsbestemmelserne at en ordre senest dagen efter kl 14 på mail skal skrives til firmaet om ordren ønskes annulleret/fortrudt og derfor så fraviges kravet om 14 dages fortrydelsesret.
Nu bare af ren nysgerrighed - for du har jo fået svaret på dit spørgsmål - hvis vi nu antog, at det var lovligt at lave den aftalebestemmelse som du foreslår, hvordan forestiller du sig, at det ville gavne din forretning? Jeg antager, at di næppe ville slå dig stort op på, at du stiller kunderne ringere end hos konkurrenterne, hvilket altså ville medføre ‘ubehagelige’ overraskelser hos kunderne, som er vandt til ’almindelig’ 14 dages-fortrydelsesret.
Du ser det i fysiske butikker: Der er ingen lovregel som kræver nogen ret til fortrydelse ved kontaktløb, men stort set alle gør det og de som ikke gør, gør sig ikke populære hos deres kunder.