Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp og idèer til opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Folkens

Jeg gået og kigget lidt på emner der har været interessante igennem tiden her på amino. Det er godt nok længe siden, jeg været her inde. Men det ser meget anderledes ud nu, end hvad det før var.

Jeg har brug lidt hjælp og idéer til opstart af virksomhed. Gode råd om at arbejde hårdt, lægge alle æg i en kur, og at det er en hård branche jeg har valgt osv. frabedes.

Jeg går med tanker om at starte en lille forretning op, der sælger mad. Det skal være en lidt sunder og mere miljø venlig fastfood butik. Jeg har arbejde med miljø venlig mad, og været med til at starte nogen projekter op. Også nogen der er blevet meget stor, og nu vil jeg gerne gør det for mig selv.

Jeg har ca.800.000 til 900.000 kr i friværdig i min ejendom. Og her bliver jeg i tvivl om hvordan jeg skal gribe det and.

Sælger jeg alt hvad jeg har, så mangler stadigt ca. 400.000 tusind, og det vil være en kæmpe risiko og tage. Jeg er villig til at tage risikoen hvis jeg ikke finder en bedre løsning.

Spørgsmålet er så, hvad vil en bedre løsning være?

Jeg vil helt sikkert gerne have en partner med indover det. Optimalt set kunne det være en der kunne hjælpe med finansieringen, tilgengæld for pant i min ejendom eller andet. Det bedste vil være at jeg ikke skulle sælge min ejendom.

Hvordan vil i forslå at jeg skulle gribe dette her an? Omkring partner, så søger jeg en som er interesseret i mad, men erfaring på området er ikke nødvendigt. Altså det skal ikke bare være en penge mand.
Jeg er normalt ikke bange for at folk skulle tage mine idéer, men jeg har talt med en potentiale partner/investorer. Her fik jeg lidt fornemmelsen at lige ham her vil sagtens kunne finde på at tage idéen, og starte den selv op. Han blev meget usikker da jeg sagde at, jeg gerne vil have lov til at bestemme i min egen forretning.
For mig er der ingen idé i og starte noget op, hvor jeg bare skal være medarbejder. Jeg tror også at han misforstod mig lidt. Jeg var slet ikke interesseret i at han skulle være partner eller investor. Jeg vil bare gerne høre ham om, han kendte nogen der vil lytte til mig.

Jeg er lidt på bare bund, omkring økonomien og hvad jeg skulle tilbyde en potential partner.

Håber at giver mening ellers, så spørger løs.
Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du nævner at du gerne vil finde en partner. Hvis netværket ikke er stort nok til at finde en partner der, så kan du prøve Saxishttps://www.saxis.dk/findpartner

Held og lykke med det! Ser rigtig mange "fastfood" mad steder i Esbjerg der åbner og har fin succes, fordi de har det rette koncept, og ikke bare er endnu en café-burger eller pizzeria.

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Tilmeldt 16. Apr 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, jeg forsøger og kigge på din link.

 

Jeg menere også en koncept der godt tænkt og anderledes vil, kunne få succes. Vi levere også i en moderne samfund, og miljø og nye spise trends, er noget jeg synes at man skal tage seriøst.

En ny spise trend er ikke bare en trend. Folk går meget op i det, og det kan nærmest blive relegiøst. Og jeg overhovedet ikke noget imod og tage fat, på området.

Tilmeldt 31. Aug 20
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg elsker mad, men jeg er ikke den rette til en evt. partner stilling pga. egen virksomhed. Feedback på idé, forretningsmodel og diverse fremgangsmåder kan jeg tilbyde - uden omkostninger. Man må hjælpe, hvor man kan. God weekend.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har flere muligheder for at få den nødvendige kapital.

Eks. Kunne du lave en ICO (Initial Coin Offering) altså dvs. Du kunne lave din egen Crypto valuta. Også investere pengene som kommer ind på den i din egen virksomhed. 

Jeg forestiller mig at du kunne kalde den food coin. 

Ellers er der crowdfunding. Som også er en metode til at rejse Capital på. 

Her skal du bare lige finde på nogle rewards.

Se evt. Kickstarter, indiegogo osv.

Ellers er der også en mulighed for at udstede folke aktier. 

Som jo basically er lovligt tiggeri. Just kidding 🤣🤣🤣😂. Det er faktisk bare en måde at få lidt støtte til at skabe en virksomhed.

Ellers kunne du også lave en Youtube kanal og give nogle af dine opskrifter væk på den. Også sælge t-shirts ved siden af kanalen. 

Det behøver ikke engang at være de opskrifter du vil benytte i restauranten.å

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Oops double post.

Tilmeldt 16. Apr 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror jeg vil undersøge ICO.

Kickstarter osv. Har jeg egenligt ikke haft tænkt på.

 

Men jeg vil også gerne have en partner. Derfor vil jeg gerne finde ud af hvad jeg skal tilbyde en potintiel partner/investor.

 

Er det pant i lejligheden?

 

I sidste ende hvis der ingen muligheder er. Så kan jeg godt starte op for 900.000 kr og tage den chance der nu måtte være. Jeg synes at en af udfordringerne kan være, at selv om man finder et lokale hvor man laver et godt aftale. Så skal der stadigt forudbetales 6 måneders husleje. Jeg synes netop at lige denne her udgift kan være af stor betydning. Jeg vil da gerne holde så mange så mulig penge i lommen, så jeg har til drift omkostninger osv.

Selvom jeg har kendt leverandøre stortset et helt arbejdsliv, så har leverandørene også meget korte betalings betingelser for ny opstartede. Der er selvfølgeligt nogen af som jeg tror gerne vil hjælpe, men så binder man sig også til alt skal handles der igennem.

 

Og mange af de her lokale folk, vil både have penge overfør til deres konto, og nogen af dem i kontanter. Altså det er lidt vanvitigt. Især lokaler hvor der er afståelse på. Man burde næsten afskaffe retten til afståelse, når folk begynder og blive så kreative.

Bare som et eksemel et lokale jeg kiggede på, han vil have ca. 1.2 i afsteålse. Nogen af dem vil han have i kontanter. Og resten som konto overførelse. Når vi kigger på regenskabet, kan han ikke helt dokumentere den påståede omsætning, fordi han ikke har slået det inde i kasse aperatten. Efter lang snak og frem og tilbage, så kommer vi frem til at efter alle hans udgifter er betalt, så kan hive et løn hjem til sig selv på 40.000 kr.

Det er både en dårlig deal, og en lidt skidt måde og lave forretning på.

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

snakker vi en dyr adresse i Hovedstaden eller hvad?

Er der ikke mulighed for at prøve ideen af i et område med en lavere husleje? 

og i det hele tage nedskalere, og så gradvist opskalere?

Det virker lidt underlidt at det koster 1.2 millioner

Der er 100vis af nye spisesteder som starter op for mindre penge(går jeg ud fra!!) -kender overhovedet ikke branchen, men der ses jo mange helt unge i branchen, og mange indvandrere, som ikke nødvendigvis har stor kapital i ryggen. 

Det er blot mine 5 cents. 

Tilmeldt 16. Apr 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo selvfølgeligt kan det findes billiger.

 

Sagen er bare at når der er afståelses ret på, så beder folk om lidt høje priser nogen gange. Det kan sagetns findes billiger.

 

Mange af de unge mennesker du ser, pumper bare priserne op. En eller andet i den led går ud med en kæmpe underskud.

Nogen af aftaler bliver lavet så man lejer lokakerne og betaler en højre pris, indtil afståelsen så er betalt af. I de her aftaler, mister man så de penge man har gievet på forskud og den del af afståelse som er betalt.

Jeg har bare holdt mig væk fra de her aftaler, da jeg ikke kender lovgivning på området.

 

Der er også masser af lokaler som simpelt kan lejes, eller lokaler hvor der ikke har været produseret fødevare føre.

Men sdtadigt 6 måneders husleje er stadigt mange penge.

 

Men alt det tror jeg sagtens kan løses. Jeg vil bare helst gør det med en partner.

 

Tilmeldt 16. Apr 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der flere idèer til hvordan jeg kan finanser projektet uden at sælge hus og hjem?

Og hvad jeg evt. kan tilbyde en protintiel investor?

Jeg meget klare omkring hvad investoren skal kunne byde ind med.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)